Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2002, 14:49
Verwijderd
be there.... and behave....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2002, 15:14
Tofke_H
Tofke_H is offline
protest tegen?

hoort slotje al rammelen. Als je een topic opent, geef dan ook tenminste meer informatie
Oud 06-09-2002, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef:
protest tegen?

hoort slotje al rammelen. Als je een topic opent, geef dan ook tenminste meer informatie
protest tegen de slechte regelingen omtrent de uitwedstrijden.... de vaak te kleine uitvakken in de stadions in nederland.. en natuurlijk tegen de combi...
en ook tegen de media.... omdat die elk incidentje rondom een voetbalwedstrijd enorm opblazen en nix van de positieve kanten laat zien....
en dat behave slaat er natuurlijk op, dat het een rustige actie moet worden..
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 16:37
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
ik zal de topic wat informatiever maken:

De KNVB heeft drie jaar geleden afspraken gemaakt met supportersorganisaties over de capaciteit van de bezoekersvakken. Onlangs is geprobeerd om de afspraken voor alle partijen bindend te maken door ze te laten opnemen in de reglementen. Hierop heeft de KNVB de afspraken zonder enige vorm van overleg gewijzigd. Resultaat: de capaciteit van de bezoekersvakken gaat wederom omlaag.

Drie jaar lang is over deze problematiek met de KNVB gesproken. De KNVB weigert nu elke discussie. De belangrijkste partij rond het betaalde voetbal – de supporters dus – worden volledig genegeerd en te kijk gezet. Het enige wat supporters nog resteert is het uiten van het ongenoegen op een andere, helaas minder fraaie manier: het voeren van actie. En dan hebben we het alleen nog maar over het ongenoegen over de uitvakken. To be continued...

Doel van de actie: de KNVB komt haar afspraken na!
Aan de acties wordt deelgenomen door supporters van Ajax, ADO Den Haag, PSV, NAC, FC Twente, FC Groningen, Vitesse, FC Utrecht, FC Den Bosch en Feyenoord. Elke supportersgroep levert een eigen bijdrage, onafhankelijk van de overige supportersgroepen.

Speciale instructies

- Maak géén verkeersovertredingen
- Hou de vluchtstroken vrij
- Mocht je supporters van andere clubs treffen: geen provocaties e.d.
- Ga de stad niet in, verlaat de omgeving wanneer de actie is beëindigd (omstreeks 19.00 uur

Uiteraard zijn er wel wat mensen die een biertje gaan drinken bij het verzamelen en dergelijke, dit is natuurlijk geen probleem. Maar niemand heeft behoefte aan stom dronken mensen, want dit kan alleen maar tot vervelende gevolgen leiden. Probeer daarom ook op je mede supporters te letten, want tenslotte zijn we allemaal afhankelijk van mekaar.

Hou het netjes en gezellig, en maak geen problemen, want dit zal alleen maar een averechtse werking hebben!! Wij als supporters moeten gewoon laten zien dat we een vreedzame actie kunnen houden. De media hebben we zoiezo al niet mee, dus maak het niet erger dan het is. Laten we nu gewoon met een goede actie komen, en verpest het niet, want anders word het echt 'nu of nooit'. Beste supporters, doe het voor jezelf, voor mekaar, voor het VOETBAL, we rekenen op jullie jongens!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 17:54
AGH
AGH is offline
Wat is het verschil met stomdronken mensen die voetbalsupporter zijn of stomdronken mensen die op zaterdagavond gewoon uitgaan?
Ik zie het verschil eerlijk gezegd niet, de politie kennelijk al wel weer.

Bovendien is er nu alweer zoveel politie aanwezig dat ze met gemak het hele drugscircuit in Nederland op kunnen pakken, maar blijkbaar is men liever bezig met dit soort activiteiten.
In Amsterdam kan men ongestraft met hakenkruizen rondlopen vanwege een demonstratie tegen Israël, in Nederland kun je wel preventief opgepakt worden wanneer je voetbalsupporter bent.

