Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2002, 16:36
Madame Blanche
Madame Blanche is offline
volgens mij is mijn cavia zwanger maar het schijnt heel moeilijk te zien te zijn, ze is wel heel dik maar dat kan ook zijn omdat ik teveel eten geef ahum. weet iemand iets??
thnx x maddie
Oud 18-08-2002, 18:37
Madame Blanche
echt niet????
Oud 18-08-2002, 22:01
A*
A* is offline
ligt eraan hoeveel jonkies ze zou kunnen hebben, meestal zie je het echt goed na 5weken.

Je kan ook je cavia op schoot nemen en dat je dr buik op je handen houdt en dan blijf je rustig zitten en misschien voel je ze dan schoppen.
Als je niks doet kan je ook zachtjes met je vinger zachtjes in dr buik duwen(niet te ver natuurlijk) dan schoppen ze meestal ook terug.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 22:35
Esie
Esie is offline
Zwangere cavia's kunnen erg dik worden maar in sommige gevallen zie je er niks van voordat 3kwart is verstreken van de dracht.
De dracht van een cavia duurt zoiets 65 tot 70 dagen. maar ze zijn dan heel erg gevoelig voor stress dus laat ze zoveel mogelijk zitten en geef ze iedere dag vers strooi en vit. C .
De geboorte kan gewoon in het verblijf plaatsvinden maar de zeug is binnen 24 uur weer paringsbereid dus het is het beste om het mannetje tijdelijk ergens anders te huisvesten.
De bevalling geboort best wel snel ,maar ziet best vies uit .
Raak de jongen niet met je blote handen de eerste week zoiets aan omdat de moeder ze dan kan verstoten vanwege de geur.
Je mag de kooi pas binnen 2 dagen verschonen.En laat ze ook weer zoveel mogelijk met rust omdat de moeder anders stress krijgt.En geef ze ook weer veel hooi en vit.C daarvoor zijn flesjes te koop bij dierenwinkel of dierenarts.
En mijn cavia heeft zo'n 3 weken geleden 4 jonkies gebaart en het zijn echte schatjes .Veel suc6
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 18:06
Madame Blanche
aaaah dankjewel.....
het zou ook best kunnen dat ze een enorme tumor in haar buik heeft, want het zit aan een kant dat het echt heel dik is, en aan de andere kant en beetje dik, maar ik voel zeg maar wel een klein caviaatje, het is ook ong wel tijd om te bevallen als ik terug reken dat ze het mannetje heeft gezien (de buren hebben er twee en ze waren op vakantie, heb ik stiekem hun twee mannetjes bij mijn vrouwtjes gezet, ik heb ze niet zien neuken maar ik keek een halve minuut niet en toen waren ze aan het vechten dus je weet maar nooit.....)
ik zit niet zo op kleintjes te wachten, ik haat het dat ze weg moeten, maar misschien is het er wel 1 en dat hok is groot genoweg voor 3...... hehehe gnagna, maar goed, bedankt in ieder geval.....
xxxxxx maddie
Oud 23-08-2002, 22:22
Esie
Esie is offline
Ja het kan dat het een tumor is.
Ik hoop voor jou van niet want vind ik echt zielig.
En cavia's zie je nooit mekaar voortplanten ze doen dat alleen als ze alleen zijn.
En ik moet ook 3 cavia's wegdoen snik snik snik

veel suc6
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 07:42
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Wij hebben op't moment 2 zwangere cavia's (los lopen in tuin)

Ik houd me niet zo met die dieren 'persoonlijk' bezig maar ik kijk wel naar hun gedrag e.d. - en het is best geraffineerd.
Maar ik kijk ff of ik ze kan zien....

hmm... nee. ik post later wel met zinnige info
Oud 29-08-2002, 21:50
FullMoon
FullMoon is offline
dik.
Oud 01-09-2002, 02:38
Vice
Vice is offline
Een van m'n cavia's heeft een keer een miskraam gehad.
Oud 07-09-2002, 12:17
faan
faan is offline
Het oudste vrouwtje van me heeft al een paar keer geworpen, en heeft nu gewoon wat meer "vel"..das heel normaal..dan lijkt ze ook dikker .. maar weegt gewoon ong. even veel als een slanker vrouwtje. Dus daarbij zou je het moeilijk kunnen zien of ze zwanger is of niet..dat kun je nl. de hele tijd wel denken
Maakt het trouwens uit of je weet van nu is ze zwanger?
Ik laat gewoon het mannetje min. 3 weken of zoals nu langer,
-bij- het vrouwtje
Oud 14-09-2002, 20:03
Eend
Eend is offline
Klein, rond, kleine beestjes in d'r buik, twee oortjes, vier pootjes, twee oogjes een mond, een neus en als het goed is heeft ie een vacht, maar ik kan t mis hebben
Oud 16-09-2002, 17:50
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
een beetje een dikker buikje.
maar je kan ook luisteren, dan hoor je meer hartjes kloppen, echt!! want wij hadden een cavia en we dachten wat doet ze toch gek en ze is een beetje dik enzo. toen had ik er op shoot en ik hoorde echt meerdere hartjes kloppen! heeel lief. maar als je denkt dat het iets ergs ofzow is, gewoon ff naar de dierenarts gaan.
Oud 16-09-2002, 17:51
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
Vice schreef:
Een van m'n cavia's heeft een keer een miskraam gehad.
mijne ook, het was een heel gek babytje met 2 en een halve poot die na een paar uur dood ging
Oud 17-09-2002, 07:54
Madame Blanche
jullie zullen onderhand wel denken: is die cavia nu nog niet bevallen??? nee idd.... het leek wel erg zwanger allemaal, bobbels genoeg en trappen deden ze ook erg hard.... nep dus.
de enige verklaring die ik ervoor kan geven is dat ze ... ehe... een beetje te dik was..... tja. dan ga je dat al snel denken he. ik was namelijk 7 weken weg in de vakantie en in die tijd heeft zij zich ontzettend vol zitten vreten in het gras iedere dag...van die 7 weken was ze er 4 bij oma en die denkt toch al snel dat ze ze niet genoeg voer geeft, dus mijn caavje Puna was een balonnetje geworden.

maar goed, bedankt voor jullie reacties (de een wat minder dan de ander.. ) en een kusje van Puna en Pien (mijn cavia's duz)

x mad
Oud 17-09-2002, 12:02
Frida
Frida is offline
Mag ik dan vragen hoe het nu gaat met je cavia?
Al beetje terug naar gewicht aan het komen? Misschien de volgende keer je oma duidelijk maken dat het niet echt gezond is?
Reageren

Regels voor berichten