Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2002, 10:21
Yellow Angel
Yellow Angel is offline
Dit is een stelling. Neem het volgende voorbeeld:

minister Nawijn wil het aantal vluchtelingen terugbrengen tot 18000 per jaar. Het aantal vluchtelingen dat op dit moment per maand het land binnenkomt is 1500. Nawijn gaat dus met de eer van paars strijken door aan te tonen dat zijn doelstelling is gehaald (sterker nog: hij had zijn doelstelling gehaald nog v';oórdat hij minister werd!!).

Nu is dit één van de vele voorbeelden, maar ik heb het idee dat de LPF zich vooral richt op een aantal dingen in ditt land die op zich niet zo slecht zijn, dat de grond in boren en vervolgens de boel weerr zo manipiuleren dat men denkt dat zijn verbetering hebben aangebracht...

Dit is een puur stukje kiezersbedrog...
Oud 05-09-2002, 11:54
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Yellow Angel schreef:
Dit is een stelling. Neem het volgende voorbeeld:

minister Nawijn wil het aantal vluchtelingen terugbrengen tot 18000 per jaar. Het aantal vluchtelingen dat op dit moment per maand het land binnenkomt is 1500. Nawijn gaat dus met de eer van paars strijken door aan te tonen dat zijn doelstelling is gehaald (sterker nog: hij had zijn doelstelling gehaald nog v';oórdat hij minister werd!!).

Nu is dit één van de vele voorbeelden, maar ik heb het idee dat de LPF zich vooral richt op een aantal dingen in ditt land die op zich niet zo slecht zijn, dat de grond in boren en vervolgens de boel weerr zo manipiuleren dat men denkt dat zijn verbetering hebben aangebracht...

Dit is een puur stukje kiezersbedrog...

Ik heb niet op ze gestemd, dus voel ik me niete echt bedrogen.... Sommige mensen hebben de gave om van te voren na te denken en dan op een goede partij te stemmen...
Oud 05-09-2002, 12:27
REIE
REIE is offline
Eén doel heeft de LPF al gehaald, namelijk het terugbrengen van het aantal asielzoekers per jaar. Nu nog dat andere doel; 4 jaar in het kabinet blijven.

REIE
Oud 05-09-2002, 12:46
TefnachT
TefnachT is offline
Al de 10e LPF afzei topic.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 12:52
REIE
REIE is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Al de 10e LPF afzeik topic.
Neem je oogkleppen af, Pim's ideeen waren zo slecht nog niet, maar de LPF fractie...

REIE
Oud 05-09-2002, 13:56
Verwijderd
Citaat:
TefnachT schreef:
Tsjah.. als LPF nou eens wat positieve dingen zou doen zouden dr een stuk minder van dit soort topics zijn....

Extreem vermakelijk trouwens..ik kan eigenlijk echt alleen maar lachen om wat ze allemaal aan het doen zijn.... Buiten dat neemt eindelijk bijna niemand ze gelukkig meer serieus..
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 13:59
Verwijderd
Trouwens, heb je een bron?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 15:56
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:

Ik heb niet op ze gestemd, dus voel ik me niete echt bedrogen.... Sommige mensen hebben de gave om van te voren na te denken en dan op een goede partij te stemmen...
It is a gift!! How do I get it??
Oud 05-09-2002, 16:38
Swami Salami
Swami Salami is offline
Citaat:
Glow schreef:
Trouwens, heb je een bron?
volgens mij heeft ze deze stelling zelf bedacht
de cijfers: staan ook op de site van het ministerie dat zich met migratie bezig houdt, weet even niet welke dat is
op www.cbs.nl bij asielzoeker:
In 2001 bedroeg het aantal asielmigranten ongeveer 27 duizend... heel ander getal, maar goed

---

over stelling weet ik niks te zeggen, om aan de hand van een getalletje hier een mening over hebben lukt me niet. Misschien heb je nog meer voorbeelden?
offtopic: Met de volgende stelling zou ik het wel bijna helemaal eens zijn (misschien zijn er positieve uitzonderingen): Wat de lpf-ministers en kamerleden en mensen daarom heen de laatste tijd uitkramen is alleen goed voor het onzin forum.

Laatst gewijzigd op 05-09-2002 om 16:43.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 18:52
NN
NN is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Wat wij doen op dit forum is niet 'afzeiken'. Wij discussiëren onder andere wat over politiek en dat de politieke partij de LPF vaak met ondoordachte plannen komt die interessant zijn om over van mening te wisselen is niet onze fout. Als SP of GL ministers had die hun werk niet serieus namen en elke dag onuitvoerbare plannetjes bedachten zouden we dat ook bespreken.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 21:06
Joostje
Joostje is offline
aantal immigranten is met name na 11 september dramatisch afgenomen en sinds begin dit jaar komen inderdaad slechts een klein aantal immigranten binnen. Er valt denk ik alleen weinig te discussieren over dit punt... Heeft iemand die wel voor dit kabinet heeft gestemd een voorbeeld waarin zij iets goeds heeft bereikt ( is eigelijk een beetje vroeg maja)
Oud 10-09-2002, 19:36
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:
aantal immigranten is met name na 11 september dramatisch afgenomen en sinds begin dit jaar komen inderdaad slechts een klein aantal immigranten binnen. Er valt denk ik alleen weinig te discussieren over dit punt... Heeft iemand die wel voor dit kabinet heeft gestemd een voorbeeld waarin zij iets goeds heeft bereikt ( is eigelijk een beetje vroeg maja)
Is inderdaad een beetje vroeg, maarruh....alvast 1 goed iets is eruit voortgekomen: paars is weg en de partij van de arbeid zit niet meer in de regering.

Overigens heeft het kweken van een sfeer van 'liever geen of zo weinig mogelijk vluchtelingen' wel effect:
http://nu.nl/document?n=61670
31-8-2002
"Directeur D. Schoof van de Immigratie- en Naturalisatiedoenst (IND) verwacht dat dit jaar maximaal 22.000 vluchtelingen naar Nederland komen. Vorig jaar waren dat er 33.000
....
Bovendien keren steeds meer asielzoekers vrijwillig terug naar hun land van herkomst, omdat ze een toekomst in Nederland niet meer zien zitten. Dat komt niet alleen door de strengere Vreemdelingenwet, maar ook door de negatieve houding tegen asielzoekers."
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 19:44
Joostje
Joostje is offline
en jij vind het zeker een goede ontwikkeling dat een groeiend aantal nederlanders zich niet meer veilig voelt en wil emigreren?
Oud 10-09-2002, 21:11
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:
en jij vind het zeker een goede ontwikkeling dat een groeiend aantal nederlanders zich niet meer veilig voelt en wil emigreren?
Ik heb het over asielzoekers. Dat zijn geen Nederlanders, maar willen dat wel worden. En als minder asielzoekers dat willen worden, en dus emigreren, dan vind ik dat een goede ontwikkeling, ja.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 21:26
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:

Ik heb het over asielzoekers. Dat zijn geen Nederlanders, maar willen dat wel worden. En als minder asielzoekers dat willen worden, en dus emigreren, dan vind ik dat een goede ontwikkeling, ja.
ow sorry verkeerd gelezen . Ik dacht dat je het had over een groot aantal allochtonen afkomstig uit het midden oosten die terug willen keren.
Oud 11-09-2002, 00:13
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:

ow sorry verkeerd gelezen . Ik dacht dat je het had over een groot aantal allochtonen afkomstig uit het midden oosten die terug willen keren.
Maakt niet uit, kan gebeuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten