Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2002, 19:55
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik weet niet of ik hier goed zit maar lees dit:

gisteravond waren mijn vriend en ik uitgeweest, we liepen naar de parkeerplaats, in de auto aangekomen hoorde wij een grote wagen aankomen die reed keihard langs en toeterde. Wij dachten gewoon mensen die beetje dronken waren maar later gingen ze verderop staan met hun auto en ze seinde met hun lichten. Wij vonden het vreemd dus wouden wegrijden, hun reden meteen mee en kwamen op ons af, wij reden toen snel weg. Vervolgens hebben hun ons de hele weg naar huis zon 11 km achterna gezeten. Wij werden steeds bang omdat wij de enigste op de weg waren en hun maar achter ons aan bleven zitten. Ik belde al naar huis, naar mijn zusje dat zij ons op moest wachten bij de deur zodat we meteen naar binnen konden rennen en niet nog de deur open moesten maken.

Onderweg zaten ze te seinen en te bumperkleven, wij werden op een gegeven moment echt heel bang omdat wij nog maar een paar meten van mijn huis verwijderd waren. We besloten 1 rondje door te rijden, de tweede keer sloegen wij toch mijn straat in, hun meteen achter ons aan, Ik draaide het raampje open ,zag mijn zusje staan en schreeuwde 'Pak de knuppel pak de knuppel' ik dacht echt dat ze ons wouden pakken en wou hun met knuppel wegjagen. Mij nvriend reed heel snel voor mijn huis, we stonden niet eens stil en ik gooide die deur open, sleurde me spullen mee, vervolgens viel alles op grond, ik erachteraan en mijn vriend zat vast met zijn jas ergens in de auto. Ik hoorde hun aankomen en begon zowat te janken en raakte helemaal in paniek.

Door die paniek liet ik een aantal spullenl iggne, waaronder mijn vriend zijn jas en rende zonder nog om te kijken naar mijn vriend naar boven en riep naar mijn zusje 'Gooi die deur open!' Ik zag van het balkon dat hun eraan kwamen, mar mijn vriend was nog in de auto! hij was intussen wel los maar kreeg de deur van de angst niet op slot. Ik riep 'KOm nou! ze komen eraan! ze pakken je nog schiet op'!!" uiteindelijk kwam hij ook net op tijd want ze waren er. We zijn naar binnen gerend, deden alles op slot en hebben trillend op de bankg ezeten en alles aan mijn zusje verteld. We dronken wat water en bespraken wat we moesten doen, MIj nvriend moest nog terug naar huis. 10 minuten later keek ik vanaf boven en zag ik dat hun geparkeerd hadden en er nog stonden, gewoon te wachten. Mijn angst sloeg meteen weer toe! mij nvriend was ook nog steeds bang. Later zagen wij ze rondjes rijden langs mijn huis. Pas 45 minuten later waren ze weg. Mijn vriend controleerde de omgeving en is toen ook naar huis gegaan.

Nu de volgende dag, is mijn vriend niet bang meer en alles is goed met hem. maar ik? ik en nog steeds bang, ze weten waar ik woon, ik voel me bekeken, angstig, kijk steeds of alles op slot zit en of ik ergens zon oude rode alfa romeo zie rijden......

Ik moest dit verhaal kwijt, ik zit er gewoon mee en voel me zo angstig.

Je mag reageren, het hoeft niet, ik moest dit verhaal gewoon kwijt. ik was zó bang. Ik was aant trillen dacht 'wat willen ze' met hoeveel zijn ze ? wat gaan ze doen? hoelang blijevn ze achter ons aan? ben ik straks snel genoeg om me huis binnen te renne? al dat soort dingen gingen door mijn hoofd.

