Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2002, 12:33
Verwijderd
Sinds ik ben gaan samenwonen met mijn vriend, bleek dat ik vast zat in een cirkel. Er waren dingen die ik niet deed voor ik hier woonde, zoals de telefoon opnemen, tenzij het voor mij was. Maar ja, toen ik hier dus kwam wonen, leek het iedereen normaal dat ik dat vanaf dat moment wel zou gaan doen. (Er zijn overigens nog meer dingen dan alleen die telefoon hoor..). Maar omdat ik het nogal.. raar vond, deed ik dat de eerste weken nog niet. Daardoor werd het steeds minder 'makkelijk' of 'aantrekkelijk' om de telefoon op te gaan nemen. Inmiddels woon ik hier nu zeker 3,5 maand, en ik heb nog nooit een telefoon opgenomen (tenzij het voor mij was). Maar ja.. ik wil dus door dat cirkeltje breken, door wél op te nemen... maar ik durf niet Omdat ik denk dat mensen het ineens heel raar gaan vinden wanneer ik opneem ofzo...
Maar ja... Wie kan me even uitleggen dat ik wel op moet nemen en dat het heel gewoon is omdat ik hier woon?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2002, 12:54
miekmuis
miekmuis is offline
Hey lijkt me zoiezo vrij normaal om de telefoon op te nemen. Ik ben 17 en nam altijd al gewoon de telefoon op. Was het niet voor mij dan hoorde ik vanzelf wel wie diegene wou spreken en gaf ik die gene aan de telefoon.

Maar waarom neem je de telefoon niet op? Vind je het eng of heb je er geen zin in?

En hoe weet je nou voor je opgenomen hebt voor wie het is?

Oud 18-09-2002, 13:01
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef:
Hey lijkt me zoiezo vrij normaal om de telefoon op te nemen. Ik ben 17 en nam altijd al gewoon de telefoon op. Was het niet voor mij dan hoorde ik vanzelf wel wie diegene wou spreken en gaf ik die gene aan de telefoon.

Maar waarom neem je de telefoon niet op? Vind je het eng of heb je er geen zin in?

En hoe weet je nou voor je opgenomen hebt voor wie het is?

Allereerst, bij mijn ouders pak ik ook altijd al op hoor, alleen hier dus niet.
Daarnaast hebben we nummermelder dus weet ik altijd wie er belt

ik wil zeker wel opnemen, alleen... tja, omdat ik nog nooit eerder heb opgenomen, verwacht ik dat mensen het heel raar zullen vinden wanneer ik dat nu ineens wel doe...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 13:50
Esje
Esje is offline
Als mensen het raar vinden dat je opneemt, zullen ze dat vast zelf wel aangeven. Je zou dan kunnen uitleggen dat je ook gewoon in dat huis leeft en op kan nemen.
Als ik ergens naartoe bel maakt het me meestal niet veel uit wie ik eerst aan de lijn krijg, als ik maar degene die ik wil spreken aan de lijn krijg. Ik denk toch dat de meeste mensen niet vreemd op zullen kijken.
Als ik jou was, zou ik het gewoon eens doen. Gaat de telefoon en ben je in de buurt, gewoon opnemen. Jij raakt er dan aan gewend en de mensen aan de andere kant van de lijn die dat eventueel niet zijn vanzelf ook wel. Succes!
Oud 18-09-2002, 16:58
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Andijvie schreef:

ik wil zeker wel opnemen, alleen... tja, omdat ik nog nooit eerder heb opgenomen, verwacht ik dat mensen het heel raar zullen vinden wanneer ik dat nu ineens wel doe...
Lijkt me niet aangezien het jou huis is

Gewoon doen
Reageren

Regels voor berichten