Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar okay, stel dat mijn verhaaltje klopt
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik wilde even wat toevoegen aan dit topic:
Mag je een politieke partij wel verbieden als het d.m.v. democratie aan de macht is gekomen. Ik bedoel zouden wij hier in Nederland een extreem-rechtse/linkse partij moeten verbieden (zoals wat in Algerije is gebeurd, met de FIS) ? En als nou het meerendeel van de bevolking dit wil? Democratie is toch : "Het volk regeert?" Dan zou DAT- het verbieden van zo'n partij- toch juist ondemocratisch zijn???
|||
Citaat:
kijk hier Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Of dat het FIS aan de macht is komt omdat ze iedereen een betere toekomst beloven en vervolgens alle andere partijen verbieden. Ik vind trouwens nog steeds dat je in het ALLERLAATSTE geval een ondemocratische partij op ondemocratische manier kapot mag maken |
![]() |
|
een democratische prowesterse partij is door het westen aan de macht geholpen daarzo
![]() De vraag is wel of die verkiezingen toen wel zo eerlijk waren verlopen, maar dat is weer een ander punt. Anyway, het is gewoon geheel legaal om de deomcratie af te schaffen, probleem zit er alleen wel in dat daarna de legitamatie iets lastiger word omdat burgers zich niet mee rzo gemakkelijk over het gevoerde beleid kunnen uitspreken/ invloed uitoefenen. Je zou eventueel kunnen denken dat er iets in de rechten van de mens staat over invloed op bestuur dat buitenlands ingrijpen kan verantwoorden. Waar studeer je trouwens politicologie? (ik aan de VU ![]() ow uva dus ![]()
|
![]() |
|
|