Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
in de titel staat ook het woordje zelfspot, sarcastisch over jezelf zijn. Als je dat bent heb je de kern al. Echt waar, in het openbaar jezelf bespotten of afkraken is heel erg verkeerd. Als je daar probeert mee op te houden, is het ook niet nodig anderen te kwetsen door met ze te spotten. Dit is echt een waarschuwing: bespot je zelf nOOIt in het openbaar, het bezorgd je zoveel ellende
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mensen die met opzet anderen pijn doen met hun opmerkingen genieten volgens mij van de macht die ze dan over die ander hebben. Maar je hebt daar wel een theorie van mij te pakken: mensen doen alles, echt alles, uit eigenbelang. Zelfs anderen helpen doen ze, omdat ze zich er beter bij voelen de ander te helpen dan als ze hem niet helpen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Alles is terug te herleiden naar egoïsme Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Bijvoorbeeld, je oma belt op of je nu eindelijk eens langs komt. Je wilt niet, maar je voelt je verplicht. Als je nee zegt voel je je lullig, bovendien zal je oma je waarschijnlijk laten merken dat ze het niet leuk vind, wat jou ook een rotgevoel geeft. Dus ga je. Maareh we dwalen nu nogal af van het hoofdonderwerp he ![]()
||
Citaat:
Het probleem is dan ook eigenlijk dat ik soms mezelf helemaal voor lul zet. En dat de mensen die eerst tegen me opkeken opeens op me neer gaan kijken. Dus het is allemaal best gecompliceerd...
|
Oh ja recent voorbeeld:
Kom ik een vriend van me tegen die bij zijn klassegroepje staat en ik roep hard tegen hem op vrij sarcastische toon (vond ik dan) Ha, daar heb je die sukkels van klas S1. Ik zeg niet vaak zoiets en moet het zeker afleren want het gevolg is dus een vriend minder en een klas die me diep haat. Dan heb ik ook weer zoiets als unexplained. Die klas kan me echt niks schelen en wat zei verder allemaal over me zullen roddelen in de toekomst moeten ze zelf gewoon weten. Maar dat van die vriend, tja. Nu ga ik straks dus maar weer m'n excuses aanbieden. zucht. Ben blij dat hier een sarcasme smiley is ![]()
||
![]() |
Citaat:
als ik zeg dat je een ander beter niet kunt uitschelden bedoel ik toch niet dat je een ander dood moet knuffelen jij zegt dat je zelfspot hebt, dat kan beter niet, dan betekent dat niet datje jezelf de hemel in moet prijzen. Zelfkritiek is heel goed, maar zelfspot niet |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Hoe zou je jouw gevoel voor humor omschrijven? Negrotiator | 83 | 20-11-2003 10:53 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
doel van je leven ranonkel | 59 | 13-06-2003 19:59 | |
Psychologie |
Slimmer worden Verwijderd | 41 | 31-12-2002 09:11 | |
Liefde & Relatie |
Op wat voor types val jij? Inner -en uiterlijk. Friendly Friend | 99 | 17-11-2002 13:01 | |
Muziek |
Hardcore SickOfItAll | 129 | 09-11-2002 13:57 | |
Psychologie |
Humor judak | 18 | 28-02-2002 19:07 |