Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2002, 21:57
Boogie
Boogie is offline
Met Ben kan je sinds kort geen smsjes meer uit het buitenland en van sommige internetsites ontvangen. Buitenlandse zenders van smsjes naar een Ben toestel ontvangen enkele dagen later dat het bericht niet verstuurd kon worden. Ook via sommige internetsites komen ze niet meer aan. Everyday.com bijvoorbeeld niet, O2 daarentegen wel.

Toen ik dit ontdekte, heb ik een mail naar Ben gestuurd, die dit als volgt bevestigde:

Beste meneer Boogie,

Ben heeft uw e-mail ontvangen.
Ben beantwoordt graag uw vraag.

Ben excuseert zich voor het verlate antwoord. Wegens de grote hoeveelheid
toegezonden e-mail was Ben helaas niet eerder in staat uw e-mail op gepaste
wijze te beantwoorden.

U geeft aan dat u geen SMS-tekstberichten meer ontvangt uit het buitenland. En ook niet van het internet. Sinds 2 augustus 2002 is bij Ben bekend dat buitenlandse mobiele telefoons geen SMS-tekstberichten meer kunnen versturen naar Ben abonnees. Enkele uitzonderingen daargelaten. Veel buitenlandse
operators zullen ook het versturen van SMS-tekstberichten van Ben abonnees naar een buitenlands mobiel toestel blokkeren. Dit is geen keuze van Ben. Ben vindt dit erg vervelend. Dit is besloten door de buitenlandse providers. Als u zelf ook in buitenland bent kunt u wel SMS-tekstberichten naar elkaar
versturen. Deze blokkade geldt voor alle landen. Het heeft te maken met de onderlinge contracten tussen de verschillende netwerken wereldwijd. Helaas is dit voor onbepaalde tijd. Ben excuseert zich voor het ongemak.

Hebt u nog vragen? E-mail deze dan naar: info@ben.nl.

De groeten van Ben,

Joop Evers
Directeur Klantenservice

Wie is er nog meer door deze actie gedupeerd? En is er ook iets tegen te doen? Een handtekeningenactie of een mailbom ofzo
Ik vind het zelf namelijk nogal vervelend en ook schandaling van Ben en zijn buitenlandse branchegenoten.

Is dit ook met andere netwerken zo en zoja, welke?
Oud 30-08-2002, 22:25
Koen
Koen is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Is dit ook met andere netwerken zo en zoja, welke?
Volgens mij niet. Typisch zo'n Ben actie. Eerst 0 bereik leveren, en vervolgens ook nog eens dit soort dingen beginnen. Geen wonder dat die gasten honderd-duizenden Euro's in reclame moeten stoppen, hun service is gewoon 3x niks.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 22:37
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Koen schreef:

Volgens mij niet. Typisch zo'n Ben actie. Eerst 0 bereik leveren, en vervolgens ook nog eens dit soort dingen beginnen. Geen wonder dat die gasten honderd-duizenden Euro's in reclame moeten stoppen, hun service is gewoon 3x niks.
Hej ze zeggen dat ze op de 3e plek staan qua bereik in nederland I didn't beleave that... maar dat wist jij vast ook wel
Oud 31-08-2002, 10:16
Verwijderd
Ik ben heel lang tevreden over ben geweest, maar de laatste maanden gaat het weer achteruit. Het bereik wordt weer minder, althans dat gevoel heb ik.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 10:53
Starley
Starley is offline
Betekent dit dan ook dat als ik in praag zit ik geen smsjes kan versturen hier naartoe? Beetjuh dom
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 11:21
Orion16
Orion16 is offline
Wat bereik betreft heb je meer aan KPN of Vodafone als je buiten de grote stad gaat. Of als je absoluut niet in de buurt van een grote stad woont maar juist in een klein dorpje (ik dus)

Met die twee weet je ook ZEKER dat je bereik hebt!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 16:49
Koen
Koen is offline
Citaat:
Moonspell schreef:

Hej ze zeggen dat ze op de 3e plek staan qua bereik in nederland I didn't beleave that... maar dat wist jij vast ook wel
Geloof je 't zelf? Ik weet dat ze 't zeggen, maar volgens mij klopt er geen moer van. Vriend van me heeft ook Ben, maar die kan laag of hoog springen, ik praktisch heel Deventer heeft ie geen bereik. Terwijl élk ander GSM-aanbieder dat wel heeft. Beetje vreemd dus
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 23:46
Verwijderd
Dit is gelul... het komt omdat buitenlandse providers en/ internetproviders hun rekeningen aan ben niet betaalden....

Bel de Ben Dealerhelpdesk maar 0800-7110 (geen wachttijden en je krijgt ten minste antwoorden die ergens op slaan) als ze zeggen dat dat op een hoger niveau ligt moet je vragen of ze het kunnen navragen en het antwoord naar je mailen omdat jij hun problemen moet oplossen (boze klanten in de winkel)

Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 12:14
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Alex schreef:
Bel de Ben Dealerhelpdesk

hehe laat je baas dit maar niet zien, issie niet blij mee

en met libertel heb ik ook aantal internetsmsjes die niet aankomen. Geblokkeerd omdat het te duur werd voor de providers.
Oud 03-09-2002, 12:28
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Koen schreef:

Geloof je 't zelf? Ik weet dat ze 't zeggen, maar volgens mij klopt er geen moer van. Vriend van me heeft ook Ben, maar die kan laag of hoog springen, ik praktisch heel Deventer heeft ie geen bereik. Terwijl élk ander GSM-aanbieder dat wel heeft. Beetje vreemd dus

Mjah ik snap ook niet dat iemand ben als netwerkprovider gaat kopen........ denk dat veel mensen erin trappen en een abo nemen van 2 jaar En dan zit je er mee opgescheept...
Belachelijk eigenlijk...
Oud 03-09-2002, 16:10
MaakUt
MaakUt is offline
ben is echt wel 1 van de grootste in nederland.. ik ben ook echt niet tevreden :r :r .. maarrrrrrrrrrr... ze zijn wel groot...
Oud 10-09-2002, 06:15
zedonite
zedonite is offline
Citaat:
Alex schreef:
Dit is gelul... het komt omdat buitenlandse providers en/ internetproviders hun rekeningen aan ben niet betaalden....

Bel de Ben Dealerhelpdesk maar 0800-7110 (geen wachttijden en je krijgt ten minste antwoorden die ergens op slaan) als ze zeggen dat dat op een hoger niveau ligt moet je vragen of ze het kunnen navragen en het antwoord naar je mailen omdat jij hun problemen moet oplossen (boze klanten in de winkel)

Ik woon ook in Deventer, heb overal bereik met Ben, behalve in Deventer...
Reageren

Regels voor berichten