Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2002, 23:47
.:W:.
.:W:. is offline
Op zich niet heel ongebruikelijk, maar wel vervelend. Ik ga niet graag uit de kleren (bijvoorbeeld om te zwemmen, of douchen na het sporten). Ben dan bang voor geringschattende opmerkingen of zelfs het onuitgesproken oordeel. Het gaat er dan niet alleen om of mensen me al of niet lelijk vinden, maar ook specifieker: ben ik niet te bleek, niet te schriel, niet te lijzig, zijn mijn benen niet te krom, etc. Om diezelfde reden draag ik bijvoorbeeld ook niet graag korte broeken en laat ik 's zomers mijn shirt maar liever aan en mijd ik zelfs pisbakken! Heel vervelend allemaal dus.

Iemand soortgelijke ervaringen of misschien suggesties. Overigens: iedereen die opmerkt dat ik gewoon even door de zure appel heen moet bijten en dat het allemaal wel mee zal vallen geef ik bij voorbaat gelijk. Dat is ook zo, maar zo makkelijk is dat helaas nog niet...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2002, 07:21
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Ja, zoiets heb ik ook, laatst toen ik ging zwemmen zag ik dat een paar vrienden me (voor mijn gevoel raar) aankeken. Toen ik vroeg waarom ze dat deden, zeiden ze zoiets van 'nee,nix'.
Later zei 1 iemand dat t nogal raar was mij opeens zo te zien, in plaats van dat ze me altijd met een spijkerbroek/trui/tshirt zien...hmm ja dat kan. :/

Maar ik hou er gewoon niet zo van om aangekeken te worden of in t middelpunt van de belangstelling te staan (zelfs al is dit allemaal positief). Ik heb mn hele leven nooit echt in t middelpunt gestaan (en als dat wel ooit = gebeurd dan was dat vaak negatief), dus vind het raar als mensen dat nu opeens wel doen.

Suggestie: don't care? maar da's idd makkelijker gezegt dan gedaan.Sorry ik weet ook niet wat je hier aan tegen kunt doen
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 08:56
Citaat:
Yeah_Right schreef:
Ja, zoiets heb ik ook, laatst toen ik ging zwemmen zag ik dat een paar vrienden me (voor mijn gevoel raar) aankeken. Toen ik vroeg waarom ze dat deden, zeiden ze zoiets van 'nee,nix'.
Later zei 1 iemand dat t nogal raar was mij opeens zo te zien, in plaats van dat ze me altijd met een spijkerbroek/trui/tshirt zien...hmm ja dat kan. :/

Maar ik hou er gewoon niet zo van om aangekeken te worden of in t middelpunt van de belangstelling te staan (zelfs al is dit allemaal positief). Ik heb mn hele leven nooit echt in t middelpunt gestaan (en als dat wel ooit = gebeurd dan was dat vaak negatief), dus vind het raar als mensen dat nu opeens wel doen.

Suggestie: don't care? maar da's idd makkelijker gezegt dan gedaan.Sorry ik weet ook niet wat je hier aan tegen kunt doen
Met die belangstelling heb ik nog niet eens zo'n moeite, in geklede toestand, althans. Ik heb zolangzamerhand genoeg ervaring met dat soort situaties om en niet meer zoveel problemen mee te hebben. Spreekbeurten en presentaties doen me niet zo vreselijk veel meer. Het zit hem echt vooral in die schaamte voor mijn eigen lichaam. Overigens is dat vooral naar anderen toe. Voor mezelf schaam ik me niet. Ik ga rustig naakt voor de spiegel staan, oid.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 10:13
Black Bird
Black Bird is offline
Ja, het klinkt erg herkenbaar.. Ik weet ook niet wat je er aan zou kunnen doen, ik heb het zelf ook. Maar ik denk dat zo ontzettend veel mensen dit hebben, misschien is dat een troost?
Op zich zou je iets aan je lichaam kunnen doen. Als je jezelf te bleek vindt kun je onder de zonnebank gaan liggen, als je jezelf te schriel vindt zou je meer kunnen gaan eten of fitnessen. Maar ik denk niet dat dit een goede oplossing is, omdat je dan het probleem gaat verhelpen door jezelf te veranderen, en ik denk dat je je probleem beter kunt verhelpen door jezelf te leren accepteren. En ik weet dat dit heel erg moeilijk is.
Sorry voor mijn slechte raad. Ik zou ook niet willen zeggen 'even door de zure appel bijten', omdat dat gewoon niet zo werkt. Je weet ook vaak wel hoe je het moet doen enzo, maar gevoel is vaak sterker dan verstand. Als ik je zou zeggen dat het helemaal niet uitmaakt hoe je eruit ziet, dat je mooi bent zoals je bent..daar zou jouw schaamte waarschijnlijk echt niet van over gaan.. Als je geen 'goedkeuring' (kan niet op het goede woord komen) krijgt vanuit je omgeving, moet het vanuit jezelf komen.
Sorry dat ik het allemaal niet zo goed zeg.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 13:55
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
.:W:. schreef:
Ik ga rustig naakt voor de spiegel staan, oid.
Ik ook, maar dan durf ik wel een halve dag niet meer te eten. Als je tevreden kunt zijn met je lichaam, wat kan het jou dan nog verrotten wat ANDEREN ervan vinden?
Oud 16-09-2002, 15:20
Citaat:
bLaCk BiRd schreef:

