Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee, ik zie het niet als een vereiste om over letterlijk alles hetzelfde te denken. Wat ik wel als een vereiste zie is dat je leuk met iemand kan praten over allerlei dingen, dat het gewoon "klikt".. Ik bedoel, ik heb de afgelopen tijd veel mensen leren kennen en met sommige komt het niet verder dan "wat heb jij vandaag gedaan", "ga je vanavond nog uit" enz. En met anderen praat je gewoon leuk over allerlei dingen en dat verschil merk je al snel. Wat ik belangrijker vind is dat m'n vriendje over de relatie hetzelfde denkt ![]() Verder heb ik sowieso al weinig algemene kennis en vond ik het discussie-onderwerp van gister leuker ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik praat er normaal gesproken ook weinig over hoor, maar het kwam vandaag ineens in me op. Misschien ook wel, omdat mijn ouders beneden aan het sidderen zijn om de uitslag van de verkiezingen in Duitsland ![]() Trouwens is een beetje discussie wel leuk. Als je het over alles eens bent, raak je snel uitgepraat ![]() |
![]() |
|
Wij praten er heel erg vaak over, wat me ook logisch lijkt
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heb geen vriendin, maar als ik er één zou krijgen zou ze wel minstens dezelfde levenshouding moeten hebben als ik: tegen dingen aanschoppen. Ze hoeft niet per se SP te stemmen ofzo, maar we moeten wel binnen zekere grenzen op één lijn stemmen...niet dat ik er na een halfjaar verkering achterkom dat zij bv. op Pim Fortuyn zou hebben gestemd, dat zou toch wel een vreselijke afknapper zijn...
![]() |
![]() |
|
Ik vind wel dat ik met mijn (toekomstige) vriendin over ideeen moet kunnen praten, en ik denk wel dat ik het met haar over veel dingen eens zou zijn, puur omdat ze waarschijnlijk uit een zelfde soort milieu komt. Wat niet betekent dat ik het met alles over haar eens zou zijn (helemaal niet), maar wel dat er veel dingen zijn waar we gewoon hetzelfde over denken.
|
Nope dat doe ik nou nooit. Want ik mag dan wel gek zijn, maar ik ga dus echt niet tegen mijn rechterhand aan zitten kletsen. Nou kan het dan natuurlijk nog een graadje erger, ik zou nog antwoord terug kunnen krijgen ook.
![]() -Desecrator
||
Citaat:
![]() ![]() Ik sluit me hier wel bij aan. Ik heb daarentegen wel een vriend. Ik geloof niet dat hij fan is van PF. Tja eigenlijk moet hij het wel redelijk met me eens zijn, want sommige denkbeelden kan ik eigenlijk niet hebben. Als het een die-hard VVD'er is, dan zal dat toch wel redelijk tegenvallen... Ik ga de onderwerpen er eens ingooien ![]()
Laatst gewijzigd op 23-09-2002 om 12:42. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Soms is het ook grappig. Ik ben zelf best rechts en conservatief, kom daardoor ook niet zo snel voor mijn mening uit, aangezien de meesten tamelijk links zijn. Dan verwacht je het niet als iemand toch - wat bepaalde zaken betreft - op dezelfde manier denkt als jou ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik zou dus echt niet willen dat iemand over alles hetzelfde dacht als ik.. Het niet eens zijn is juist ook leuk, de discussie aangaan en alles. Maar idd echt zulke extreme verschillen als links-rechts en in bepaalde zaken als racisme enz enz. is het denk ik toch wel belangrijk qua voorkeur enigzins op dezelfde lijn te liggen enzo |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Uit onderzoek bleek dat studenten van goede afkomst aan het begin van hun studie meestal rechtse ideeën hebben (komt dus van hun ouders) en meestal aan het einde van hun studie meer naar links neigen (invloed mede-studenten + school). Wel is er sprake van enige verstarring, dus - hoe ouder de persoon - hoe moeilijker het wordt diegene van mening te veranderen. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als jij -> bij gelijke dingen, even groot als jij... je kan erachter denken: als jij (bent) Dan jij -> groter dan jij (bent), dus bij vergelijking is het 'dan', bij gelijkheid is het 'als'... en het wordt nooit(?) jou... voor jou -> als je jij/jou gebruikt in een zin als dativus, dan is het jou jou/jouw -> bij bezittelijk gebruik je jouw -> jouw fiets, jouw hond
Laatst gewijzigd op 23-09-2002 om 13:41. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt me altijd nog mailen als je daar zin in hebt ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ja over zulke dingen hebben we het wel ja eigenlijk..
Mijn opvattingen zijn soms heel anders en andere keren komen ze juist goed overeen.. Een beetje een balans.. Niet zo dat we over elk ding van mening verschillen en het nooit eens kunnen worden ofzo ![]() Mijn ideeen zijn over het algemeen denk ik wat milder over de onderwerpen die jij hierboven noemde, die van hem dus wat minder.. Maar goed, we gaan er niet moeilijk over doen dat de andere een andere mening heeft ofzo.. Soms is het wel eens ff leuk om eens flink je mening te geven en leuk te discussieren, maar dat moet wel leuk blijven... Niet dat het je gaat irriteren dat de ander er anders over denkt.. Zo gaat het bij ons tenminste ongeveer zeg maar. ![]() Tis niet dat we allebei maar ja en amen zeggen.. ![]()
||
Citaat:
het kan niet beter..... -Desecrator
|
Verwijderd
|
Dat zou toch wel een vereiste zijn, als ik een relatie zou hebben. Als ik er met mijn vriendinnen over kan praten wil ik er ook met hem over kunnen praten, en hij moet ook een mening hebben. Eentje die niet ál te veel afwijkt van die van mij op de belangrijke punten (kijk als hij nou politiek rechts is dan zout dat dus niks... dat weet ik van mezelf niet eens
![]() |
![]() |
|
|