Ik ben gewoon nog bang, voel me zo, ja onveilig. Het idee dat vreemden mensen die ons gewoon 11 km gevolgd hebben, ons hebben opgewacht en en min of meer lastig vielen, nu weten waar ik woon, maakt mij zó bang.......
Oud 15-09-2002, 20:02
Miracle
Miracle is offline
Ohw meis wat erg voor je. bah, k vond het verschikkelijk om te lezen.
maar waarom denk je dat ze je achtervolgden?? kun je daar zelf een rede voor bedenken. of zou het ook kunnen dat ze het voor de grap deden en dat het nix met jullie te maken had, en dat er nu dus ook nix meer zal gebeuren
Naja probeer er zelf over na te denken of het echt met jullie te maken had
Succes en sterkte
Kuzzzzz
Oud 15-09-2002, 20:22
whizzer
whizzer is offline
ik zou dit serieus aangeven bij de politie........, ook al heb je geen kenteken ofzow..., al vraag ik me af hoe je dit noemt. bedreiging is het (nog) niet
Oud 15-09-2002, 20:53
miekmuis
miekmuis is offline
Gadver wat eng lijkt me dat zeg!
Is er die avond misschien iets gebeurt wat iemand kwaad heeft kunnen maken?
Hoe dan ook zou ik zoals hierboven al eerder is geadviseerd naar de politie stappen. Alles vertellen wat je weet en dan hopen dat ze iets kunnen doen. Wie weet hebben wel meer mensen last van dezelfde mensen gehad. Maar het kan zoiezo geen kwaad aangifte te doen.
Wat je vriend betreft.... Wees maar blij dat hij er zich overheen heeft kunnen zetten. Wie weet was het gewoon een grote grap van een stelletje eikels. In dat geval is het goed dat hij er niet een al te groot probleem van wil maken.
Sterkte met alles!
Oud 15-09-2002, 21:41
Chelsea
Chelsea is offline
koop een machinegeweer.

(serieus)
Oud 15-09-2002, 22:15
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
dreen schreef:

maar waarom denk je dat ze je achtervolgden?? Kuzzzzz

dat deden ze. Dat zag je zo. Wij begonnen te rijden, hun ook, wij gaven gas, hun ook. Ze waren zelfs bezig met bumper kleven, toeteren en seine met de koplampen. Ze zaten ons écht achterna. Waarschijnljk konden wij hun niet, maar wie weet hun ons wel. En dat is zo eng. Wij weten niet wie hun zijn, maar ze weten nu wel waar ík woon......
Oud 15-09-2002, 22:16
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
whizzer schreef:
ik zou dit serieus aangeven bij de politie........, ook al heb je geen kenteken ofzow..., al vraag ik me af hoe je dit noemt. bedreiging is het (nog) niet

dan geef ik het aan en dan? ja hallo ik ben achtervolgd. Het was 2 uur snachts, we weten niks van de auto, geen kenteken, niet het aantal personen, maar ze zaten achter ons aan das alles wat we weten. Zouden ze daar wat aan hebben? ik denk t niet....
(ik maak je niet belachelijk hoor, vraag t me alleen af)
Oud 15-09-2002, 22:21
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Is er die avond misschien iets gebeurt wat iemand kwaad heeft kunnen maken?

Wie weet was het gewoon een grote grap van een stelletje eikels.

die avond is er volgens mij niks gebeurd. Geen ruzie, niks. En daar waar ik uitga is ook echt nooit ruzie dus......

en of het nou een grap was of niet, mijn vriend en ik vonden het niet bepaald grappig. Sterker nog, zeer beangstigend. Zon ervaring doet wat met je. Ik had gewoon niet verwacht dat ik er nu nog last van zou hebben. Het idee dat er een stel kerels achter je aanrijdt, je opwacht en pas na een uur weggaat maakt je gewoon zó ontzettend bang.

Kijk, als we ze nou ergens hadden kunnen afschudden was mijn angst zeker minder geweest, maar ze zijn ons tot mijn huis gevolgd, hebben mij naar binnen zien gaan en hebben er vervolgens 45 min gestaan. Ik vraag me dan af, komen ze ooit terug? hebben ze mij of mijn vriend gezien? kennen ze mij of mijn vriend misschien? hebben ze t op ons gemunt?

kortom, er gaat van alles door je hoofd. Ik vond het net een film.

en ja ook nu ben ik gewoon nog bang!
Oud 15-09-2002, 22:47
CraigDavid
CraigDavid is offline
this is just like joy ride

maar ik zou idd naar de politie gaan
zolang je niet naar de politie gaat weet je niet wat de politie voor je kan doen

ga op zelfverdediging, koop een vuurwapen
Oud 16-09-2002, 09:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Dom...

Dom van je om dan naar huis te rijden!

