Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2002, 19:24
Verwijderd
sorry als hier al vaak iets over is geweest (ik kom hier neit zo vaak), maar wat voor een soort BOS hebben jullie? een klapper of zo'n leeg boek zeg maar? ik zou namelijk graag willen weten wat jullie ervan vinden, of het handig is enzo. op dit moment gaat mijn voorkeur nog uit naar een leeg boek (dus ook zonder lijntjes) maar ik kan het nog nergens vinden in een beetje betaalbare prijsklasse...
Advertentie
Oud 29-08-2002, 21:03
kleine wicca
kleine wicca is offline
Wij kregen op school altijd zo een boekje, geen idee waar ze het vandaan haalden......

ik heb gewoon een plastic map voor alle dingen die ik graag wil onthouden en een schriftje voor mn persoonlijke ervaringen (dromen e.d.)
Oud 29-08-2002, 21:54
Katertje
Katertje is offline
Ik heb een klapper met allemaal uitgeprintte dingen enzo allerlei dingen di ik wil onthouden en voor mn eigen dingen die ik wil schrijven hebbik een gewoon A5 schriftje..
Daar doe ik het mee..

MP BB,
Outdated Spirit A.K.A. Natural Mark.
Oud 30-08-2002, 14:36
Verwijderd
Ik heb een hele stapel met uitgeprinte dingen, veel boeken en shit op me computer maar dingen die ik het meest gebruik of erg nuttig, mooi of belamngrijk vind heb ik uitgeschreven en in een multomap gedaan. Netjes per hoofdstuk... map mooi versierd. Het heet mijn Boek der Kennis, aangezien er alleen maar in staat hoe je iets moet doen en waarmee, en niet hoe ik het beleef of ervaar, daar is namelijk een (magisch) dagboek voor.

mijn hoofdstukjes:

*inleiding, met zegening (=gedichtje) voor mijn BdK
  1. basiskennis
  2. magie
  3. rituelen
  4. spreuken
  5. goden en godinnen
  6. elementen
  7. kruiden
  8. sabbaths en esbats (wiel van het jaar)
  9. teksten
Oud 02-09-2002, 12:23
Kamille39
Kamille39 is offline
Merry Meet

Bij de Slegte en Dekker van de Vegt kun je in vier kleuren a4 formaat dummy's kopen, zonder lijntjes voor 5 euro ofzo. Het nadeel alleen is dat ze ooit vol komen te staan, en dan heb je BOS 1 en BOS 2, maar de dummy's zijn handig

Blessed Be
Kamile
Oud 02-09-2002, 13:03
Elysium Dream
Uitgeprinte en zelfgeschreven blaadjes met informatie die ik wil bewaren stop ik netjes op onderwerp, in mapjes in zo'n ordner. (Maar dan niet zo'n vieze ouderwetse grijze hoor, gewoon een mooie paarse).

En ik schrijf in een dagboek naast de allerdaagse dingen, leggingen van tarot, ervaringen met bepaalde kruiden enz.

Dus eigenlijk heb ik geen BoS, en ook niet echt een magisch dagboek. De uitkomsten die ik in m'n gewone (zo'n chineze, hij ruikt ook zo lekker en hij is zo mooi ) dagboek schrijf, tja.. dat is gewoon m'n leven. Een dagboek voor niet spirituele dingen, en een voor de wel spirituele dingen.. dat wordt z'n gedoe. Dan heb een beetje het gevoel of ik mezelf splits of zo Het is allebei ik.
Maar goed, dat gaat natuurlijk niet op als je geen gewoon dagboek hebt (wat ik eerst ook niet had maar nu wel). Er is ook niet echt een grens te trekken of zo, de magie is door m'n hele leven verwikkeld. Dusss...

Dus nou ja anyway, na dit gelul.
Ik heb geen BoS.

Hehe..
Oud 02-09-2002, 13:05
Elysium Dream
ps. Bij een witte boekenhal heb je ook goedkope lege boeken, net als bij de Slegte, maar die noemde Kamille al
Oud 06-09-2002, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Elysium Dream schreef:
ps. Bij een witte boekenhal heb je ook goedkope lege boeken, net als bij de Slegte, maar die noemde Kamille al
tjah.. wat ik altijd heb bij die boeken: als je één ding fotu schrijft moet je de hele bladzijde duruit scheuren, das zo zonde... dan werk ik liever met een multo. Minder plechtig, maar wel praktischeer...