Wij als groep hebben er al geen zin meer in, daarom zal onze afvaardiging thuis blijven.
Persoonlijk ga ik wel, maar dat is niet omdat ik heil zie in de actie.
Waarschijnlijk gaat de ME wel weer charges uitvoeren wanneer ze een groepje van 10 man bij elkaar staan en zij de situatie als gevaarlijk inschatten.
Vervolgens wordt het incident breed uitgemeten in de media en zal de LPF strenge maatregelen nemen tegen voetbalsupporters die samenscholen.
Te hard rijden mag wel, voetbal kijken niet.

Ik ga even om te kijken welke kernen wél aanwezig zullen zijn (waarschijnlijk alleen PSV, Utrecht en Den Haag. Had Twente ook wel verwacht, maar die hebben gisteren te kennen gegeven er dus niet te zijn) en om nog even wat praatjes te maken met andere clubs.
Drie jaar terug was er ook een nette actie tegen de verplichte combi, maar daar wist de ME ook geheel zonder reden ineens charges uit te voeren en uiteindelijk 236 arrestaties te verrichten.

Ik reken nergens meer op.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 21:47
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
ME moet opdonderen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 23:06
Kirk22
Kirk22 is offline
wordt dus weer rellen...
Oud 07-09-2002, 09:03
AGH
AGH is offline
Bestaan er ook stadionverboden voor demonisering?
Omdat mijn telefoon wordt afgeluisterd zal ik op andere wijze contact op proberen te nemen met Spong.
In sector 6 staat de Mol en aangezien de ezel op E5 wordt gezet, moeten we door de 3e linie zien te penetreren. Ik heb alvast een tunnel gegraven vanaf het Philips stadion naar Plein 9 op het stationsplein.

Kirk22, ik heb m’n hele strijdplan gisteren al uitgetekend, ik neem messen, pistolen en klauwhamers mee.
Ik ben 32, groot, onverzorgd, heb 36 tatoeages, een lange mat in m’n haar, een lelijke en vooral domme vriendin, ben zelf ook niet al te intelligent, ga alleen voor het vechten naar voetbal en snap dan niet dat ik opgepakt wordt.
Kortom, ik ben voetbalsupporter. Of niet Kirk?

Vanavond zul je waarschijnlijk heerlijk op de bank op het journaal zien hoe tientallen arrestaties zijn verricht, hoe hard ME moest ingrijpen en hoe vervelend de voetbalsupporters weer niet waren.
Niet wetend hoe de situatie in werkelijkheid is verlopen.
De voetbalsupporters hebben het weer gedaan….
Toevallig ook LPF gestemd? Die houden wel van stempels.

Veel plezier voor de televisie Kirk!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 09:05
AGH
AGH is offline
Citaat:
diamondvoodoo schreef:
ME moet opdonderen
Dat is dan 2 jaar stadionverbod, 450 euro boete voor de KNVB plus nog eens een boete van 410 euro voor justitie, meldingsplicht voor de komende 2 jaar, je krijgt het stempel ‘hooligan’ in je CV en je krijgt een reisverbod op wedstrijddagen.

Ben bang dat de ME niet zal opdonderen en ben bang dat ze ook niet stilletjes in een hoekje zullen zitten.
Ze zullen waarschijnlijk harder op treden dan wanneer er een demonstratie is tegen Israël, waarbij je met hakenkruizen over straat mag lopen.
Dat mag wel.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 13:26
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
AGH schreef:
Bestaan er ook stadionverboden voor demonisering?
Omdat mijn telefoon wordt afgeluisterd zal ik op andere wijze contact op proberen te nemen met Spong.
In sector 6 staat de Mol en aangezien de ezel op E5 wordt gezet, moeten we door de 3e linie zien te penetreren. Ik heb alvast een tunnel gegraven vanaf het Philips stadion naar Plein 9 op het stationsplein.

