Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2002, 20:26
Methuselah
Methuselah is offline
ik zou graag iets mobiels hebben om muziek af te spelen, aangezien ik de komende jaren veel op bus/trein ga zitten...

Nu is 'n MiniDiscspeler iets dat mij dan enorm handig lijkt, geen last van schokken enzo, heel klein en handig, maar wél vrij duur, zeker omdat ik 'n apparaatje wil waarmee je zelf kunt opnemen dan... Probleem is dat ik ook niet weet hoe je dat moet doen ofzo...

'n Discman daarentegen heeft 't voordeel dat ik niets op MiniDisc moet zetten van m'n cd's en dat ie goedkoper is

Iemand enige suggesties?
Oud 09-09-2002, 21:02
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Een MP3 speler met flash geheugen misschien? Kosten ook niet zo verschrikkelijk duur, en die slaan niet over, en je kunt lang met de batterijen doen.
Oud 09-09-2002, 21:40
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Een MP3 speler met flash geheugen misschien? Kosten ook niet zo verschrikkelijk duur, en die slaan niet over, en je kunt lang met de batterijen doen.
MP3 heb ik eigenlijk niet overwogen...
Oud 10-09-2002, 08:07
Refro
Refro is offline
Overslaan in bus trein valt bij cd ook wel mee zolang je er maar iets van shock protection op hebt zitten. Ik zou idd ook voor een mp3 speler gaan maar dan wel een met een hdd eentje van archos of een apple ipod. Zijn wel vrij prijzig maar je hebt in ieder geval altijd voldoende muziek bij je.

Als ik je vraag md of cd moet beantwoorden zou ik gewoon voor cd gaan omdat dit relatief het goedkoopste is. Je kan eventueel ook een cd pakken die mp3 kan afspelen. Dat ie wat groter is moet je maar op de koop toenemen.
Oud 10-09-2002, 08:10
Jozzy
Jozzy is offline
Voor het overslaan/schokken hoef je het niet te doen. Ik heb een (ik dacht) 3 jaar oude discman met ESP (Electronic Shock Protection), maar die gebruik ik, ook in de trein, altijd zónder de ESP-optie aan en ik heb nog nooit een schokje gehad...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 08:58
Methuselah
Methuselah is offline
en bij 't joggen? ik wil namelijk ook gaan joggen vanaf 't moment dat ik op kot zit, kwestie van de kilo's wat onder controle te houden...
Oud 10-09-2002, 09:14
Jozzy
Jozzy is offline
Nou, ik moet zeggen dat ik nooit jog! Maar ik denk eerlijk gezegd dat je dán wél schock-protectie nodig hebt.....
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 09:37
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
ModuM schreef:
Nou, ik moet zeggen dat ik nooit jog! Maar ik denk eerlijk gezegd dat je dán wél schock-protectie nodig hebt.....
vandaar... dat was ik beetje vergeten in m'n topicopener maar euh, is dan uiteindelijk 'n MiniDiscspeler niet 't beste? Klein, kan er mee opnemen, kan vrij veel op, ... ?
Oud 10-09-2002, 12:55
Roos
Roos is offline
Joggen met een discman gaat nooit.. dat gaat echt schokken, dan kan je nog beter een casette bandje nemen.
Oud 10-09-2002, 13:50
Verwijderd
Citaat:
ModuM schreef:
Voor het overslaan/schokken hoef je het niet te doen. Ik heb een (ik dacht) 3 jaar oude discman met ESP (Electronic Shock Protection), maar die gebruik ik, ook in de trein, altijd z�nder de ESP-optie aan en ik heb nog nooit een schokje gehad...
Idd, ik heb zelf zo'n goedkope discman van de Marquant (€38,-), met 40 sec. antischock, en daar kun je ook gewoon mee uit de voeten.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 16:26
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik zou voor geen van beiden gaan. Ik heb een paar keer gerend met mijn Minidisc en de muziek sloeg over. In de trein/bus/wat dan ook functioneert het wel goed, maar ermee joggen is denk ik niet te doen.

Maar als je tussen MiniDisc en een Discman wilt kiezen, zou ik voor een Minidisc gaan; kleiner, vreet minder stroom.
Oud 10-09-2002, 16:37
Yohst
Yohst is offline
Minidisc, echt, je zal versteld staan van zn geluidskwaliteit en de mogelijkheden
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 18:55
Refro
Refro is offline
ik jog niet maar gebruik mijn minidisc wel geregeld tijdens het mountainbiken (wat ook nogal wat schokken opleverd) meestal gaat dit goed maar zo 1 a 2x per uur stopt ie effe omdat de buffer leeg is en hij niet kan lezen door het geschok.

Ik heb wel een vrij oude aiwa fm75 (met 40sec anti shock protection) maar ik vermoed dat de nieuwste hier ook nog last van hebben. Als dit niet acceptabel is zit er maar een ding op een mp3 speler met compact flash. Een cd speler is in deze omstandigheden naar mijn idee absoluut onbruikbaar
Oud 11-09-2002, 10:32
Methuselah
Methuselah is offline
ik denk dat 't 'n MiniDiscspeler gaat worden, maar welk merk weet ik nog niet, ik heb veel goeds gehoord van Sony maar andere merken ken ik niet echt, iemand nog tips?
Oud 12-09-2002, 14:24
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
ik denk dat 't 'n MiniDiscspeler gaat worden, maar welk merk weet ik nog niet, ik heb veel goeds gehoord van Sony maar andere merken ken ik niet echt, iemand nog tips?
de bekende merken zijn bij dat soort dingen toch meestal het beste...Sony of Philips ofzo
Oud 12-09-2002, 21:04
Thompie
Thompie is offline
wat je wil hangt volledig af van wat jouw keuze is, wil een klein ding dan is de minidisc, maar wil je bijv. iets goedkoops, dan moet je een discman nemen

Schijfjes van minidisc nog steeds best duur, en wat kost tegenwoordig nou nog een cd pff bijna nix meer.

