Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2002, 01:25
NoLimitz
NoLimitz is offline
ik weet niet waar ik moet beginnen maar ik voel me gewoon echt klote de laatste tijd. In de afgelopen maanden heb ik zoveel meegemaakt en me vreselijk vergist in een aantal mensen.
Door samenloop van omstandigheden ben ik dit jaar niet overgegaan..integenstelling tot mijn 2 beste vrienden. Toen ik bij ze in de klas zat deden we alles samen maar nu ben ik zogenaamd de domme gozer en hun de slimme knullen. Ze zeggen het niet me gezicht maar ik voel gewoon dat ze het denken.vooral een jongen die ik maar het gemak mike noem heeft echt een soort superoriteits gevoel over mij gekregen. de andere gozer Tim is al velen jaren me beste vriend, ten minste dat d8 ik. alles moet altijd van mij uitkomen, hij zou nooit eens bellen van zullen we wat gaan doen. het enige wanneer ik em zie is wanneer we wat in een groep gaan doen, voorgaande jaren kwam hij dagelijks over de vloer.
Als we zoals vandaag wat met zijn 3en gaan doen praten ze overdreven over hun opleiding en wat voor dingen ze de rest van de week allemaal gaan doen. ik ben een soort buitenbeentje geworden. tevens maakt mike altijd rot opmerkingen naar me...hij moet altijd degene zijn die de beste is, wanneer je in ergens beter ben dan hij kun je verw8en dat je allemaal onaardige dingen naar je hoofd krijgt.
ik zou dus dood graag andere vrienden willen maar omdat ik zo waanzinnig verlegen ben zal dit dus haast onmogelijk zijn. daarnaast heb ik ook nog een zus die meerdere keren per dag even benadrukt dat ik dom ben. wat zou iemand anders doen in een situatie waarin je beste vrienden je dagelijks kleineren en net doen alsof je een minderwaardig persoon bent.

In april ben ik geopereerd aan een vernouwing in de plasbuis en heeft de dokter bij toeval een klein kankergezwel in me blaas gevonden, gelukkig kon dit weggehaald worden maar nu moet ik om de zoveel weken op controle komen om een onderzoek te doen wat erg pijnlijk is. De arts gaat met een kleine camera via de penis me blaas dan bekijken..dit is erg pijnlijk en ik zie er altijd tegen op. De artsen moesten het gezwel eerst onderzoeken, dit duurde 2 weken en mij werd verteld dat ik het met ergste rekening moest houden...kun je nagaan hoe die 2 weken zijn geweest zeker wanneer vorig jaar een goede vriend van me aan kanker is overleden en ik me nog goed kan voorhalen hoe die jongen heeft liggen lijden. Is het nou vreemd dat ik me doodschaam dat ik op deze manier onderzocht moet worden in het ziekenhuis en dat ik aan niemand durft te vertellen dat ik een vernouwing had..die vernouwing hield in dat ik haast niet kon plassen en dat het waanzinnig zeer deed...zelfs zo zeer dat ik een paar keer bij flauw viel en moest overgeven.
hier heb ik dus 3 jaar mee gelopen omdat ik het aan niemand durfte te vertellen..ik schaamde me ervoor om op dat gebied een afwijking te hebben en dat iedereen het zou komen te weten. ik denk dat als ik het hele verhaal aan leeftijdsgenoten vertel dat ze me zouden uitlachen.

misschien denken mensen dat het allemaal nix voorsteld maar door het niet overgaan en het steeds maar naar beneden gehaald worden ben ik me echt een loser gaan voelen. ik had nooit verw8 dat mensen me zo zouden neerhalen en het leuk vinden om mij te zien falen, zeker van mijn zogenaamde vrienden niet. laatst gingen we uit en toen vroegen paar meiden van wat doen jullie voor opleiding...blablabla wij studeren en toen werd gezegd van wat ik deed dat het nix voorstelde en moest vooral gezegd worden dat ik ben blijven zitten. op deze manier kan ik nog wel 1000 voorbeelden geven maar dan word dit helemaal een boekwerk.

wat zouden jullie doen in mijn situatie..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2002, 02:10
GRRR
GRRR is offline
ten eerste andere vrienden zoeken. mensen die je wel waarderen en niet zo fucking onaardig doen. ik zou overigens ook die zogenaamde vrienden een hardhandig lesje leren, maar dat ben ik nou eenmaal. dat moet je dus niet doen als aardig persoon wat je bent denk ik.

nieuwe mensen leren kennen is moeilijk als je verlegen bent, heb dat ook nml, maar het is toch wel nodig wil je niet als deurmat behandelt worden.

als dat niet zou lukken zou ik toch wel met die klojos praten dat ze niet zo dom doen. maar uit eigen ervaring weet ik dat met zulke mensen niet te praten valt. vaak doen ze zo omdat ze erop kicken anderen omlaag te halen zodat ze zich superieur kunnen voelen en absoluut niet aan anderen denken. fuck ze.

en dat je zus ook zo doet is irritant, zeg dat ze haar bek moet houden anders doe ik haar wat.

sorry maar mensen die anderen omlaag halen om niets kan ik niet tegen.

nutteloze post van mij sorry
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 12:23
pienie
Euhm effe over die zogenaamde vrienden van je: laat hun gewoon, bel ze niet meer en leg zo min mogelijk contact met ze...ik zou nog liever in mijn eetntje zitten dat dak met zulke mensen mijn tijd moet verdrijven...

Ik bedoel je kent mij niet, maar je kan me wel adden op msn ksnap_er_geen_REET_van@hotmail.com ...

Je zus moet haar mond gewoon houden, ik heb namelijk zo'n broer, ik ben 2 keer blijven zitten, en ben zelfs een keer een nivo lager gestuurd gewoon puur omdat ik het saai vond, natuurlijk moest ik dat ook regelmatig aanhoren, het beste is dan om je zus terug te pakken op haar zwakke plekken...t klinkt hard, maar bij mijn broer was dat het enige dat hielp...

Dat van dat ziekenhuis snap ik wel ja...en dat het pijn doet ook...naja, ikzelf heb geen onderzoeken daar gehad maar mijn opa wel, vele malen, dus hoor ik de verhalen altijd van hem en het lijkt me idd geen pretje...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 13:00
tacidvs
tacidvs is offline
Hai, NoLimitz,

Ik denk ook dat je andere vrienden moet zoeken, ehm, vrienden moet zoeken. Persoontjes die denken iedereen die niet zo'n fijn en perfect leventje heeft als zij lekker voor minderwaardig aan te zien moet je als het kan nooit om je heen hebben. Als je verlegen bent, tja, ik kan je alleen maar aanraden er overheen proberen te stappen, gewoon met mensen in gesprek te komen lijkt me een goed begin.

Doch echter, ik ken je situatie niet, maar het is vaak erg moeilijk om met mensen die ergens een jaar niet gehaald hebben van watdanook om te gaan. Ik wist ook nooit zo goed hoe dat moest, je hebt altijd een gevoel van ongemak in een groep waar mensen zijn blijven zitten o.i.d. Misschien dat die 'vrienden' van je het ook niet weten en er een beetje lacherig mee doen, alhoewel ik uit je verhaal op kan maken dat ze daar dan een béétje ver mee gaan.

En ik wilde ook nog even zeggen dat het fijn voor je is dat ze die tumor te pakken hebben gekregen, nog sterkte voor tijdens die onderzoeken.
Reageren

Regels voor berichten