NB: zorg dat je watervaste inkt gebruikt

ijn magische dagboekje is wel een mooi boekje trouwens... maarre.. meer en dagboekje: dik paars boekje met gouden versierseltjesdingetjes erop
Oud 06-09-2002, 12:57
eendje47
eendje47 is offline
wat is/betekend een BOS?????

bvd

kwaak
Oud 06-09-2002, 13:23
Verwijderd
Citaat:
eendje47 schreef:
wat is/betekend een BOS?????

bvd

kwaak
BoS staat voor Book of Shadows

Dat betekent: Boek der Schaduwen... En is het boek dat heksen/wiccan gebruiken om al hun kennis in op te schrijven: hun kennis over kruiden, hun rituelen, hoe ze magie bedrijven, etc.
Oud 06-09-2002, 13:27
Verwijderd
Citaat:

What exactly IS a Book of Shadows? Well, the name is made up by... errr... Gerald Gardner I believe, but I think it is also symbolic. It is a book that's always in the shadow. My B.o.S. never even leaves the house (to be precise it stays in my room most of the time), but once in a while it travels outside when I want to hold a ritual outside. Since I live in the big city that doesn't happen too much...
There are also shadows inside. The whole Wicca-religion used to be a secret one, only known by a few people, the initiators, the insiders. They had to hide it, because otherwise they could be accused of Witchcraft and end up in jail, or worse... That's why in the early days your whole B.o.S. had to be written in your own handwriting, to avoid the recognition of other people's handwritings, who could also be found guilty.

Oud 06-09-2002, 13:32
lacyra
lacyra is offline
*heeft gelzen dat je alles ZELF in je BOS moet zetten anders is je boek niet meer zo "goed"*

is dat zo?

+ heeft iemand recepten voor koekjes ofzo, ik kan ze niet meer vinden...

*had een hele goeie site, vind m niet meer*
Oud 06-09-2002, 13:37
Verwijderd
Citaat:
lacyra schreef:
*heeft gelzen dat je alles ZELF in je BOS moet zetten anders is je boek niet meer zo "goed"*

nou.. wat veel mensen vinden is dat het heel belangrijk is als je zélf dingen doet, je er je eigen energie instopt. als je dus alles zelf schrijft en maakt zit er meer van je eigen energie in en werkt het dus beter. maar het is maar of je daarin gelooft. ik persoonlijk wel (zoals bijvoorbeeld: eigen kruiden kweken, eigen runen maken)

zelf bij een FoS (file of shadows: op de compu dus) dringen heksen erop aan niet alles klakkeloos over te nemen maar alles zefl uit te tiepen of over te tiepen. misschien zelf sin je eigen woorden te zetten
Oud 06-09-2002, 13:41
lacyra
lacyra is offline
Citaat:
*pixie* schreef:

nou.. wat veel mensen vinden is dat het heel belangrijk is als je zélf dingen doet, je er je eigen energie instopt. als je dus alles zelf schrijft en maakt zit er meer van je eigen energie in en werkt het dus beter. maar het is maar of je daarin gelooft. ik persoonlijk wel (zoals bijvoorbeeld: eigen kruiden kweken, eigen runen maken)

zelf bij een FoS (file of shadows: op de compu dus) dringen heksen erop aan niet alles klakkeloos over te nemen maar alles zefl uit te tiepen of over te tiepen. misschien zelf sin je eigen woorden te zetten
thank you!!
Oud 10-09-2002, 11:07
eendje47
eendje47 is offline
Citaat:
*pixie* schreef:

waar kun je dat dan vinden op internet?
en nog bedankt voor het antwoord op mijn andere vraag!
Oud 13-09-2002, 10:58
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Nou je kan natuurlijk alles gebruiken voor een BOS maar ik vind eigenlijk dat er dus geen streepjes in horen. Je moet gewoon supernetjes en overzichtelijk, vooral overzichtelijk te werk gaan. Ik zet er ook altijd ondersteunende tekeningen in, ik teken de heksenkruiden uit en zet er legenda's enzo bij. Het moet gewoon echt helemaal perfect zijn. Dus als je zo bezig bent dan zijn die lijntjes helemaal niet nodig. Je moet gewoon bladzijde voor bladzijde indelen. Niets meer. Na de indeling arceer ik de belangrijke stukken ook nog altijd even.

Sterkte ermee...
Oud 13-09-2002, 13:13
Blair Witch
Blair Witch is offline
Ik heb juist met lijntjes!!! (ik schrijf uit mezelf niet helemaal recht zonder lijntjes)
Dat is voor mij dus overzichtelijker..........
mijnus iets kleiner dan A5 geloof ik......
Oud 15-09-2002, 13:20
Verwijderd
Citaat:
eendje47 schreef:

waar kun je dat dan vinden op internet?
?
je bedoelt een compleet BoS vinden op internet? Zoek zelf maar lieverd... het gaat om je eigen inzet
Oud 15-09-2002, 20:56
Hardcore
Hardcore is offline
Mag het "book of shadows" ook gewoon een schriftje zijn?
Oud 17-09-2002, 09:55
Verwijderd
Tip:
Ik heb ook zo'n dummy boek (waarin geen lijntjes staan) en ik schrijf uit mezelf ook niet echt recht. Je kan er dan heel goed een lijntjes blaadje ónder de bladzijde waarop je wil schrijven leggen, zodat je de lijntje door het papier ziet. Ziet er super mooi uit
Oud 17-09-2002, 13:22
Yamyam
Yamyam is offline
Ik heb een hele mooie blauwe met zulk oud zelfgemaakt perkament papier en een touwtje eraan!
Advertentie

Regels voor berichten