Op zich zou je iets aan je lichaam kunnen doen. Als je jezelf te bleek vindt kun je onder de zonnebank gaan liggen, als je jezelf te schriel vindt zou je meer kunnen gaan eten of fitnessen. Maar ik denk niet dat dit een goede oplossing is, omdat je dan het probleem gaat verhelpen door jezelf te veranderen, en ik denk dat je je probleem beter kunt verhelpen door jezelf te leren accepteren.
Precies, dat was ook mijn idee. Heb daarom al een paar keer een zonnebad genomen en ik doe sinds een half jaar aan fitness. Bovendien ben ik het afgelopen jaar bijna 10 kilo aangekomen. Ik voel me er al wel wat beter door. Maar bepaalde zaken kun je nu eenmaal niet veranderen.

De beste manier blijft dus toch 'door de zure appel heenbijten'. Ik probeer dat in kleine beetjes te doen. Maar vaak blijkt toch dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Misschien toch maar eens (letterlijk en figuurlijk) in het diepe springen...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 15:25
Verwijderd

Dat ben ik.

Te dun,
te bleek,
etc..

Ken het gevoel wel ja. Ga echter wel uit de kleren, want er zijn genoeg anderen die ook erg dun zijn en ook genoeg anderen die erg bleek zijn. Ik ben nou eenmaal zoals ik ben.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 17:40
Rioto
ik heb juist het tegenovergestellde ik ben juist niet te dun ...eerder te dik ..ik heb allemaal littekens overgehouden toen ik veeel dikker was..dus daarom zie je mij NOOIt m,n t-shirt uit trekken waar andere bij zijn
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Op zich niet heel ongebruikelijk, maar wel vervelend. Ik ga niet graag uit de kleren (bijvoorbeeld om te zwemmen, of douchen na het sporten). Ben dan bang voor geringschattende opmerkingen of zelfs het onuitgesproken oordeel. Het gaat er dan niet alleen om of mensen me al of niet lelijk vinden, maar ook specifieker: ben ik niet te bleek, niet te schriel, niet te lijzig, zijn mijn benen niet te krom, etc. Om diezelfde reden draag ik bijvoorbeeld ook niet graag korte broeken en laat ik 's zomers mijn shirt maar liever aan en mijd ik zelfs pisbakken! Heel vervelend allemaal dus.

Iemand soortgelijke ervaringen of misschien suggesties. Overigens: iedereen die opmerkt dat ik gewoon even door de zure appel heen moet bijten en dat het allemaal wel mee zal vallen geef ik bij voorbaat gelijk. Dat is ook zo, maar zo makkelijk is dat helaas nog niet...
blow je toevallig ? Dit soort shit heb ik ook als ik tijdje niet heb geblowd soms
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 20:12
Citaat:
dmtdmt schreef:
blow je toevallig ? Dit soort shit heb ik ook als ik tijdje niet heb geblowd soms
Nee, sorry, maar de enige manier waarop ik mijn geest verruim is door hem simpelweg open te stellen voor nieuwe ideeën

