Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2002, 16:28
Toet0r
Toet0r is offline
nou ik moest voor school een verslag maken met informatie van mensen van mijn leeftijd (14 ongeveer). nou k heb het dus over 11 spetember gedaan maar k weet nmiet of het goed is...wei wil het lezen??

Een ramp die de hele wereld raakte.

Op 11 september 2001 deed de Taliban een aanslag op Amerika. Met gekaapte vliegtuigen vlogen ze de twee torens van het World Trade Centre in Manhattan, New York, binnen.

Ongeluk?

Op 11 september 2001 vliegt om 8.46 uur een vliegtuig de zuidertoren van het World Trade Centre binnen. Iedereen denkt dat het een ongeluk is. Als om 9.03 nog een vliegtuig de noordertoren het WTC in vliegt, beginnen de mensen al iets van aanslag te vermoeden. Om 10.05 stort de zuidertoren in. De brokstukken vliegen in het rond en een grote stofwolk hangt boven Manhattan. De mensen denken dat de noordertoren wel overeind blijft staan, maar dan, om 10.28 begeeft die het uit eindelijk ook.

Terrorisme

Als blijkt dat ook op het Pentagon een vliegtuig is neergestort, weet men bijna zeker dat het om een terroristische actie gaat. Er stort nog een vliegtuig neer in Pensylvania, dit vliegtuig trof haar doel niet doordat de passagiers de kapers overmeesterden en zow het vliegtuig neerlieten storten.
De Taliban, onder leiding van Osama Bin Laden, blijkt achter deze terroristische aanslagen te zitten. Met gekaapte vliegtuigen zijn ze het WTC en Pentagon in gevlogen.

slachtoffers

3024 mensen verloren hun leven bij deze aanslagen Honderden brandweermannen en duizenden andere mensen. Ook waren er veel (zwaar)gewonden door rondvliegend puin. Veel mensen hebben een of meerdere dierbaren bij deze ramp verloren. Elke dag waren er wel twee of drie begrafenissen.

Na de aanslagen op het WTC zijn er duizenden vrachtwagens vol stof en puin afgevoerd. Nu, een jaar later, is het een kale plek, waar eens twee grote torens boven New York uitstaken.
Iedereen is het er over eens dat zo iets nooit meer mag gebeuren.

Door Anne Adriaansen
H3d
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2002, 16:58
stroopwafel
stroopwafel is offline
'k weet niet persies wat je hiermee nou wil??
Oud 12-09-2002, 17:38
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:
'k weet niet persies wat je hiermee nou wil??

weten of dit een goed verslag is om in te leveren
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 18:31
Verwijderd
Bedoel je dat je een verslag moest maken aan de hand van de informatie die je van leeftijdsgenoten kreeg, of iets anders? Wat is precies je doel?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 19:09
Verwijderd
Ik vind dit verslag (waar het ook voor mag zijn) een beetje simpel van opzet...Het is een beetje het opsommen van wat feiten. Er zit geen diepgaande inhoud achter. Motieven of gevolgen komen niet eens aan bod.

Ook vond ik deze zinnen wat vreemd:

Als blijkt dat ook op het Pentagon een vliegtuig is neergestort, weet men bijna zeker dat het om een terroristische actie gaat.

Haal dat 'bijna' maar weg. De meeste mensen hadden al door dta het een terroristische aanslag was toen het tweede vliegtuig de torens raakte.
Oh, en bovendien zijn het 'aanslagen' ipv 'aanslag' Hoewel het eigenlijk ook als een gehele aanslag kan worden gezien.. Maar iedereen spreekt over 'aanslagen' dus als ik jou was zou ik dat ook doen.

En dit:

Iedereen is het er over eens dat zo iets nooit meer mag gebeuren.

Ik weet vrijwel zeker dat er wereldwijd (tien-? honderd-?)duizenden mensen zijn op de wereld die dit graag nog een keer zien gebeuren...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten