Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2002, 17:02
punkyfish
punkyfish is offline
omdat ik voornamelijk 'depri'-gedichten/teksten schrijf, lukt het me bijna nooit om een vrolijk gedicht te schrijven. als ik het boek waarin ik al mijn teksten schrijf, doorlees, denk ik altijd dat ik vrolijker moet gaan schrijven, maar als ik er dan voor ga zitten, lukt het me bijna nooit... of het wordt gewoon echt drie keer niks, allemaal gezeik enzo.

heeft iemand dit ook (gehad)?
Oud 22-03-2002, 17:06
Secreet
Secreet is offline
Yupz...ik heb heel vaak dat ik me afvraag waarom ik bv alleen kan schrijven als ik depri ben, of waarom ik mijn negatieve gevoelens wel kan verwoorden, en de positieve niet.

Ik denk dat het komt doordat ik mijn positieve gevoelens uit in een andere vorm, bijvoorbeeld door zingen, of door met mijn vrienden te praten en lachen, of door ze in een boek te schrijven (waar ik dus wel positief in kan schrijven)

Wat ik bedoel is denk ik, dat wanneer je positief bent, je niet de moeite neemt om te gaan zitten en dat op te schrjven, dan heb je de behoefte je op andere manieren te uiten.
Oud 22-03-2002, 17:12
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Secreet schreef:
Yupz...ik heb heel vaak dat ik me afvraag waarom ik bv alleen kan schrijven als ik depri ben, of waarom ik mijn negatieve gevoelens wel kan verwoorden, en de positieve niet.
heb ik ook, ja.

Citaat:
Secreet schreef:
Ik denk dat het komt doordat ik mijn positieve gevoelens uit in een andere vorm, bijvoorbeeld door zingen, of door met mijn vrienden te praten en lachen, of door ze in een boek te schrijven (waar ik dus wel positief in kan schrijven)
hmm, denk het ook. mag ik vragen hoe je dat dan opschrijft, in wat voor vorm (verhaal ofzo...)?

Citaat:
Secreet schreef:
Wat ik bedoel is denk ik, dat wanneer je positief bent, je niet de moeite neemt om te gaan zitten en dat op te schrjven, dan heb je de behoefte je op andere manieren te uiten.
ik heb dat dus wel, dat ik dan ga zitten en wil gaan schrijven, maar het lukt dan dus gewoon niet...
Oud 22-03-2002, 17:27
Secreet
Secreet is offline
Ehmz ik ben met 2 boeken bezig om te schrijven (eentje over mijn leven, eentje over een lang uitewerkte droom) daar verwerk ik de positieve dingen in (het moet niet een depressief zooitje worden) dus dan vertel ik een positieve gebeurtenis uit mijn leven of fantaseer er op los.
Of als ik songtexten schrijf kan ik me aardig inleven in bepaalde zaken die er normaal niet toe doen (de bloemetjes buiten enz)

Maar ik denk dat wanneer je dus gaat zitten, wat jij dus blijkbaar wel doet je niet echt WIL schrijven, maar liever iets anders doet en dat het daarom niet lukt.

Je wilt wel een gedicht maken van het gevoel wat je nu hebt, maar het gevoel zegt je om andere dingen te gan doen

klinkt dit logisch?
Oud 22-03-2002, 17:32
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Secreet schreef:
Ehmz ik ben met 2 boeken bezig om te schrijven (eentje over mijn leven, eentje over een lang uitewerkte droom) daar verwerk ik de positieve dingen in (het moet niet een depressief zooitje worden) dus dan vertel ik een positieve gebeurtenis uit mijn leven of fantaseer er op los.
Of als ik songtexten schrijf kan ik me aardig inleven in bepaalde zaken die er normaal niet toe doen (de bloemetjes buiten enz)
kj, koel

Citaat:
Secreet schreef:

Maar ik denk dat wanneer je dus gaat zitten, wat jij dus blijkbaar wel doet je niet echt WIL schrijven, maar liever iets anders doet en dat het daarom niet lukt.

Je wilt wel een gedicht maken van het gevoel wat je nu hebt, maar het gevoel zegt je om andere dingen te gan doen

klinkt dit logisch?
klinkt wel logisch, maar is toch niet zo... zoals ik het 'ervaar' iig
Reageren

Regels voor berichten