Tis jouw geld, dus jouw keuze.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 14:54
M@rco
M@rco is offline
Ik zou voor een discman gaan... is uiteindelijk wel goedkoper, en CD's zijn toch iets meer gangbaar dan MiniDiscs.

En als je een discman hebt met een beetje goeie schokbeveiliging valt het best mee met dat overslaan... wat duurdere discmans zijn toch wel "jogproof".

Alleen zit je dan nog met het formaat.. Discman is natuurlijk wel een stuk groter dan een MD speler.
Oud 13-09-2002, 15:23
S
S is offline

Dit is echt zó'n fijn apparaat. Magnesium behuizing, fijne remote, ontzettend goed . Oh ja, hij is 10 mm dik.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 19:58
Martin The Martian
Martin The Martian is offline
Citaat:
Dreams schreef:
Minidisc, echt, je zal versteld staan van zn geluidskwaliteit en de mogelijkheden
idd, kben helemaal verliefd op dat ding, met rennen/fietsen/ov hebk nergens last van schokken e.d. je doet bijna 2 weken met die accu (en ik luister best veel) en je steekt et zo in je zak!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 10:07
S
S is offline
Citaat:
Martin1985 schreef:

idd, kben helemaal verliefd op dat ding, met rennen/fietsen/ov hebk nergens last van schokken e.d. je doet bijna 2 weken met die accu (en ik luister best veel) en je steekt et zo in je zak!
Heb je allemaal ook met die discman. Op de accu doe je 80 uur, 2×Jogproof, past in je kontzak (af andere zakken), enz.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 14:21
Yohst
Yohst is offline
mn Minidisc gaat nu al 3 weken heen en terug naar school (1½ uur per dag) mee, op EEN penlite
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 22:05
Methuselah
Methuselah is offline
ik heb ongeveer beslist, ik wil 'n MD, maar met afstandsbediening, maar da's überduur gewoon :/
Oud 17-09-2002, 23:30
CryptapiX
CryptapiX is offline
md.. jah GEWELDIG opnemen net zo lang als cd duurt
tis net een casettebandje man
md is achtehraald..
mp3 ownt.. ZOO HARD
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 00:34
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef:
md.. jah GEWELDIG opnemen net zo lang als cd duurt
tis net een casettebandje man
md is achtehraald..
mp3 ownt.. ZOO HARD
Je kunt MD's ook digitaal opnemen. Niet met de mijne. Maar het kan wel.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 13:34
d0h
d0h is offline
Citaat:
eXo schreef:
Je kunt MD's ook digitaal opnemen. Niet met de mijne. Maar het kan wel.
ja, NetMD. Een cd van 50 min neem ik met mijn computer in 5 min op.
Ik heb deze:

Deze is relaxt, ong 250 pleuro.... de goedkoopste van de NetMD serie
Je kan ook duurder nemen met groter display, backlight, display op afstandsbediening maar dan ben je veel duurder uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2002, 13:47
Razzle
Razzle is offline
Ik zou zelf voor een mp3-speler, een cd-mp3-speler met flash-geheugen of een minidisc-speler gegaan.
Alledrie gehad, mp3speler is het moosit en best maar kunnen maar 30 nummers op op een kaartje van 128 MB. Bij minidiscspelers heb je 't voordeel dat je verschillende schijfjes hebt. Koop wel een MD-recorder met voldoende schockproof!!!
Oud 18-09-2002, 15:29
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
Ik zou voor een Minidisc speler gaan (heb er zelf ook een, wel een oudje, maar hij doet het nog perfect ). Ik zal het even onderbouwen:

-ze zijn compact, en zien er gewoon kewl uit (okee, mp3 spelertjes ook zal je zeggen)
-je bent alleen gebonden aan Minidiscs, voor de rest kun je alle soorten muziek opnemen op het schijfje. Mocht er dus ooit een andere standaard komen (ipv Mp3), kun jij nog steeds die nieuwe bestanden op je Minidiscs zetten ( niet via NetMD waarschijnlijk, maar wel via een gewone digitale kabel)
-als je een NetMD koopt, kan je gewoon je mp3jes van het internet op je Minidiscs zetten, net zo snel als op een Mp3-speler
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 18:57
CABAL
CABAL is offline
Citaat:
-=Kobuz=- schreef:

-je bent alleen gebonden aan Minidiscs, voor de rest kun je alle soorten muziek opnemen op het schijfje. Mocht er dus ooit een andere standaard komen (ipv Mp3), kun jij nog steeds die nieuwe bestanden op je Minidiscs zetten ( niet via NetMD waarschijnlijk, maar wel via een gewone digitale kabel)
Helaas, hier moet ik in de verdediging gaan voor de M3 spelers...

als er een nieuwe versie van mp3 uitkomt, en je hebt een goeie (cq. modernere) mp3 speler dan kun je die gewoon ook afspelen door middel van een upgrade te downloaden en te installeren en is jouw mp3 speler ook geschikt voor de nieuwe bestanden...
Reageren

Regels voor berichten