Als ze serieus het op jullie gemunt hadden, weten ze nu waar jij woont!

Als ik in die situatie zou staan, zou ik zo snel mogelijk naar een politiebureau rijden (wat 's nachts ook bemand is), of een andere plek waar je weet dat je beveiligingsmensen vind, zoals een groot ziekenhuis. Ergens waar je niet alleen bent, en waar politie/beveiligingsmensen zijn.

En ik ga er maar vanuit dus dat je geen mobiele telefoon had...
Want als je die wel had gehad, dan was je zelf vast wel op het idee gekomen om 112 te bellen en de politie om hulp te vragen.

Dom van je, eerlijk, ik had meer verwacht...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 09:45
Black Bird
Black Bird is offline
Dit doet me denken aan iets wat ik laatst gehoord heb. Dat vond ik ook zo eng. Ik weet de details niet echt meer, maar het kwam hier op neer:
Die vrouw reed in haar auto, ergens door het bos. Het was s'avonds en donker. Ze moest stoppen want er lag iets op de weg. Ze stapte uit, legde het aan de kant en reed weer verder. Later bemerkte ze dat er een auto vlak achter haar reed. Ze werd erg bang, want de auto reed nu ook met grootlicht. Het was nog een lang stuk naar huis, en het was dus in het donker, in het bos, je weet wel.. De auto zat de hele tijd heel dicht op haar en seinde steeds. Ze ging steeds sneller rijden, maar de auto bleef haar volgen. Aangekomen in de woonwijk durfde ze niet uit te stappen, en bleef steeds maar rondjes rijden. Na lang rijden moest ze toch een keer stoppen. Zo dicht mogelijk bij de voordeur van haar huis zette ze haar auto stil. De auto achter haar stopte ook, en ze zag een man en een vrouw uit de auto komen, op haar af. Op hetzelfde moment ging haar achterbak open, waar een man uit sprong met een groot voorwerp. Hij rende weg. Wat bleek, toen zij was uitgestapt om het iets wat op de weg lag, weg te leggen, was er een man in haar achterbak gestapt. De mensen in de auto die achter haar reed hadden dat dus gezien, en wilde haar waarschuwen en helpen. Zo zie je maar dat iets wat op het eerste gezicht gevaarlijk lijkt, juist ook je redding kan zijn. Maar aan de andere kant kan je nooit voorzichtig genoeg zijn..
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 10:26
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
the fisherman schreef:
als je je angst opzij had gezet, gewoon even gezond had nagedacht, en je niet zo aangesteld had, had je nu het kenteken van die rode alfa van je gehad; aangezien ze volgens jou zo vlak achter je reden. en warom zo bang?als ze er na drie kwartier nog stonden had je toch de politie kunnen bellen?of deed je dat niet omdat het allemaal wat overdreven was?je verhaaltje rammelt toch echt wel aan een paar kanten!
Hylke je bent weer verrekte asociaal maar idd, waarom heb je niet toen de politie gebeld??
Oud 16-09-2002, 11:47
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
the fisherman schreef:
als je je angst opzij had gezet, gewoon even gezond had nagedacht, en je niet zo aangesteld had, had je nu het kenteken van die rode alfa van je gehad; aangezien ze volgens jou zo vlak achter je reden. en warom zo bang?als ze er na drie kwartier nog stonden had je toch de politie kunnen bellen?of deed je dat niet omdat het allemaal wat overdreven was?je verhaaltje rammelt toch echt wel aan een paar kanten!

Mijn idee.

In 3 kwartier is de politie er toch echt wel...

Waar ik toch sterk aan zit te denken is dat de schrijver dan dit topic en haar vriend zelf met iets fouts bezig waren.

Hadden jullie soms drugs gekocht of iets dergelijks?

Dan valt dit onder de categorie 'afrekening in het criminele circuit'.

Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 12:18
Soulflame
Soulflame is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
[/u]

Mijn idee.

In 3 kwartier is de politie er toch echt wel...

Waar ik toch sterk aan zit te denken is dat de schrijver dan dit topic en haar vriend zelf met iets fouts bezig waren.

Hadden jullie soms drugs gekocht of iets dergelijks?

Dan valt dit onder de categorie 'afrekening in het criminele circuit'.