Het is gewoon een soort gêne. Mijn perfectionisme houdt er waarschijnlijk nauw verband mee. Mijn lichaam is nu eenmaal bij lange na niet perfect. Ik heb het gevoel dat andere mensen me daar persoonlijk op af zullen rekenen. Daaruit komt dan die gêne voort...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 20:30
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Maypole schreef:
ik heb juist het tegenovergestellde ik ben juist niet te dun ...eerder te dik ..ik heb allemaal littekens overgehouden toen ik veeel dikker was..dus daarom zie je mij NOOIt m,n t-shirt uit trekken waar andere bij zijn
littekens? ow wacht.. je bedoeld dat je huid dan beetje scheurt.. (van die strepen)?
Oud 16-09-2002, 20:57
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
de enige manier waarop ik mijn geest verruim is door hem simpelweg open te stellen voor nieuwe ideeën
Dat lijkt me ook de meest gezonde en verstandigste manier om aan geestverruiming te doen.
Oud 17-09-2002, 22:14
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:

Dat ben ik.

Te dun,
te bleek,
etc..

Ken het gevoel wel ja. Ga echter wel uit de kleren, want er zijn genoeg anderen die ook erg dun zijn en ook genoeg anderen die erg bleek zijn. Ik ben nou eenmaal zoals ik ben.
Welke krijgskunst doe je ?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 06:32
Verwijderd
Citaat:
dmtdmt schreef:
Welke krijgskunst doe je?
Taekwondo.

Die pose is meer om te showen, in realiteit zou iemand me op dat moment mijn voorste been helemaal verrot schoppen. Maar ach
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 15:02
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:
Taekwondo.

Die pose is meer om te showen, in realiteit zou iemand me op dat moment mijn voorste been helemaal verrot schoppen. Maar ach
't gaat om het idee he. De eerste houdgreep van Judo slaat ook nergens op eigenlijk, als je em eenmaal zo hebt en nog steeds geen klap op je smoel hebt gehad is het een wonder...
Laa'k maar niet beginnen over de 3e houdgreep....
Oud 18-09-2002, 15:43
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
't gaat om het idee he.
Ach, het zijn allemaal ideeën. Als iemand mij met een mes bedreigt, zijn er ook allerlei technieken hem af te weren .. maar ik denk dat ik het toch maar op rennen zet
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 00:52
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ach, het zijn allemaal ideeën. Als iemand mij met een mes bedreigt, zijn er ook allerlei technieken hem af te weren .. maar ik denk dat ik het toch maar op rennen zet
Yeah, doe ook een martial art/krijgskunts.

Rennen is beste verdediging
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 01:13
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Yeah_Right schreef:

eigenlijk omschrijf je mij....
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 01:29
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
Yeah, doe ook een martial art/krijgskunts.

Rennen is beste verdediging
als je hard kan rennen wel
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 14:01
Verwijderd
*zucht* Ja, dit herken ik heel erg. Ik denk dat het er bij mij vooral mee te maken heeft dat ik mijn eigen lichaam niet accepteer en het daarom niet aan anderen durf te laten zien.. Tegenwoordig ben ik er minder erg in dan vorig jaar, maar toen had ik zelfs moeite met omkleden bij gym enz, ik deed echt ALLES om dat niet te hoeven doen.. Allemaal van die ontzettend dunne meisjes, zelfde bij dansen, en dan ik.. Ik voelde me echt ontzettend onzeker, nog steeds trouwens. Ik bedoel, ik hou van aandacht, maar dan wel als ik kleding aanheb, zeg maar. Ik haat mijn lichaam, en doe er ook alles aan om ervoor te zorgen dat anderen het niet te zien krijgen..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 21:07
corduroy
corduroy is offline
jeetje, die foto vind ik weer iets teveel van het goeie hoor!

ja belangrijk is toch wel dat je jezelzf op waarde weet te schatten. ik ben bijvoorbeeld een dikkerdje, maar ik weet inmiddels wel dat een goede houding, dus rechtop lopen, borst vooruit en f uck you all, voor je gevoel wel helpt. maar gatver, ik heb ook een pleurishekel aan zwembaden en dat soort zaken..
Reageren

Regels voor berichten