Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2003, 09:41
AnneCath
AnneCath is offline
Voor de mensen die nu in hun examen jaar zitten of die gaan veranderen, welke opleiding gaan jullie doen?
Ik ben zelf nog ontzettend aan het tweifelen en vroeg me af of andere er al wel achter zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2003, 13:39
Ieke
Ieke is offline
Geneeskunde als ik wordt ingelood, anders weet ik het nog niet.

Ik heb ook een aantal klasgenoten die het nog niet weten, de meesten gaan nu iets van een tussenjaar doen.
Oud 11-03-2003, 15:28
lucy48
lucy48 is offline
Ik zit ook in het examenjaar, en ik weet echt totaal nog niet wat ik wil gaan doen.
Eeen jaartje 'niets' denk ik maar, anders maak ik denk ik de verkeerde keuze, heb nu niet echt veel tijd om er goed over na te denken, en een jaartje niet leren is ook wel leuk, gewoon een beetje geld verdienen en zo en dan zie ik volgend jaar wel wat ik wil gaan studeren, want ik wil in ieder geval wel iets gaan studeren.
Doe je havo of vwo?
Waar twijfel je tussen, of weet je het ook nog helemaal niet?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:29
Ellun
Ellun is offline
Ik ga eerst naar Australie, en als ik daarna nog steeds niet kan kiezen tussen alles wat ik leuk vind (en dat is nogal wat) ga ik Klassieke Talen studeren.
Oud 11-03-2003, 15:30
Basia
Basia is offline
weet ook nog niet precies wat ik ga doen, misschien organisatiewetenschappen in tilburg (lekker logisch met profiel N&G )
denk iig niet dat ik volgend jaar een jaar 'niets' ga doen. lijkt me ook niet echt wat
Oud 11-03-2003, 18:04
chris9 tje
chris9 tje is offline
doe nu biomedische technologie
ga volgend jaar industrieel ontwerpen erbij volgen
Oud 11-03-2003, 18:08
~Chyca~
~Chyca~ is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 11-03-2003 @ 16:28:
Ik zit ook in het examenjaar, en ik weet echt totaal nog niet wat ik wil gaan doen.
Eeen jaartje 'niets' denk ik maar, anders maak ik denk ik de verkeerde keuze, heb nu niet echt veel tijd om er goed over na te denken, en een jaartje niet leren is ook wel leuk, gewoon een beetje geld verdienen en zo en dan zie ik volgend jaar wel wat ik wil gaan studeren, want ik wil in ieder geval wel iets gaan studeren.
Doe je havo of vwo?
Waar twijfel je tussen, of weet je het ook nog helemaal niet?
Het klinkt misschien wel heel leuk om een jaartje veel geld te verdienen door te werken. Maar ik heb al van heel veel mensen gehoord dat het heel erg tegen valt om daarna weer (verder) te leren. Want door alsmaar te werken raak je eraan gewend om veel geld te verdienen, en als je weer met school begint, heb je weer heel weinig inkomen. En veel mensen hebben na een jaartje werken ook geen motivatie meer om te werken.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 18:18
Verwijderd
Ik heb een half jaar Duits gestudeerd, daarna een half jaar gewerkt en vorig jaar ben ik begonnen met de pabo. Dat bevalt tot nog toe goed, maar het begint wel weer te kriebelen...ik wil hierna graag iets met remedial teaching ofzo gaan doen en/of iets met Nederlands (lerarenopleiding) ofzo, maar eerst dit maar eens afmaken, zien we daarna wel weer verder.

Ik kan het ook niet aanraden om eerste te gaan werken en dan pas te gaan studeren. Het valt idd vaak heel erg tegen valt om daarna weer (verder) te leren. Idd omdat je door alsmaar te werken gewend raakt om geld te verdienen, en als je weer met school begint, heb je weer heel weinig inkomen. En veel mensen hebben na een jaartje werken ook geen motivatie meer om te werken.

Hoewel bovenstaande voor mij niet op ging. Ik wist dat ik pabo wilde gaan doen met ingang van het nieuwe studiejaar. En na een half jaar in een winkel gewerkt te hebben wist ik zo zeker waarom ik naar school wou: ik wil niet m'n hele leven als kassamuts door het leven gaan (prima als je er bewust voor kiest, maar dat doe ik dus niet). Ik was super gemotiveerd en dat ben ik nu nog steeds, want ik weet waar ik het voor doe.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 18:24
Ellun
Ellun is offline
Citaat:
~Chyca~ schreef op 11-03-2003 @ 19:08:
Het klinkt misschien wel heel leuk om een jaartje veel geld te verdienen door te werken. Maar ik heb al van heel veel mensen gehoord dat het heel erg tegen valt om daarna weer (verder) te leren. Want door alsmaar te werken raak je eraan gewend om veel geld te verdienen, en als je weer met school begint, heb je weer heel weinig inkomen. En veel mensen hebben na een jaartje werken ook geen motivatie meer om te werken.
Dat is wel waar, maar ik wil heel graag studeren, dus ik ben niet bang dat ik na dat jaar dat neit meer wil. Bovendien ga ik oa met mijn vriend naar Australie, goede proef, en we kunnen elkaar dan eventueel na terugkomst stimuleren om te studeren.
Oud 11-03-2003, 18:29
Edithjuh
Edithjuh is offline
Als je Havo doet: doe de Vwo erachteraan, heb je nog een jaartje tijd om na te denken en leer je toch nog wat.
Heb je echt nog helemaal geen idee? Lijkt me sterk maar jah...
In ieder geval, veel suc6

Studiebolletje
Reageren

Regels voor berichten