Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2002, 21:58
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
ofzo iets... koele titol he
hij is wat klein uitgevallen deze stad vol perspectief...
mijn bedoeling--> de aantrekkingskracht van een stad 'letterlijk'verbeelden. daarmee ook gelijk de kilte die ze met zich meedraagt in de verloren identiteit en de wet der anonimiteit die in haar district geldt. .

Oud 18-09-2002, 22:20
Verwijderd
woow deze heeft echt iets mooi gedaan, ik heb zelf nooit de geest om zulke leuke dingen te verzinnen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 22:24
Verwijderd
heel doop!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 23:17
FullMoon
FullMoon is offline
zeer oke
Oud 19-09-2002, 02:05
GRRR
GRRR is offline
wow vet!! vind je omschrijving en de plaat alleen niet bij elkaar passen. vind de plaat alles behalve kil, maar zo levendig en energiek door de vloeiende lijnen en de lichtgradaties

hmmm teveel wiet op

maar misschien was dat wel je bedoeling en is de achterliggende gedachte van de kilheid niet in de plaat aanwezig maar als, juist ja, een achterliggende gedachte aanwezig.

hmmmmm

Laatst gewijzigd op 19-09-2002 om 02:39.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 09:14
Citaat:
GRRR schreef:
wow vet!! vind je omschrijving en de plaat alleen niet bij elkaar passen. vind de plaat alles behalve kil, maar zo levendig en energiek door de vloeiende lijnen en de lichtgradaties

hmmm teveel wiet op

maar misschien was dat wel je bedoeling en is de achterliggende gedachte van de kilheid niet in de plaat aanwezig maar als, juist ja, een achterliggende gedachte aanwezig.

hmmmmm
ja je heb gelijk, het effect dat ik wilde bereiken is niet optimaal aanwezig. de stad oogt niet echt agressief of koelbloedig...
ik ga meer stadjes maken van dit soort kaliber, hopelijk dat er éen tussen komt te zitten die wel dat gevoel duidelijk weer geeft.
Oud 19-09-2002, 09:22
Verwijderd
Het probleem is dat de afbeelding te klein is. Iets van drie bij drie centimeter moet wel heel erg gevaarlijk zijn, wil het dreigend overkomen. Ik raad je aan om een grotere maat neer te planten. Size does matter.

Verder vind ik het een leuke tekening. Misschien word je zielsgelukkig als ik zeg dat het me enigsinds doet denken aan M. C. Esscher. Ik perk dat geluk direct weer in door te zeggen dat Esscher zich bediende van strakke, duidelijke lijnen, terwijl jij met potloodschetsen aan de gang bent. Dat effect vind ik wel minder.
Wat je wel goed meepakt, is het 'verdraaien' van het perspectief. Knap.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 09:32
Verwijderd
Ik vinnum lijp
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 09:44
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Leuk/mooi en vul zelf maar aan.

het perspectief is erg koel gedaan, en ik vind dat het 'kille' effect juist wel overkomt, omdat het nogal verweg is *kan niet uitleggen*

maar goed gedaan, zoals gewoonlijk
Oud 19-09-2002, 10:01
hierow, issie wat groterder denk ik , orgineel is op A4 trouwes.

Citaat:
LUH-3417 zegt:

Misschien word je zielsgelukkig als ik zeg dat het me enigsinds doet denken aan M. C. Esscher. Ik perk dat geluk direct weer in door te zeggen dat Esscher zich bediende van strakke, duidelijke lijnen, terwijl jij met potloodschetsen aan de gang bent. Dat effect vind ik wel minder
Een stad is voor mij een grillige en vervuilde aangelegenheid, geen steriele vormen en vlakken en zeker geen geometrische perfectie, vandaar het gebruik van ietwat schetsachtige potloodstrepen. de zogenaamde toets van de kunstenaar is te zien in de tekening, even als de toets van de mensheid op de wereld, in de vorm van een stad.

Oud 19-09-2002, 10:37
Verwijderd
Het ligt misschien aan mij, maar ik vind dat die schetsende manier van tekenen juist warm werkt. De stad lijkt te smelten.

Natuurlijk, het ziet er vreemd en misschien beangstigend uit, maar de anonimiteit, de vervuildheid en de grilligheid kan ik er niet echt in terugvinden, helaas.

LUH-3417 - Maar die zou ik ook niet vinden in een tekening van Esscher, inderdaad vanwege de stiriliteit.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 10:45
Rhinus
Rhinus is offline
Ik vind 'm mooi.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 11:30
Verwijderd
te gek! echt heel mooi!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik vind 'm mooi.
Ik ook.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 13:20
DarkCat
DarkCat is offline
Wat slik jij?