Dat vind ik weer een beetje vaag hoor. Gewoon omdat iemand erg bang is en niet de dingen doet die jij doet, zal er wel wat meer aan de hand zijn.
Iedereen kan zeggen wat hij wil, maar je weet nooit hoe je reageert totdat je zelf in die situatie zit.

Ik denk dat het een geintje was, en omdat jullie een beetje zenuwachtig werden, vonden hun het alleen maar leuker en bleven ze door gaan.

Enfin het is gebeurd en je kan er nu niets meer aan doen behalve misschien naar de politie en volgende keer proberen meer kenmerken te onthouden.

Succes in ieder geval

Soulflame
Oud 16-09-2002, 14:10
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
maar waarom denk je dat ze je achtervolgden?? Kuzzzzz
Citaat:
HelpMePlease schreef:

dat deden ze. Dat zag je zo. Wij begonnen te rijden, hun ook, wij gaven gas, hun ook. Ze waren zelfs bezig met bumper kleven, toeteren en seine met de koplampen. Ze zaten ons écht achterna. Waarschijnljk konden wij hun niet, maar wie weet hun ons wel. En dat is zo eng. Wij weten niet wie hun zijn, maar ze weten nu wel waar ík woon......
Ik bedoelde het anders. Ik bedoel, waarom denk je dat ze JULLIE persoonlijk achtervolgden. hadden ze er een rede toe. kun je zelf een rede bedenken. ben je ooit betrokken geweest met een zware ruzie met vreemden? dus hadden ze het echt op jullie gemunt of kan het ook een halve grap zijn geweest???
Oud 16-09-2002, 15:43
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
the fisherman schreef:
en dit noem ik dus: respectloos oordelen over een ander! verdomme man aangesteld? die gasten zaten achter ons aan! ik heb wel twintig keer achterom gekeken, maar probeer jij maar eens een kenteken te noteren als ze met grote lichten aan en uit lopen te seinen! dan word je toch verblind! en waarom zo bang? omdat de ene een held is en de andere niet, ik behoor tot het laatste. En als ze er 5 min langer hadden gestaan hadden we de politie ook gebeld. En als jij vind dat mijn verhaal van alle kanten rammelt en overdreven is kan ik je vertellen dat dit niet zo is. Ik was er bij, Jij niet!

Het is niet aan jou om over mijn gevoel te oordelen.
Oud 16-09-2002, 15:46
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Soulflame schreef:

Dat vind ik weer een beetje vaag hoor. Gewoon omdat iemand erg bang is en niet de dingen doet die jij doet, zal er wel wat meer aan de hand zijn.
Iedereen kan zeggen wat hij wil, maar je weet nooit hoe je reageert totdat je zelf in die situatie zit.

Soulflame
en precies! dat wou ik net zeggen. Tjonge jonge, iedereen reageer anders, dus ik ook ja! Maar is het dan meteen fout? zijn we dan per definitie gelijk bezig me drugs of alcohol.
Mijn god, wij kwamen gewoon aanlopen, stapten in en hun kwamen eraan. Waarom moet er meteen gedacht worden dat wíj fout bezig waren...............tss
Oud 16-09-2002, 16:05
Verwijderd
Ik zou alsnog aangifte doen, wie weet doen ze het vaker bij mensen en liggen er meer aangiften. Als ze het nog een keer doen kun je de politie misschien ook makkelijker inschakelen, of als ze in de buurt van je huis zijn. Dan ligt er al een aangifte bij de politie. Ze hebben er misschien niets aan, maar het is van dit soort dingen toch beter het altijd even te melden denk ik.

Verder zou ik het wel even in de gaten houden ja, maar hoogstwaarschijnlijk was het inderdaad een grap en gebeurd er niks verder. Ik hoop het voor je. De angst is denk ik heel natuurlijk, en zal wel afzakken met een tijdje.. Praat er in ieder geval over zou ik zeggen. Verder heb ik niet echt advies voor je
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 17:09
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:

Waarom moet er meteen gedacht worden dat wíj fout bezig waren...............tss
Je moet alle mogelijkheden natuurlijk onderzoeken... Niet meteen verontwaardigd zijn. Wat tegelijk NIET wegneemt dat the fisherman vrij aso is.(vriend van mij )
Reageren

Regels voor berichten