Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zou je zo vriendelijk willen zijn om enige bronnen te vermelden?
|||
Citaat:
Citaat:
Een onsterflijke levensvorm hoeft niet dood te gaan, maar kan toch leven.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Waarom zou je niet leven als je niets hoefde te doen? En waarom zou je veel moeten doen om iets te laten worden van je leven? Als mensen jouw leven als nutteloos zien, heeft je leven dan daadwerkelijk geen nut? Je creativiteit is niets mis mee, maar probeer één stap dieper te denken. ![]()
|
Over de zin van het leven denk ik zeker wel na.. en ik heb nog niet echt een antwoord erop gevonden....
Soms denk ik dat de zin van het leven gewoon gelukkig en volmaakt is.. Nu wil ik nog zoveel dingen doen.. -Mijn havo halen, vervolg studie, leuke baan, ontwikkelingswerk doen, man, huisje boompje beesje, meer van de wereld zien, en gewoon gelukkig zijn.. Als ik die dingen heb gedaan heb ik denk ik wel de zin van mijn leven bereikt.. gewoon een volmaakt gevoel hebben.. Wat ik hier op de wereld doe? Ik heb echt geen idee.. ik denk niet dat ik een roeping heb.. ofzoiets.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ok, het is misschien wel waar dat je leven niet nutteloos is als alleen maar andere mensen jouw leven als nutteloos zien. Maar ik geef een betekenis binnen mijn eigen referentiekader omdat ik vind dat er geen algemeen geldende 'zin van het leven is', je kunt niet één zin aan het leven geven die voor iedereen geld, want iedereen is verschillend. Daarom (denk ik) heeft ieder voor zichzelf een 'zin van zijn leven', maar dit is meer voor jezelf een doel (of doelen) stellen. Net zoals Paulaah hierboven
||
Citaat:
Kijk, het nut van het leven van een spin kunnen wij definiëren. Hij houdt voor ons insecten weg. De zin van ons leven staat ook in relatie tot anderen, maar zolang er niemand is die ons kan 'bevatten' als 'dienaar', is die vraag niet reëel.
|
![]() |
Sta mij toe even een terugblik op de discussie te geven:
In 18 berichtjes, is er een geweest die beschreef wat naar haar idee de zin van het leven is, plus een aantal die zeggen dat het leven geen zin heeft en een aantal die zeggen dat de vraag om een of andere reden niet relevant is. Aan deze mensen (geen zin van t leven; vraag zin leven is irrelevant) wil ik graag de volgende vraag stellen: Hoogstwaarschijnlijk vraagt iedereen zich wel eens af wat hzij met zijn/haar leven wil doen, op een langere of een kortere termijn. Wat zijn jullie antwoorden op deze vraag (waarvan ik vrij zeker weet dat ook jullie hem wel eens jezelf gesteld hebben)?
|
![]() |
Ik wil graag even de vraag van Soes herhalen, in mijn woorden:
Wat wil jij doen met je leven? (Of heb je daar niet zo'n helder beeld van?) (aangepast na een opmerking van sublime)
Laatst gewijzigd op 21-09-2002 om 17:51. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De zin van het leven wolvin_26 | 204 | 09-03-2007 08:50 | |
De Kantine |
zin van het leven hi | 76 | 14-12-2004 16:21 | |
Eten & Drinken |
De zin van het leven aan tafel Verwijderd | 5 | 22-06-2004 21:50 | |
zin van het leven Kleurboek | 27 | 30-01-2003 18:09 | |
De Kantine |
Laten we eens uitgebreid praten over de zin van het leven... kHebTrekInWatLekkers | 47 | 07-11-2002 18:08 | |
Antwoord op de vraag zin van het leven jbtq | 5 | 08-07-2002 12:00 |