Maareh even serieus ik vind m wel mooi.. alleen ik hou van grote steden, ook van de kilte die er hangt. De stad, dat ben ik.

Maar stiekem krijg ik in de herfst altijd kriebels om in het bos te gaan wandelen.. alleen wil geen van mijn stadsvriendjes mee
Oud 19-09-2002, 14:47
R
R is offline
Woei, dope.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 17:24
lady_x
lady_x is offline
Vind ik wel geslaagd eigenlijk, het heeft iets spontaans màar grijze potloodkleuren vind ik niet zo aantrekkelijk. Misschien dat je met zwarte tinten een beter effect krijgt of misschien wel iets van kleur erin om die aantrekkingskracht van de stad zoals je zegt beter te laten uitkomen. Het doet me denken aan een bepaalde kunstenaar maar ik weet niet meer zijn naam, heb je je inspiratie van ergens? Verder doen die cirkelvormen in de lucht me denken aan Munch 'De Schreeuw' die ook een zekere angst uitbeelden.
Oud 19-09-2002, 17:56
Verwijderd
Mooi perspectief, mooi meegedraaid in de tekening

Die aantrekkingskracht is goed uitgebeeld.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 18:10
Citaat:
lady_x schreef:
Het doet me denken aan een bepaalde kunstenaar maar ik weet niet meer zijn naam, heb je je inspiratie van ergens?
nou, ik heb me laten inspireren door het boek 'Drive-By Shootings'
allemaal zwart-wit foto's van new york vanuit een taxi.
en uhmmm, perspektiefelijk gezien heb ik toch wel wat naar Escher gekeken, en klein beetje dan.
Oud 19-09-2002, 18:37
DarkCat
DarkCat is offline
Ik vind het onderwerp erg boeiend. Misschien ga ik er ook wat meer tekeningen aan besteden; maar dan wel in mijn stijl
Dat wil dus over het algemeen zeggen, zwarte inkt.

Maar die kringen in de lucht, die lijken je aan te trekken, maar tegelijkertijd dacht ik toen ik het zag: pollution.
Oud 19-09-2002, 19:51
Stoetel
Stoetel is offline
Echt goed! Heel mooi hoe je dat perspectief hebt uitgewerkt en zo.Niks op aan te merken .
Oud 19-09-2002, 20:41
Citaat:
DarkCat schreef:

Maar die kringen in de lucht, die lijken je aan te trekken, maar tegelijkertijd dacht ik toen ik het zag: pollution.
koel dank u, was de bedoeling ook een beetje...pollution
Oud 20-09-2002, 18:08
nogmaals
nogmaals is offline
ja ikvind um in kleiner beeld wel moojer joh , eerst kon ik het niet seer goed zien maar ik vin um echt koel joh !! bijzonder, en heel anders dan andere tekeningetjes van jouw. ! haha ja mooi!!
Oud 20-09-2002, 18:37
Remqo
Remqo is offline
Geweldig getekend *respect*
mooie vloeiende draaiingen, heb je echt super gemaakt

Citaat:
LUH-3417 schreef:
Natuurlijk, het ziet er vreemd en misschien beangstigend uit, maar de anonimiteit, de vervuildheid en de grilligheid kan ik er niet echt in terugvinden, helaas.
mee eens.
wat je mss zou kunnen doen, om de koude sfeer uit te drukken. door de spiraalwolken steeds meer naar het midden steeds donkerder te maken, alsof het een zwart gat is.

Of een paar voorbij waaiende boomblaadjes zou ook wonderen kunnen doen (maar ik denk dat het dan de tekening zelf weer verpest
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 20:20
The one who I am
The one who I am is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
woow deze heeft echt iets mooi gedaan, ik heb zelf nooit de geest om zulke leuke dingen te verzinnen
en al kon ik het verzinnen.... ik zou het nooit zo op papier kunnen krijgen!!

suppa duppa cooli! nee echt ff serieus... Het is je egt gwoon gelukt... Die kilte maar toch een soort van aantrekkingskracht... waaaaaaaah!
Oud 20-09-2002, 23:24
Stevill
Stevill is offline
erg mooi alleen vind ik dat het deurtje (of wat het ook moge zijn)
het een beetje verpest alles houd op op dat ene punt en dat vinnik er toch niet echt in passen maar wel erg
Oud 21-09-2002, 17:41
stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
erg mooi alleen vind ik dat het deurtje (of wat het ook moge zijn)
idd is je uitleg anders

Reageren

Regels voor berichten