Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2002, 17:22
DutchGirl
DutchGirl is offline
het is eigenlijk wel gek dat je jezelf niet altijd begrijpt. hmhm.. maar soms ook wel fijn, want dan kun je tenminste nog ergens over nadenken.tjah..
ik snap namelijk zoveel dingen niet en ze zijn maar simpel
wie zijn simpel? de mens.
net alsof het niks is, voeren ze oorlog.

net alsof het niks is beoordelen ze jou! mij! eigenlijk niet normaal he? vind ik niet. ik bedoel: ik ga toch ook niet over hun oordelen? zou je eigenlijk wel moeten doen. ik weet het. volgens mij raken ze dan geirriteerd. zijn ze nu al joh! loop je door de stad. ze snappen mijn bedoeling niet. ze denken dat je mensen wil shockeren? ja! en dat je wilt bewijzen anders te zijn? ja! maar zo zit het toch helemaal niet. vertel hun dat.

oh, ik weet het. mensen zitten zo raar in mekaar. ik kan er niks aan doen, maar je leeft met ze. ieder zijn eigen dus jij ook
ik kan niet me eigen zijn. waarom niet? omdat..ik weet het eigenlijk niet. de wereld stort in mekaar en we zien het niet he? absoluut niet ik bedoel: deze toekomst.. dat word niks.

daarom wil ik ook geen kinderen waarom niet? omdat ik ze deze wereld niet gun. misschien worden ze wel vermoord of overreden. dan kun je beter maar helemaal in een stoel zitten niet dan? ja is ook wel zo. ik denk gewoon zoveel na. ik snap het niet. wie wel... alles zit raar in mekaar. net op het moment dat je het snapt, maken ze je het ingewikkeld. jup..
wereld is raar he? enorm

(in mezelf gesprekje)
Oud 06-10-2002, 09:18
Vlooienband
Vlooienband is offline
Hoi,

Het geheel komt een beetje rommelig over, door het ontbreken van hoofdletters. Ook is het geen originele boodschap, hij is overbekend; iedereen weet dit al. Dit haalde voor mij het leuke eraf.
Sommige stukjes zijn leuk om te lezen, zoals 'net op het moment dat je het snapt, maken ze je het ingewikkeld. jup.. wereld is raar he? enorm'. Dit klinkt leuk en het leest lekker. Maar het gemis van hoofdletters is vervelend. Ik heb zelf ook eens iets geschreven waarbij ik expres selectief gebruik maakte van hoofdletters, maar het is leuk als je het schrijft, maar bij het nalezen, of bij het ontvangen van commentaar, heb je het effect dat je wilde bereiken in de meeste gevallen niet bereikt.
Zonde overigens, want als je het iets anders had verpakt, met een wat betere structuur, zou het best aardig zijn.
Dit is maar mijn mening, bescheiden en niet erg positief. Sorry.

Dan nog wat spellingsfoutjes:

'ik ga toch ook niet over hun oordelen' Hun is bezittelijk. Bijvoorbeeld: 'hun geld'. Hen hoort hierbij.

'vertel hun dat.' Hun is bezittelijk. Bijvoorbeeld: 'hun konijnen'. En hen hoort hierbij.

'ieder zijn eigen' Ieder zichzelf. 'Zijn eigen' is bezittelijk.

'ik kan niet me eigen zijn. ' Het is: mezelf. Dus: 'ik kan mezelf niet zijn'

'de wereld stort in mekaar en we zien het niet he?' Het is: elkaar. Iets of iemand stort in elkaar. Maar hier ben ik niet 100 % zeker van.
Oud 06-10-2002, 16:42
Verwijderd
Het is 'elkaar'. 'Mekaar' komt alleen voor in spreektaal en bij mensen die van mening zijn spelfouten de taal bevorderen.

Ik heb dit verhaal gelezen, maar ik was niet onder de indruk vanwegen 'te vaak gehoord en een hoop loos gepraat'. Het ontbreken van hoofdletters gaf mijn zin om te reageren de nekslag.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten