Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2002, 15:17
Ieme
Ieme is offline
Aangezien het voor mij absoluut onnodig is dat er apen gemarteld worden voor ons welzijn:

Hoe denkt men hier over het BPRC?

---------------------------------------------
Dag in dag uit slijten ruim 1600 apen een lang en dieronterend bestaan in het proefdiercentrum het BPRC in Rijswijk. Er zitten onder meer makaken, dwergaapjes en ook chimpansees. Dagelijks worden er op de dieren proeven gedaan. Proeven waarvan het nut en de noodzaak erg omstreden is. Zeker het gebruik van chimpansees. Rijswijk is zelfs de enige plek in Europa waar nog chimpansees gebruikt worden in experimenten. Daar moet een einde aan komen!
Al ruim een jaar voert de Dierenbescherming actie. De minister heeft beloofd een einde te maken aan al dit dierenleed, bijvoorbeeld door en verbod op het experimenteren met chimpansees. Ook zijn andere beloften moeten worden nagekomen. Het dierproefcentrum het BPRC moet dicht! Voor de apen moet een goede oplossing worden gezocht.

Daarom start de Dierenbescherming nu een offensief: samen met Stichting AAP kunnen we samen voor de opvang van de apen zorgen, te beginnen met de chimpansees.Minister Hermans hoeft alleen maar "Ja!" te zeggen. Uw hulp hebben we daar hard bij nodig!

Vul daarom op de website uw e-mailadres in en klik op verzenden. De boodschap luidt: "Minister Hermans kom uw belofte na! Begin met een goede oude dag voor de chimpansees en zorg er voor dat het dierproefcentrum BPRC zo spoedig mogelijk wordt gesloten! Namens alle apen in het BPRC bedankt!"

Namens alle apen in het BPRC en de Dierenbescherming bedankt!

voor degenen die op deze manier willen helpen:

http://www.dierenbescherming.nl/bprc.htm
Oud 04-03-2002, 22:17
Nena21
Nena21 is offline
Sluiten die handel!
Tuurlijk help ik mee!

[Dit bericht is aangepast door Celesta (04-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 22:18
Het Kerst Drama
Het Kerst Drama is offline
BPRC is een fokking kutplaats waar apen de dood in worden gedreven door ons overweldigend arrogantiegevoel...

ik ga daar binnenkort heen.
Oud 05-03-2002, 19:11
Oen
Oen is offline
Ja en laten we eens wat concreter wezen waarvoor deze apen worden gebruikt. En wat de alternatieven zijn. Om zomaar een reply te plaatsen is naar mijn mening onnozel. Kan je wat meer info geven dan alleen deze bron? Ik zeg nu niet dat ik er niet tegen ben dat er daar apen worden gebruikt, en als het echt slecht omstandigheden zijn, dan vind ik ook dat het moet stoppen. Maar please wat meer info.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 21:21
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Oen schreef:
Maar please wat meer info.
die kun je zelf ook even opzoeken als je die wilt hebben lijkt me

Ik ken het BPRC, weet dat die beesten daar onder slechte onstandigheden in te kleine ruimtes zitten etc..en ben toch al fel tegen dierproeven! Aan die emailactie had ik dus al meegedaan

Oud 05-03-2002, 23:24
drama
drama is offline
Citaat:
Oen schreef:
Ja en laten we eens wat concreter wezen waarvoor deze apen worden gebruikt. En wat de alternatieven zijn. Om zomaar een reply te plaatsen is naar mijn mening onnozel. Kan je wat meer info geven dan alleen deze bron? Ik zeg nu niet dat ik er niet tegen ben dat er daar apen worden gebruikt, en als het echt slecht omstandigheden zijn, dan vind ik ook dat het moet stoppen. Maar please wat meer info.
Het feit dat dieren worden opgeoffert voor onze arrogantie, in een wereld waar techniek zo belangrijk is, en zoveel mogelijkheden biedt. Er is GEEN argument voor de rechtvaardiging van het testen van middelen op apen of wat voor dier dan ook. Oprotten, los je eigen fokking problemen op met je kutziektes en houdt daar onschuldige dieren buiten.

Oud 06-03-2002, 09:11
Oen
Oen is offline
Citaat:
drama schreef:
Het feit dat dieren worden opgeoffert voor onze arrogantie, in een wereld waar techniek zo belangrijk is, en zoveel mogelijkheden biedt. Er is GEEN argument voor de rechtvaardiging van het testen van middelen op apen of wat voor dier dan ook. Oprotten, los je eigen fokking problemen op met je kutziektes en houdt daar onschuldige dieren buiten.

Duidelijk

Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 12:07
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Het Kerst Drama schreef:
OE! Hoezo? Ik bedoel eigenlijk HOE? Ik wil er eigenlijk ook wel eens kijken....
Oud 06-03-2002, 12:42
drama
drama is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Citaat:
Het Kerst Drama schreef:
OE! Hoezo? Ik bedoel eigenlijk HOE? Ik wil er eigenlijk ook wel eens kijken....

Er is een kee rin de zoveel tijd een demo voor de apenhel. En dan neem ik de trein richting rijswijk en dan stap ik daar uit

Als ik wat meer info heb zet ik 't hier wel ff neer.

Oud 06-03-2002, 13:18
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
drama schreef:

Als ik wat meer info heb zet ik 't hier wel ff neer.

graag, daar wil ik ook wel heen dan.

Oud 06-03-2002, 16:25
drama
drama is offline
Uhhm, er is elke donderdag een soort van wake voor de bprc...Ik weet niet precies wanneer ik ga, moet eerst nog ff wat connecties spreken enzo, of er binnenkort misschien een grotere demo geplanned staat.
Oud 07-03-2002, 16:19
Ieme
Ieme is offline
Oh Smieme is een beetje dom, dacht wat anders, maar is leuk om te weten. Als je mee wilt doen aan zo'n wake kun je er gewoon bij gaan staan enzo? Misschien een ideetje om es wat te plannen met een aantal mensen van hier?
Oud 08-03-2002, 11:46
drama
drama is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Oh Smieme is een beetje dom, dacht wat anders, maar is leuk om te weten. Als je mee wilt doen aan zo'n wake kun je er gewoon bij gaan staan enzo? Misschien een ideetje om es wat te plannen met een aantal mensen van hier?

Nee, je moet eerst een examen doen om toegelaten te worden

Ja, kun je gewoon zelf heen gaan
Oud 09-03-2002, 19:32
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Misschien een ideetje om es wat te plannen met een aantal mensen van hier?

ik vind het best..als ik kan kom ik wel

Oud 09-03-2002, 19:45
drama
drama is offline
Hoe meer mensen, hoe beter
Oud 10-03-2002, 14:01
PV
PV is offline
d'r is nu een actie in de Beekse Bergen
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 22:27
drama
drama is offline
Whahoooo!

Ik hoorde net op de radio dat de mensenapen verwijderd worden uit de apenhel, en de rest wordt verbouwd oid.

Grote bullshit natuurlijk dat er kennelijk nog wel getest mag worden met apen die minder duidelijk dicht bij de mens staan, maar goed, het is in elk geval vooruitgang.

Maar, er moet nog wel gedemoot worden om die hele fokking kutzooi te laten verdwijnen.

*is blij*
*slaapt vanacht goed*

Oud 16-03-2002, 19:25
Ieme
Ieme is offline
Oh dat is cool! Maar was dat al niet bekend? Of waren dat weer andere apen?? Er zouden er nl. al enkele uit gaan.
Oud 21-03-2002, 08:58
^Marije^
^Marije^ is offline
Jah alle chimps worden er nu uitgegooid, als ze nog niet weg zijn gecrepeerd in hun kot. Worden ze fijn met hun HIV-besmette lijfje in een rusthuis gedumpt. Probleem is alleen dat niemand ze wil hebben OMDAT ze dus geinfecteerd zijn
Oud 21-03-2002, 10:49
Verwijderd
wettelijk zijn dierproeven verboden in nederland verboden. helaas hebben we slimme wetenschappers die er altijd wel tussen uit weten te knijpen zodat dieren onnodig lijden.

maarja ook al ben je hier tegen. als je naar de supermarkt gaat dan let je er toch ook niet op of je wasmiddel getest is op dieren??? nou dan. hoeveel dieren denk je dat daaraan zijn doodgegaan???? teveel idd

maar ook al zijn er geen dierproeven meer dan blijven er nog heel veel dieren die onnodig lijden. waarom???

omdat onze maatschappij te gierig is. ze willen het liefst alles zo goedkoop mogelijke en zijn niet bereid om iets meer uit te geven zodat dieren ook een fijn leven hebben.

dus mensen als je weer in de supermarkt bent denk er es over na

een meisje die op proefdiergeteste producten gebruikt en geen biovlees eet.

zelfs ik ja
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 11:41
^Marije^
^Marije^ is offline
Ik doe met je mee
Oud 21-03-2002, 13:31
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:
...als je naar de supermarkt gaat dan let je er toch ook niet op of je wasmiddel getest is op dieren???...
Ik wel.
Oud 21-03-2002, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef:
Citaat:
ikke-eva schreef:
...als je naar de supermarkt gaat dan let je er toch ook niet op of je wasmiddel getest is op dieren???...
Ik wel.

tuurlijk zijn er wel een aantal mensen die het wel doen, maar de meesten niet bedoelde ik

Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 15:39
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Wat ik me dan afvraag: hoeveel mensen gebruiken er hier medicijnen die op dieren getest zijn? Of zouden dat doen, als ze ernstig ziek worden?
Oud 21-03-2002, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Wat ik me dan afvraag: hoeveel mensen gebruiken er hier medicijnen die op dieren getest zijn? Of zouden dat doen, als ze ernstig ziek worden?
het is idd heel zielig voor de dieren en er zijn genoeg alternativen (rond de 10000) maar die waren er vroeger niet en ik ben de wetenschap wel dankbaar voor deze kennis (ookal is het op deze manier)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten