Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2002, 00:41
Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=22676

Jah hey zeg, waar gaat dat heen met ons vrede-lievende molen-klompen-tulpen landje? Tis hier geen f*cking New York ofzow. Zelfs in zo'n klein gat als waar ik woon zijn er laatst al 2 doden binnen 2 weken gevallen! Schuld? De globalisering?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2002, 01:03
dystopia
dystopia is offline
Waar de neuk staat die originele bron? Waarom doet Fok! die bron niet gewoon deeplinken? Denk dat je sowieso voortaan beter de originele bron kunt linken. Dan heb je ook het origineelste verhaal te pakken.

Ik snap de nieuwswaarde sowieso niet: er is niks bekend over de moord. Er is niks bekend over het motief van de dader. Er is niks bekend over eventuele verdachte(n). Of althans de politie laat er niks over los. Wat voor waarde heeft het feit dat zij informatica studeerde nou? Wat voor waarde heeft het feit dat zij 25 was? Wat voor waarde heeft het feit dat ze van het vrouwelijk geslacht was? Voor mij iig geen. We hebben hier niet te maken met Opsporing Verzocht.

Dus stemmingmakerij. Alleen waarom? Ik kots op dit soort irrelevant nieuws. Terwijl er elke dag mensen sterven op allerlei gruwelijke manieren.

(Niks tegen jou ofzo, gewoon kritisch ;))

Laatst gewijzigd op 04-10-2002 om 01:06.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 01:05
Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=238087

heeft dit wel nieuwswaarde genoeg dan?
Das echt te ziekelijk voor woorden gewoon, ik kots op dat soort mensen!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 10:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Sir Smoke-A-Lot schreef:
Zelfs in zo'n klein gat als waar ik woon zijn er laatst al 2 doden binnen 2 weken gevallen! Schuld? De globalisering?
Als gevolg van wat?

Globalisering in haar huidige vorm kan het schuld zijn, ja. Oneerlijke verdeling van kapitaal, voedsel en water. De geldstromen gaan maar 1 richting uit.

Daarnaast is er sprake van individualisering. They dont give a fuck bout their neighbours. Om het maar zo eventjes te stellen.
Deze individualisering kan komen door:
- druk (werk, kinderen, hobbies)
- verwendheid door het hebben van genoeg geld (alles valt te kopen om je individu "gelukkig" te maken. Echter vriendschap, vriendelijkheid, fatsoen en respect zijn niet te koop en dat vergeet men wel eens).
- afgunst door het hebben van te weinig geld terwijl de ander wel genoeg geld heeft (kan leiden tot baldadig individueel gedrag. Kan ook zijn dat ouders veel moeten werken om de beetjes bij elkaar te schrapen waardoor er weinig tijd over is voor kinderen).
- technologische ontwikkeling (machines ("gewone machines", computer, televisie, radio) nemen ons werk en prive over en we hebben geen contact meer met elkaar)
- het natuurlijk egoisme in de mens zelf (ik moet zitten in die tram en die "vieze graftak (zoals in S.I.R.E.)" moet maar blijven staan)
- de programma's op televisie, de reclames op straat, de muziek van nu, getuigen ook niet bepaald van respect voor elkaar en fatsoen. (toen Big Brother pas op televisie kwam, waren mensen aan het klagen over dit programma (ik ook overigens) en dat het echt niet kon dat dit vertoond zou worden, maar nu zie je programma's die 10 keer zo erg zijn..... echt walgelijk. Mijn inziens hebben televisiezenders en programmamakers OOK een verantwoordelijkheid. Ze kunnen wel zeggen: dan zap je maar weg of zet je de televisie uit, maar daar los je het probleem niet mee op. Dat je het uitzendt, betekent dat er mensen naar zullen kijken. Die enkeling die het walgelijk vindt zal er niet naar kijken, maar er zijn genoeg mensen die hun brein wel laten verneuken door naar zo'n walgelijk programma te kijken. Juist om deze mensen te beschermen zouden dergelijke programma's niet uitgezonden moeten worden)
- alles lijkt te mogen kunnen tegenwoordig Waarom? Ik denk dat dat vanuit de geschiedenis komt. Eerst mocht men niks. Toen heel veel en nu is men de weg kwijt
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 10:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Waar de neuk staat die originele bron? Waarom doet Fok! die bron niet gewoon deeplinken? Denk dat je sowieso voortaan beter de originele bron kunt linken. Dan heb je ook het origineelste verhaal te pakken.
Het stond in de Telegraaf, geloof ik.

Maar ik heb nog wel een leuke anekdote over een (buitenlandse variant van de Telegraaf) krant die een doodgewone dood (hartaanval) omzette in een moord waarbij het slachtoffer de keel had doorgesneden gekregen.

Dus tja....

Ik weet alleen dat het in de Telegraaf stond. Andere nieuwsbronnen heb ik er nog niet over horen spreken.
Overigens vind ik het ook irritant dat fok.nl niet de originele link daarbij laat posten. Klinkt mi ook gedeeltelijk naar plagiaat.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 10:29
twiety
twiety is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Het stond in de Telegraaf, geloof ik.

Maar ik heb nog wel een leuke anekdote over een (buitenlandse variant van de Telegraaf) krant die een doodgewone dood (hartaanval) omzette in een moord waarbij het slachtoffer de keel had doorgesneden gekregen.

Dus tja....

Ik weet alleen dat het in de Telegraaf stond. Andere nieuwsbronnen heb ik er nog niet over horen spreken.
Overigens vind ik het ook irritant dat fok.nl niet de originele link daarbij laat posten. Klinkt mi ook gedeeltelijk naar plagiaat.
Bron telegraaf: http://krant.telegraaf.nl/krant/arch....studente.html

Slachtoffer: http://www.xs4all.nl/~ngcven/02.01.77/nadia.html
Oud 04-10-2002, 11:06
Gatara
Gatara is offline
Die tweede link werkt niet?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 11:20
twiety
twiety is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Die tweede link werkt niet?
Hmmm, bij mij wel. Zeker weggehaald en zal nog wel in m'n cache zitten.

Nou, dan doen we 't zo:

For the ones who are interested in me, my name is Nadia van de Ven and i became 21 on january the second 1998. I study Medical-technical Computational Science since september 1996 at the University of Utrecht, this is located in the middle of Holland. It is a nice but difficult study. We do a lot with programming in Java and stuff like that. I have lived for eleven years in Amsterdam before my parents decided to move to a little village called Koog aan de Zaan, located 10 minutes from Amsterdam. It was strange in the beginning but now I'm getting used to it, I even start to like it ! My first three years of education after little school were on a school called the Sint Michael College in Zaandam. Because I didn't like the school after those years I decided to switch to another one, the Hervormd Lyceum Zuid in Amsterdam. This really is a good one, with nice teachers who are interested in what goes on in the heads of their students. To bad I missed the "lotery" (the system in Holland that decides which students may follow the courses is called the loterysystem here and is based on grades for your highschoolexam) for the veterinarian study twice. This study was my second choice but I don't regret it. This are a few of my hobby's dancing, horseriding, Ajax, F1 and swimming. In november 1997 my boyfriend Bas and I are together for five years ! We are planning to buy a house together in the summerbreak, he is a navy pilot so he won't have time for moving out except in the holidays.

EDIT: Werkt de google cache wel bij jou? : http://www.google.nl/search?q=cache:...hl=nl&ie=UTF-8

Laatst gewijzigd op 04-10-2002 om 11:48.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 16:07
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Sir Smoke-A-Lot schreef:
Schuld? De globalisering?
Leg die eens heel specifiek uit?
Het liefst ondersteund door statistieken e.d.?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten