Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-09-2002 om 09:51. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik ben een beetje gefascineerd, zeg maar ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ja idd...moet ook gelijk aan Siegfried denken... Hitler als de grote nul in de geschiedenis...het lege niets en zulk soort dingen...
er was toch ook iets met geboortedata enzo? was het in siegfried niet zo dat nietzsche begon totaal krankzinnig te worden op de dag dat hitler werd verwekt?? Moet zeggen dat ik dat allemaal nogal vergezocht vind.. Maar ja, ik denk dat wagner wel een inspiratiebron (of in ieder geval een rechtvaardiging) vormde voor hitler's acties...
||
Citaat:
Hitler was niet alleen de baarlijke duivel, maar ook een sadist en een idioot. De woorden bewijzen het, zoals we zien als we de sleutel: A=100, B=101, C=102... toepassen. Hitler = 107 + 108 + 119 + 111 + 104 + 117 = 666, hij was een sadist = 118 + 100 + 103 + 108 + 118 + 119 = 666, een idioot = 108 + 103 + 108 + 114 +114 + 119 = 666 en getikt geeft dezelfde uitkomst. Deze 'Hitler-sleutel' (A=100, B=101...) past echter ook op bisschop Bomers van Haarlem, op de detective Sherlock Holmes, de schilder Ingres, de schrijvers Joost van den Vondel, Isaac Bashevis Singer, Robert Graves en Gerard de Nerval, de popmuzikanten John Lee Hooker en Alice Cooper en de wiskundigen Kaluza, Shanks en Kneser. Omdat iedere letter minimaal 100 punten krijgt, kunnen alleen woorden van zes letters met deze sleutel worden omgerekend tot 666.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Net als Sublime voel ik me ineens een stuk intelligenter.
Anyway. Hitler was, niet geheel terecht, een bewonderaar van Nietzsche. In Nietzsche's werk vind je wel lof voor het 'recht van de sterkste' idee, maar Nietzsche had een uitgesproken bewondering voor het Joodse volk en juist een afkeer van militaristische dictatuur. En wat Wagner betreft moet je het denk ik inderdaad zien in het licht van het nationalisme, het volk dat door de muziek gebonden wordt in een eensgezind uberduitsland-gevoel. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() verder vind ik een aantal theorieen wel extreem ver gezocht, als je maar ver genoeg zoekt vind je voor alles wel een kloppende theorie...
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Maargoed, das mierenneuken ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Nietzsche was inderdaad ook een groot bewonderaar van Wagner, maar hun denkbeelden komen niet echt overeen. Vandaar ook de breuk volgens mij. (Er zijn zelfs pamfletten geweest die de breuk van Nietzsche en Wagner aangaven volgens mij) Ik vind de muziek van Wagner ook vrij mooi eigelijk ![]() Citaat:
||
Citaat:
(net wat over gelezen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nietsche inspireerde Schopenhauer. Schopenhauer inspireerde Wagner. Wagner inspireerde Hitler. ![]() Dat wil dan niet per definitie zeggen dat het omgekeerde ook mogelijk is. Dat Nietsche Schopenhauer inspireerde wil niet zeggen dat Schopenhauer Nietsche inspireerde. Dat Schopenhauer Wagner inspireerde wil niet zeggen dat Wagner Schopenhauer inspireerde. Dat Wagner Hitler inspireerde wil niet zeggen dat Hitler Wagner inspireerde. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |