Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, het klinkt erg herkenbaar.. Ik weet ook niet wat je er aan zou kunnen doen, ik heb het zelf ook. Maar ik denk dat zo ontzettend veel mensen dit hebben, misschien is dat een troost?
Op zich zou je iets aan je lichaam kunnen doen. Als je jezelf te bleek vindt kun je onder de zonnebank gaan liggen, als je jezelf te schriel vindt zou je meer kunnen gaan eten of fitnessen. Maar ik denk niet dat dit een goede oplossing is, omdat je dan het probleem gaat verhelpen door jezelf te veranderen, en ik denk dat je je probleem beter kunt verhelpen door jezelf te leren accepteren. En ik weet dat dit heel erg moeilijk is. Sorry voor mijn slechte raad. Ik zou ook niet willen zeggen 'even door de zure appel bijten', omdat dat gewoon niet zo werkt. Je weet ook vaak wel hoe je het moet doen enzo, maar gevoel is vaak sterker dan verstand. Als ik je zou zeggen dat het helemaal niet uitmaakt hoe je eruit ziet, dat je mooi bent zoals je bent..daar zou jouw schaamte waarschijnlijk echt niet van over gaan.. Als je geen 'goedkeuring' (kan niet op het goede woord komen) krijgt vanuit je omgeving, moet het vanuit jezelf komen. Sorry dat ik het allemaal niet zo goed zeg. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De beste manier blijft dus toch 'door de zure appel heenbijten'. Ik probeer dat in kleine beetjes te doen. Maar vaak blijkt toch dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Misschien toch maar eens (letterlijk en figuurlijk) in het diepe springen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Het is gewoon een soort gêne. Mijn perfectionisme houdt er waarschijnlijk nauw verband mee. Mijn lichaam is nu eenmaal bij lange na niet perfect. Ik heb het gevoel dat andere mensen me daar persoonlijk op af zullen rekenen. Daaruit komt dan die gêne voort... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Laa'k maar niet beginnen over de 3e houdgreep....
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
*zucht* Ja, dit herken ik heel erg. Ik denk dat het er bij mij vooral mee te maken heeft dat ik mijn eigen lichaam niet accepteer en het daarom niet aan anderen durf te laten zien.. Tegenwoordig ben ik er minder erg in dan vorig jaar, maar toen had ik zelfs moeite met omkleden bij gym enz, ik deed echt ALLES om dat niet te hoeven doen.. Allemaal van die ontzettend dunne meisjes, zelfde bij dansen, en dan ik.. Ik voelde me echt ontzettend onzeker, nog steeds trouwens. Ik bedoel, ik hou van aandacht, maar dan wel als ik kleding aanheb, zeg maar.
![]() |
![]() |
|
jeetje, die foto vind ik weer iets teveel van het goeie hoor!
ja belangrijk is toch wel dat je jezelzf op waarde weet te schatten. ik ben bijvoorbeeld een dikkerdje, maar ik weet inmiddels wel dat een goede houding, dus rechtop lopen, borst vooruit en f uck you all, voor je gevoel wel helpt. maar gatver, ik heb ook een pleurishekel aan zwembaden en dat soort zaken..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
schaamte voor eigen lichaam (lelijk lichaam)... =bang voor seks niem | 24 | 20-02-2011 09:32 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
kan iemand mij helpen ik moet een samenvatting maken Rahima | 10 | 08-10-2007 17:36 |