Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
nou..
ik zou de datum laten opslaan als unixtimestamp/epoch http://nl.php.net/date En daarna die 'getalletjes' omzetten naar leesbare tijd.. is altijd erg netjes dan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het hele punt is nu juist dat je dan WEL een var genaamd stringatum hebt. Deze kun je weergegeven, terwijl gewoon op datum gesorteerd wordt. |
![]() |
||
Citaat:
helemaal niet, dat maakt geen ene fluit uit. en met normaal gesproken bedoelde ik, dat je auto_increment op je id hebt gezet.. en je scripts niet met de id's gaan kloten.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
een ID moet je alleen zien als een verwijzing naar je record, een of ander abstract datatype wat je helemaal niet WIL kennen
Laatst gewijzigd op 07-09-2002 om 00:30. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
deze stingdatum bestaat niet. Dan zou ik deze ook moeten creeren als de gegevens naar de database worden wegeschreven, maar dat is niet gedaan. Dat zou ik dan ook moeten aanpassen, maar dat melde je niet. Als ik jouw manier gebruik, dan verdwijt de datumaanduiding in het gastenboek Laatst gewijzigd op 07-09-2002 om 09:22. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als iemand je de enige juiste oplossing aandraagt, mag je daar best eens even wat vriendelijker op reageren. Je kunt moeilijk verwachten dat men je alles voor gaat kauwen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
================================== // Op datum gaan sorteren dmv id $sql = "SELECT * FROM aap ORDER BY id DESC"; ================================== dat scheelt dus niet veel.. bij een gastenboek heb je bv int(6) (unique)(auto_increment), dan gaat de database niet 2x dezelfde id invoegen als 1 id van dezelfde waarde is verwijderd. |
![]() |
||
Citaat:
Goede code heeft geen uitleg nodig, comment binnen functies zijn 9 van de 10 keer gewoon fout. Code moet zo netjes zijn, dat je geen commentaar nodig hebt. En nogmaals: Het is voor een DB niet verboden IDs te recyclen. Ook worden IDs vaak random-uniek i.p.v. sequentieel gegenereed. |
![]() |
||
Citaat:
of stel dat je om wat voor reden dan ook een reactie met de hand wil toevoegen van een datum die je zelf opgeeft in je query.. dan mag jij heel hard hopen dat de datum tussen de huidige datum en de datum van de laatste post ligt, anders klopt de sortering ook niet meer
||
Citaat:
comment 9 van de 10 x fout? waarom?! PHP-code:
PHP-code:
een db geeft geen 2 dezelfde id waarden weg hoor. Laatst gewijzigd op 07-09-2002 om 16:41. |
![]() |
|
heheheheh
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
dus als jíj er makkelijker mee kan werken, doe je dat toch? Want ik wil maar niet snappen dat het niet mag.. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|