Kirk22, ik heb m’n hele strijdplan gisteren al uitgetekend, ik neem messen, pistolen en klauwhamers mee.
Ik ben 32, groot, onverzorgd, heb 36 tatoeages, een lange mat in m’n haar, een lelijke en vooral domme vriendin, ben zelf ook niet al te intelligent, ga alleen voor het vechten naar voetbal en snap dan niet dat ik opgepakt wordt.
Kortom, ik ben voetbalsupporter. Of niet Kirk?

Vanavond zul je waarschijnlijk heerlijk op de bank op het journaal zien hoe tientallen arrestaties zijn verricht, hoe hard ME moest ingrijpen en hoe vervelend de voetbalsupporters weer niet waren.
Niet wetend hoe de situatie in werkelijkheid is verlopen.
De voetbalsupporters hebben het weer gedaan….
Toevallig ook LPF gestemd? Die houden wel van stempels.

Veel plezier voor de televisie Kirk!
grappig.
Zeg nou zelf, de voetbalsupporters hebben het aan zichzelf te danken.
In de geschiedenis hebben ze zo'n naam opgebouwd (en ze zijn/waren er trots op: "wij zijn de gekste") dat ze hard moesten worden aangepakt. Dat het overdreven word in de media vind ik ook zielig, maar geef ze eens ongelijk. Ook de hooligans smulden van die aandacht en namen veel normale jonge supporters mee, de meelopers.
Nu die hooligans zijn uitgekotst wil men de naam zuiveren, dat snap ik ook wel en het lukt aardig. Als nu de aanpak verlapt krijgen die mongolen weer de kans en duikt de media er bovenop.
Daarom is de ME zo hard, en het is de vraag hoe die supporters erop reageren.
(eigenlijk denk ik ook wel dat het goed zal gaan vannavond)
Oud 08-09-2002, 11:02
AGH
AGH is offline
Het feit dat het zielig is om te overdrijven in de media geeft Nederland wel een bepaald beeld over voetbalsupporters.
Dat voetbalsupporters ‘trots’ zijn op dit soort verslagen klopt, maar dan moeten het wel objectieve verslagen zijn en niet een oppervlakkig en sensatiebeluste reportage.
Neem een voorbeeld aan gisteren.
Zoals verwacht was de opkomst uiterst mager, bij een wedstrijd van het Nederlands elftal verloopt de samenwerking meestal stukken beter.
Een groep van 150 leden van de harde kern van PSV verzamelde zich samen met een groep van 30 man van Twente in een café net buiten de binnenstad.
Er werd een uiterst onzinnige protestmars gelopen, waar natuurlijk iedereen alleen maar om kan lachen en verder werd er een spandoek ‘voetbal is van ons’ aan de bus van de KNVB gehangen die voor het hotel stond waar de spelers zaten.
Op de terugweg in de auto kregen we via de radio te horen dat zich de hele middag ongeregeldheden hebben voorgedaan in de binnenstad en dat het hotel waar de spelers zich bevonden is bestormd.
Gaat toch nergens over?
Ten tweede is er nu totaal geen berichtgeving over de actie op zich, terwijl de media er van te voren bovenop zat.
Had je ze eens moeten horen wanneer supportersgroepen met elkaar op de vuist waren gegaan.

Dat de hooligans zijn uitgekotst is niet geheel waar.
Natuurlijk zijn er mensen die de ‘hooligans’ (fanatieke voetbalsupporters) uitkotsen, maar er zijn ook mensen die ze gelijk geven.
Een antibeleid werkt gewoon averechts en dat hebben de fanatieke, gewone supporters ook door. Hoewel ik gisteren geen SOVS, geen gewone supporters, geen KNVB en geen media heb gezien.
Er word op dit moment in Nederland met twee maten gemeten en daar gaat het om.
Hoe kan het dat men tijdens het uitgaan voor 125 euro kan vechten en bij het voetbal voor 550 euro mag wildplassen. De vechtersbaas krijgt geen meldingsplicht, geen stempel ‘hooligan’, geen reisverbod en ook geen stadionverbod.
Terwijl een voetbalsupporter voor een opstootje in het uitgaansleven vanwege bijv. een barkruk of een meisje wél een stadionverbod plus bijbehorende boetes kan krijgen.
Beetje krom.
Of zie ik dat verkeerd?

