Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2002, 16:59
JJzD
JJzD is offline
hoe goed denk je dat je jezelf kan kennen??
aan de ene kant weet je van jezelf het beste hoeje denkt maar tegelijk zit je er zo middenin dat je geen overzicht hbet en/ of langer termijn kan overzien.

Daarnaast vergelijk je je altijd met anderen en daar zie je all1 de buitenkant van.

als laatste de houding van jezelf om als je een beeldf hebt dat ook vast tew illen houden.

hoe goed is jouw zelfkennis??
(iedereen die zegt dat ie zichzelf echt kent kunnen we dus afschieten)

op bepaalde manier ken ik mezelf in de trant van dat ik heel goed grenzen kan zien alhoewel andere mensen daar anders tegenaan kijken.
daarnaast heb ik een goed oog voor hoe ik me ontwikkel en kan ik goed zeggen wat mij wel en niet lukt (leidt tot vreemde taferelen zoals dat ik gewoon zeg wel iemand te willen leren kennen maar niet nu enz)

aan de andere kant ken ik mezelf totaal niet want ik vind mezelf totaal niet interessant of aardig terwijl er zoveel mensen roepen dat ik dat wel ben.
kan je je natuurlijk ook afvragen hoe goed zij je dan kennen maar da's een andere discussie

jouw ged88 hierbij??
grtz
JJ
Oud 15-09-2002, 17:04
Miracle
Miracle is offline
mee eens
Je hebt het goed uitlegd vind ik. mja k ben niet echt in een duidelijke bui. misschien dat ik later nog reageer
Kuzzzz
Oud 15-09-2002, 17:21
JJzD
JJzD is offline
toevoeging:

daarnaast vereist zelfkennis volledige objectieviteit en dat is onmogelijk

ook word het beeld dat je van jezelf hebt bekeken uit andermans ogen en aangezien je nooit kan voorspellen hoe de ander denkt en waar diegene nadruk op legt kan je ook niet vanuit een ander kijken en dus ook niet oordelen
Reageren

Regels voor berichten