Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik kan het je nog leuker vertellen, bij mij is het dus allebei. Ik visualiseer die persoon zijn vakantie, dat zie ik als een film over die persoon heen, dus ik volg ook zijn bewegingen en dergelijke. Ook ik kan teruggaan naar gesprekken die ik jaren geleden had, inclusief details die toen aanwezig waren (die er vaak niet eens toe doen). Het tijdstip kan ik alleen bepalen door even naar buiten te kijken of richting de klok. Of door te kijken wat ik toen voor me zag. Ik zie tijd namelijk voor me als een tijdslijn, opgedeeld in stukjes. Als het middag was zie ik automatisch het vlak voor me midden op de dag dat de middag moet voorstellen. Wazig ben ik he ![]() En we dwalen helemaal af ![]()
|
Verwijderd
|
Ja, al die voorbeelden heb ik ook in mn hoofd ja..
Ik heb zelf verschillende dingen om me heen gehad. Ik heb in dat open veld gestaan, dat heb ik geweten ook.. Ik was daardoor een makkelijke pestprooi en liet dat allemaal gebeuren. Daar kwam de extreme reactie op van een dikke muur binnenin mijzelf om mij heen. Ik stopte mezelf helemaal weg, ook voor mij. Ik nam over wat anderen zeiden deden enz, want ik durfde niet af te gaan op mezelf bang zijnde weer in dat open veld te belanden. Vervolgens kwam ik erachter dat ik daar ook niet gelukkig van werd, er kwam een muur om me heen, echt om me heen, dat is mn meest depressieve periode geweest. Maar er waren mensen, en die rusten niet, en die zijn over die muur heengeklommen, ze zijn een aantal keer terug gevallen, ze hebben wondjes opgelopen, ze hebben klimhaken en weet ik het moeten gebruiken. Maar voor mij, als ze zoveel moeite deden dichterbij mij te komen, moest ik toch maar even luisteren naar wat ze te zeggen hadden, en dat waren dan alleen maar goede dingen. Langzamerhand is die muur toen doorzichtig geworden, in glas veranderd. Zo is het nu een beetje, het is moeilijk voor mensen om dichtbij mij te komen, echt dichtbij..Ze kunnen met me praten, communiceren en alles.. maar voorbij het glas komen ze niet.. Heel af en toe, heel af en toe is er iemand die door dat glas heenbreekt, voor eventjes.. |
![]() |
|
Ik zie soms wel dat mensen muren e.d. om zich heenbouwen ja, maar het is niet altijd goed zichtbaar wat er gebeurt.
Sommige mensen hebben verschillende 'poortjes' in hunn meerdere laags muurtjes. Van buiten lijkt het dan een hele opgaaf om de persoon te bereiken, maar als je een beetje nadenkt en doorbijt kom je erachter dat de persoon deurtjes weleens open doet en je zo langzaam steeds dichterbij komt. Dus ze willen dan wel graag praten, maar zijn voorzichtig om de een of andere reden. En je hebt ook mensen die 'omhuld' zijn door glas. Mensen die dus op het eerste gezicht in een open veld lijken te staan, maar na de persoon een lange tijd gekend te hebben, word er iets verteld wat je totaal niet had verwacht en dus dat de persoon een hele poos iets niet durfde/wilde te vertellen. En zo zijn er nog wel een paar 'uitzonderingen' te bedenken die moeilijk te doorzien zijn. Ik ben dus een beetje voorzichtig met het beoordelen en categoriseren van mensen op deze manier... Overigens, dat visualiseren heb ik ook wel, maar niet altijd. Het hangt ervan af hoeveel het verhaal me meesleept denk ik...
|
Dat over die muren best wijs. Ik denk dat ik zelf alleen constant een andere muur om me heen heb. En niet alleen maar eentje. Van jaar tot jaar is mijn karakter weer anders.
Wel leuk dat je dat van alcohol in je theorie weergeeft, want hoe stom het ook klinkt, alcohol breekt die muren. Maar dan zie je nog steeds wel wat voor muur iemand om zich heen heeft. Het verschil is alleen dat al die mensen met al die muren elkaar door dat alcoholgebeuren beter opnemen en beter begrijpen. Wat voor muur heb jij??? p.s. The wall van pink floyd ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb een lange tijd een vreselijk dikke muur om me heen gehad, waar helemaal niemand doorheen kon, except de mensen van internet. Mijn muur nu is een heel stuk dunner, maar achter die muur zit weer een stuk glas. Ik zal NOOIT mezelf helemaal bloot durven geven, maar aan de andere kant word ik wel snel gekwetst. Ik laat het alleen niet snel merken.
Ik ben het eens met de muur met deurtjes. De laatste tijd heb ik af en toe een deurtje dat 'openwaait'. En mn muurtje wordt steeds dunner. Ik ervaar het als positief ![]() Over alcohol kan ik alleen het volgende zeggen: Het is niet goed om een middel nodig te hebben om je losser te voelen, ookal is het voor jezelf fijner. Mn broer zegt altijd dat een beetje aangeschoten zijn fijn is, omdat hij dan meer sociaal durft te zijn. Maar ik denk dat je gewoon moet leren sociaal te zijn, anders schaam je je achteraf weer over je gedrag en zo. |
![]() |
|
![]() |
Heej dat vind ik best heel mooi egzegd ijglijk, zo denk ik dr niet egt over na..........hmmm ik zal dr es op letten bij de mensen om me heen............lijkt me best leerzaam
Enne.....vooral wat je zegt over dat drinken dat de muren dan dunnen worden en,...............zooo dat is echt heel duidelijk, ik zie et bij mensen om me heen, grenzen vallen weg en alles mag, iedreen is lief...................en je mag alles van elkaar, knuffen zoenen, schelden en het weer goed maken............... ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'Tiswah' ('was 't maar wah') Mark Almighty | 501 | 27-03-2006 13:10 |