Ik zeg niet dat het lieverdjes zijn, want dat zijn het niet.
Maar ze zijn geen haar slechter dan alle andere fietsendieven, vechtersbazen in het uitgaansleven, agressieve hangjeugd of rechts-extremisten met losse handjes.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 12:18
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef:
<terecht verhaal >
tsja khoorde het ook ja.... spelershotel bestormd tis toch te gek voor woorden... die media
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 14:09
Gonzo
Gonzo is offline
Het zou eens apart zijn om een actie tegen de media in zijn geheel te ondernemen. Maar ja, hoe zou je dat kunnen aanpakken?
Oud 08-09-2002, 14:17
Kirk22
Kirk22 is offline
volgens mij zijn hooligans vechtersbazen en niet de gewone, trouwe supporters. Dat terzijde.

Ik weet ook niet hoe je de media kan aanpakken, bezoek de betreffende journalist eens (bezoek = een reden voor zijn verhaal vragen en niet 'bezoek' in hooliganjargon ) want als je met die gast geen contact opneemt, doe je er niets aan en doet hij het de volgende keer weer.
Verder moet je het ludiek houden. Hek dichtsleutelen vond ik een goeie, (doe dat es op het mediaterrein) maar ga dan gewoon weg en vraag verder geen aandacht. Briefje is genoeg.
Oud 08-09-2002, 16:11
AGH
AGH is offline
En dat bedoel ik nu met de onwetendheid van vele mensen.
Hek op slot gooien is al eens gebeurd, maar dan in de vorm van een ludiek protest tegen het eigen bestuurd. Resultaat; 1 jaar stadionverbod en 450 euro boete.
Een bezoek aan journalisten is op zich een goed idee, maar ik heb al vaker meegemaakt dat journalisten dan ineens niet meer mee willen werken.
Ze willen enkel meewerken wanneer er een spectaculair stukje gepresenteerd kan worden. Na boeken van Paul van Gageldonk, slechte televisie van Bas van Hout en andere sensatie is er helemaal geen sprake meer van samenwerking tussen voetbalsupporters en journalisten.

Zodra een politicus zich beledigd voelt door een krant verschijnt er de daarop volgende dag direct een rectificatie en een bijkomende schadevergoeding.
Wanneer ik een beest wordt genoemd in een krant, terwijl ik niets heb gedaan hoef ik niet bij de betreffende krant aan te kloppen.
Bij foutieve berichtgeving is het al vaker gebeurd dat er contact op is genomen met een bepaald medium, maar nooit met resultaat.
‘We zullen ons erover buigen’, maar kennelijk niet ver genoeg.
Over het algemeen zijn de oplossingen van leden van een harde kern niet de meeste intelligente en de meeste vredelievende.
Logisch gevolg is dan dat er andere acties voeren, die uiteraard weer volop in het licht komen. Akkefietjes in Deventer die o.a. Hans Kraay jr. en Peter R. de Vries zich waarschijnlijk nog wel zullen herinneren.
We zullen zien hoe het loopt, ik neem aan dat er de komende weken niets zal veranderen binnen het beleid van clubs, KNVB en justitie.

Hooligans zijn misschien vechtersbazen, maar dat kunnen ook gevechten zijn die uitgelokt worden door de trouwe supporters.
En de journalist die de andere kant eens belicht moet waarschijnlijk nog gevonden worden al denk ik niet dat er nog een kern is die aan een nieuw mediaspektakel wil meewerken. Eerdere uitnodigingen van SBS en Yorin voor nieuwe reportages over voetbalsupporters zijn al afgeslagen door o.a. Ajax, Den Haag en Utrecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten