Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 19:22
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Voor mensen die niet weten wat poltergeist is. Poltergeist betekend letterlijk voor rumoerige geest. Het is kwade geest die een persoon het leven zuur maakt. Hij laat voorwerpen die degene nodig heeft (dus bijvoorlijk boeken van een leerling) verdwijnen. Ook maakt hij veel geluid door te bonken tegen muren en met voorwerpen te smijten. Wat ook vreemd is dat hij soms een douce van stenen op je laat vallen, verhalen gaan dat de stenen dan in slow-motion vallen, en als je ze probeert te pakken dat ze dan wegspringen. Poltergeisten zijn geesten die de wetenschap en het slachtoffer versteld laten staan. Nu blijken er veel mensen last te hebben van zoiets. Zo ja? Wie heeft hier ooit problemen mee gehad?
Oud 31-08-2002, 19:27
TechXP
TechXP is offline
Ik heb weleens rare geluiden gehoord, of iets wat plotseling van een tafel afvalt.

Laatst ging mijn deur trillen, maar dat kan ook de wind zijn geweest !

Verder niks raars meegemaakt!
Oud 31-08-2002, 19:32
legatus
legatus is offline
Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Mensen die in aanraking zijn geweest met klopgeesten en het onderzoeken hebben ontdekt dat het zich voornamelijk afspeelt in gezinnen met een kind of meerdere die in de puberteit verkeren. Het is een algemeen begrip rond onderzoekers dat de verandering van het menselijke lichaam een soort telekinetische uitbarsting terweeg brengt.

Geen kwade geesten dus.

Stress en andere psychologische problemen zouden ook de oorzaak kunnen zijn.

Een wetenschapper is tot de ontdekking gekomen, nadat zijn laboratorium geteisterd werd door een zogenaamde klopgeest, dat de aanwezige ventilator iets los zat waardoor trillingen op zo´n lage frequentie werden veroorzaakt dat voorwerpen begonnen te bewegen. Meerdere onderzoekers hebben dit bij huizen gecontroleerd waar deze lage frequenties inderdaad de klopgeest-effecten veroorzaakten. Maar er zijn ook huizen waar dit niet de oorzaak is. Er is geen duidelijk bewijs. Ook omdat hier veel bij word gesjoemelt omdat mensen aandacht willen. Enige jaren geleden was er een interessant geval in Nederland:

http://www.skepsis.nl/druten.html

Laatst gewijzigd op 31-08-2002 om 19:34.
Oud 31-08-2002, 20:42
Verwijderd
Ik weet niet of geklop op de muur daar onder valt?
Dat hebben wij hier thuis heel erg vaak en veel last van..

Mn vader vertelde dat hij een keer had meegemaakt dat de stoelen gingen zweven. (en nee hij is niet iemand die zomaar spannende verhaaltjes vertelt)

De deur van mn slaapkamer is een paar keer heel hard opengegaan, zo van *wham* zeg maar. Dr stonden geen ramen of deuren open, en ook geen vervelende broertjes in de buurt.

En dr vallen ook heel vaak dingen om, zoals tassen flessen en pakken macaroni (heel prettig is dat, hele vloer onder de macaroni)..

Ik weet niet waar dit allemaal onder valt en of je zoiets een poltergeist kunt noemen eigenlijk, en dr zullen vast een hoop mensen zijn die zeggen dat er vast wel logische verklaringen voor zijn te vinden.. Al weet ik 100% zeker dat het geen wind was, niet iemand die op de grond had gestampt zodat iets omviel, geen ventilator, geen 'grappige' mensen..

Mja, ik weet dus niet of dit wel een poltergeist of zo is hoor.
Maar het is in ieder geval wel eng.
Oud 31-08-2002, 20:54
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik weet niet waar dit allemaal onder valt en of je zoiets een poltergeist kunt noemen eigenlijk, en dr zullen vast een hoop mensen zijn die zeggen dat er vast wel logische verklaringen voor zijn te vinden.. Al weet ik 100% zeker dat het geen wind was, niet iemand die op de grond had gestampt zodat iets omviel, geen ventilator, geen 'grappige' mensen..
Neem dan contact op met [dr. Hans Gerding van] het Parapsychologisch Instituut te Utrecht.

Parapsychologen [van het instituut] doen onderzoek naar dit fenomeen -- en andere.

Gebeurd het nog steeds?
Oud 31-08-2002, 21:07
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Een echte "aanval" van een poltergeist kan jaren duren. En gaat pas na een lange tijd weg. Dus een paar keer geklop betekend niet gelijk een poltergeist.
Oud 31-08-2002, 21:16
legatus
legatus is offline
Citaat:
Een echte "aanval" van een poltergeist kan jaren duren.
Ik quote:

Poltergeistuitbarstingen duren zelden langer dan een paar weken, zodat de onderzoekers dikwijls pas ter plaatse arriveren wanneer de verschijnselen al weer verdwenen zijn. De poltergeist in Druten, die elf dagen actief was, werd daarentegen al in een vroeg stadium door medewerkers van het Parapsychologisch Instituut bestudeerd. Gemakkelijk was dat niet omdat de cameraploegen van alle kanten toesnelden terwijl de schooljeugd zich voor de ramen verdrong. Volgens Dick Bierman werd het PI geteisterd door journalisten en heeft het zich onder deze druk laten verleiden tot ongefundeerde uitspraken. Zelf heeft Bierman zich voorgenomen om zich nooit meer met dit soort zaken te bemoeien.

BRON: http://www.skepsis.nl/druten.html
Oud 31-08-2002, 21:49
stella
stella is offline
nou, ik vind dat je pas van een poltergeist uit kunt gaan wanneer dr idd stoelen in de lucht gaan zweven en deuren die keihard open worden gesmeten.
voor de rest is alles wetenschappelijk te verklaren denk ik.
waterkokers die vanzelf aangaan ( was bij ons het geval, bleek gewoon aan de waterkoker zelf te liggen, maarja, daar denk je als mens natuurlijk niet aan),
deuren die op een kiertje staan en langzaam opengaan en vervolgends weer dicht ( sommige deuren vinden dat leuk, de mijne heeft t de laatste tijd ook weer flink te pakken, maardat heeft dus met de zwaarte(?)kracht van de deur te maken ofzo.
ik hoorde vroeger ook vaak geluiden in de kast. het eerste wat ik dacht was: kut een geest.
misschien juist omdat je daar bang voor bent.
het logischte was geweest als ik gedacht had: kut een muis.
het was dus een muis.
en ik denk idd dat een groot deel ook te maken heeft, als er echt dingen rondvliegen, met telekinetische uitbarstingen.
en het kleine beetje overigen zou inderdaad te maken kunnen hebbenmet een geest.
maar i denk niet dat dat vaak voorkomt.
ik bedoel, waarom zou een geest dat doen, er vanuit gaand dat geesten dus bestaan.
omdat hij een irritant mens is/was?
als je weet hoeveel irritante mensen er op aarde leven, dan zouden dit soort dingen veel vaker voorkomen.
Oud 31-08-2002, 22:45
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:

Neem dan contact op met [dr. Hans Gerding van] het Parapsychologisch Instituut te Utrecht.

Parapsychologen [van het instituut] doen onderzoek naar dit fenomeen -- en andere.

Gebeurd het nog steeds?
Ja het gebeurd nog steeds, maar minder heftig (ik let er ook minder op, ik wen er aan)...
Wel heel erg veel geklop nog (elke dag minstens een paar keer)..
En die stoelen wat mn vader vertelde is al heel erg lang geleden.. Hij heeft vroeger heel veel van dat soort dingen meegemaakt, maar hij wil niet alles vertellen (omdat hij weet dat ik dr ook bang voor ben dat dat bij mij gebeurt, en dat is ook zo eigenlijk..).

Maar om nou een onderzoek te doen... Klinkt gelijk zo drastisch..
Zó erg beďnvloedt het ons hier thuis niet.. het is irritant en vervelend, en eng (maar dat vind alleen ik geloof ik, de rest is te 'nuchter' of zijn volwassen en 'gehard' zeg maar..)..

Naja, wat is het verschil tussen een klopgeest en een poltergeist eigenlijk? Is dat hetzelfde?

Dat geklop hebben we nu een paar jaar, maar hebben we 12 jaar geleden of zo ook een tijd lang gehad (volgens mn ouders, zelf weet ik het niet meer).
Oud 31-08-2002, 22:50
Verwijderd
Citaat:
stella schreef:
...
en ik denk idd dat een groot deel ook te maken heeft, als er echt dingen rondvliegen, met telekinetische uitbarstingen.
en het kleine beetje overigen zou inderdaad te maken kunnen hebbenmet een geest.
maar i denk niet dat dat vaak voorkomt.
ik bedoel, waarom zou een geest dat doen, er vanuit gaand dat geesten dus bestaan.
omdat hij een irritant mens is/was?
als je weet hoeveel irritante mensen er op aarde leven, dan zouden dit soort dingen veel vaker voorkomen.
Ja dat vraag ik me ook wel af, waarom gebeuren die dingen?

Ik snap dr nog vrij weinig van allemaal, dr bestaan zoveel theorieën..
En waarom zijn dr eigenlijk geesten ? Iedereen zegt en vind wat anders.. Ingewikkeld hoor..

... Maar ik dwaal af van het onderwerp..
Oud 01-09-2002, 01:15
legatus
legatus is offline
Citaat:
Naja, wat is het verschil tussen een klopgeest en een poltergeist eigenlijk? Is dat hetzelfde?
Hetzelfde, mode-woorden.

Ik zou bijna willen vragen om langs te komen en die belevenissen ook te ervaren.

Hoe oud ben je? Problemen in het gezin? Ouders gescheiden? Wel eens depressief? Ooit verschijningen gezien? Slaap je goed?
Oud 01-09-2002, 16:46
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ik heb er samen met een klasgenoot lichtelijk last van gehad.
We zaten op school in een behoorlijk oud gebouw.
Een tijdje later raakten er allemaal spullen van dat meisje weg.
Die ze een week later ofzo pas twee terug vond. We hebben het aan iedereen nagevraagd, maar niemand wist iets.
Heel vreemd.
Oud 01-09-2002, 17:48
legatus
legatus is offline
Citaat:
Een tijdje later raakten er allemaal spullen van dat meisje weg.
Dat heeft niks met klopgeesten te maken.
Oud 01-09-2002, 18:48
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
Citaat:
legatus schreef:

idd, zijn gwoon schijnheilige mensen geweest...
Oud 01-09-2002, 20:57
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
legatus schreef:

Klopt dat heeft met de poltergeist activiteiten te maken.
Oud 01-09-2002, 20:58
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rhea schreef:

Ja het gebeurd nog steeds, maar minder heftig (ik let er ook minder op, ik wen er aan)...
Wel heel erg veel geklop nog (elke dag minstens een paar keer)..
En die stoelen wat mn vader vertelde is al heel erg lang geleden.. Hij heeft vroeger heel veel van dat soort dingen meegemaakt, maar hij wil niet alles vertellen (omdat hij weet dat ik dr ook bang voor ben dat dat bij mij gebeurt, en dat is ook zo eigenlijk..).

Maar om nou een onderzoek te doen... Klinkt gelijk zo drastisch..
Zó erg beďnvloedt het ons hier thuis niet.. het is irritant en vervelend, en eng (maar dat vind alleen ik geloof ik, de rest is te 'nuchter' of zijn volwassen en 'gehard' zeg maar..)..

Dat geklop hebben we nu een paar jaar, maar hebben we 12 jaar geleden of zo ook een tijd lang gehad (volgens mn ouders, zelf weet ik het niet meer).
Ik vind het echt kut voor jou en de rest van de familie, zoiets wens je niemand toe. Maar ben je nooit bang geweest? Ik zou flink schijt hebben.
Oud 01-09-2002, 21:30
legatus
legatus is offline
Citaat:
Poltergeist is duits voor klopgeest.

Het verdwijnen van objecten is geen symptoom van een klopgeest/poltergeist.
Oud 02-09-2002, 14:47
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
legatus schreef:

Poltergeist is duits voor klopgeest.

Het verdwijnen van objecten is geen symptoom van een klopgeest/poltergeist.
Ja maar dat komt wel voor, verhalen over mensen die last hebben van poltergeist activiteiten hebben niet alleen last van geluidsoverlast, maar ook van voorwerpen die zweven, voorwerpen die verdwijnen en op een andere plaats tevoorschijn komen, voorwerpen die onzichtbaar worden en weer zichtbaar worden als ze aangeraakt worden. Ik geloof zelf niet echt dat het een geest is, ik denk dat het meer met natuurkunde te maken heeft dan met kwade krachten. In een boek legden ze uit dat als voorwerpen verdwijnen bij poltergeist activiteiten, dat ze dan mogelijk via een andere dimensie reisden en vervolgens weer terugkomen (maar op andere plaats) in deze dimensie.
Oud 02-09-2002, 15:19
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ja maar dat komt wel voor
Je hebt gelijk, ik trok m'n conclusie te snel.

Alhoewel bepaalde instituten en [serieuze] groepen die poltergeists onderzoeken deze symptomen niet meemaken, lijkt het meer op fantasie. Mijn encyclopedie noemt het wel als voorkomend. Maar die behandelt poltergeist ook als een zielengeest uit een astrale dimensie.

Theorieeën verschillen.
Oud 02-09-2002, 15:29
kleine wicca
kleine wicca is offline
bij ons ging een keer zomaar de kraan lopen en er viel een bekertje in de wasbak

groetjes van ut zusje van kleine wicca
Oud 02-09-2002, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Das hetzelfde
Oud 02-09-2002, 18:29
Mafheid
Mafheid is offline
Ik denk dat klopgeesten mensjes zijn die ergens zijn blijven steken in het proces van het sterven. Dit komt dan vaak door een traumatische dood of klote leven. Of gewoon het niet kunnen accepteren van de dood.
De rede dat ze zo vervelend doen, is waarschijnlijk omdat ze gewoon aandacht willen. Ze zijn de weg een beetje kwijt, en zoeken hulp. Dit is vaak de enigste manier waarop ze contakt weten te maken, dus vandaar...
Maar ok, das dus wat ik denk.

Heb zelf weinig last van klopgeestjes.
Oud 02-09-2002, 19:09
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Mafheid schreef:
Ik denk dat klopgeesten mensjes zijn die ergens zijn blijven steken in het proces van het sterven. Dit komt dan vaak door een traumatische dood of klote leven. Of gewoon het niet kunnen accepteren van de dood.
De rede dat ze zo vervelend doen, is waarschijnlijk omdat ze gewoon aandacht willen. Ze zijn de weg een beetje kwijt, en zoeken hulp. Dit is vaak de enigste manier waarop ze contakt weten te maken, dus vandaar...
Maar ok, das dus wat ik denk.

Heb zelf weinig last van klopgeestjes.
Ja zou kunnen maar als jij dood was en bleef steken, zou jij dan ook gaan kloppen om nog levende mensen het leven zuur te maken?
Oud 02-09-2002, 19:39
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dat is de algemene omschrijving/theorie van geesten [die het weg naar het hiernamaals nog niet hebben gevonden of geaccepteerd]. Klopgeesten zijn toch van een andere aard.
Oud 02-09-2002, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ja zou kunnen maar als jij dood was en bleef steken, zou jij dan ook gaan kloppen om nog levende mensen het leven zuur te maken?
Ik wel Bij mensen die ik niet mocht in het leven
Advertentie
Oud 03-09-2002, 13:38
Kjem
Kjem is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ik vind het echt kut voor jou en de rest van de familie, zoiets wens je niemand toe. Maar ben je nooit bang geweest? Ik zou flink schijt hebben.
zou je echt bang zijn?? jij kan toch zo'n schild vormen met die groene energiebal 5 cm. onder je navel... of was dat die KI-practiser (oid.)
Ik heb al een jaar of 5 dat ik een schild om me heen kan vormen, maar dat heb ik ooit verzonnen, maar het is er wel echt hoor! Maar daardoor ben ik nooit bang, of tenminste niet snel...
ok laat maar, dit komt zeker heel vaag over he??

Oud 03-09-2002, 14:57
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Kjem schreef:

zou je echt bang zijn?? jij kan toch zo'n schild vormen met die groene energiebal 5 cm. onder je navel... of was dat die KI-practiser (oid.)
Ik heb al een jaar of 5 dat ik een schild om me heen kan vormen, maar dat heb ik ooit verzonnen, maar het is er wel echt hoor! Maar daardoor ben ik nooit bang, of tenminste niet snel...
ok laat maar, dit komt zeker heel vaag over he??

Nou nee ik doe niet aan schilden, maar als je het gevoel hebt dat je beschermd bent door je schild is het altijd goed, zolang je maar gelooft.
Oud 03-09-2002, 16:32
Verwijderd
Heheheh, dat deed ik ook toen ik klein was en ergens bang voor, maakte ik eerst een schild om mezelf, toen om m'n ouders en broertje en toen om het hele huis. Ergens daartussen viel ik wel in slaap
Oud 04-09-2002, 10:29
stella
stella is offline
haha deed ik vroeger ook altijd.
er was een keer , toen ik 6 was ofzo, en hele kleine aardbeving in limburg ofzo maar die was te voelen in almere.
en het was dus snachts toen het gebeurde maar ik had dus zo'n hele wankelende chromen kast op me kamer met allemaal kraaltjes en flutjes erop enzo.
dus die kast ging helemaal bewegen en die kraaltjes vielen dr af enzo.
en echt, zó bang ben ik nog nooit in me hele leven geweest, vooral omdat ik niet wist dat het een aardbeving was natuurlijk.
toen ben ik in me bed gaan liggen en stelde ik dus voor dat mn deken dan mn schild was en dat niemand of niets daardoor kon en mij iets kon aandoen.
toen ben ik ook in slaap gevallen en was heel blij toenik de volgende ochtend op het nieuws zag dathet maar een aardbeving was.
anders was ik er waarschijnlijk ( nu nog) van overtuigt geweest dat het een geest was.
Oud 04-09-2002, 10:57
Verwijderd
Jah, mijn deken kan dat ook goed Ik slaap nog steeds niet lekker onder alleen een laken (als het warm is of zo), voelt zo onveilig.
Oud 05-09-2002, 22:17
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:

Hetzelfde, mode-woorden.

Ik zou bijna willen vragen om langs te komen en die belevenissen ook te ervaren.

Hoe oud ben je? Problemen in het gezin? Ouders gescheiden? Wel eens depressief? Ooit verschijningen gezien? Slaap je goed?
Oké.. Naja dingen die rondvliegen en zo heb ik zelf nooit gehad, ook niet dat dingen die onzichtbaar worden en zo.

Mja.. uhh ik ben bijna 16. Mjah wel wat problemen ja hier thuis, maar mn ouders zijn niet gescheiden. Ik ben ook depressief, en ik zie ook veel rare vlekken/vormen/kleuren/stralen (ik had dr ooit nog een topic over.. ff zoeken..: http://forum.scholieren.com/showthre...highlight=Rhea )
Ik slaap al mn hele leven slecht (als baby al volgens mn moeder), maar de laatste tijd wel ietsje meer.

En wat betekent dat, dat ik heel veel van die vragen die je stelde heb..? In die topic van mij van een tijdje geleden.. naja kunnen het ook 'gewoon' (erg gewoon :]) geesten zijn?
Naja of mijn hele familie is gestoord, die theorie is dr natuurlijk ook..

Laatst gewijzigd op 05-09-2002 om 22:25.
Oud 06-09-2002, 09:31
Kjem
Kjem is offline
Citaat:
stella schreef:
er was een keer een hele kleine aardbeving in limburg ofzo maar die was te voelen in almere.
Hmz, ik woon mijn hele leven al in almere... en ik ben ongeveer even oud als jij, maar heb op mijn 6e helemaal niets vane en aardbeving gemerkt...?!

Ik heb wel toen ik (volgens mij) 6 was gehad dat mijn licht ineens aan en uit ging de hele tijd, terwijl ik hem altijd heeeeeel goed uitdraaide... vet eng...
Toen ben ik heel hard naar beneden gerend... maar mijn ouders waren een beetje geirriteerd ofzo...dus moest ik weer ALLEEN naar boven... ik was nog nooit zooo bang!

Maare, waar in Almere woon je dan?
Oud 06-09-2002, 17:28
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Rhea schreef:
Ik weet niet of geklop op de muur daar onder valt?
Dat hebben wij hier thuis heel erg vaak en veel last van..

ja wij ook dat is de buurvrouw als de hond blaft
Oud 27-09-2002, 21:09
Wit Pareltje
Wit Pareltje is offline
heb der vroeger veel last van gehad. bijv. dat opeens mijn radio aan gaat midden in een lied of dat er op mijn deur word geklopt of dat opeens mijn deur open vliegt..zulke dinge mara ik heb er nu gelukkig niet meer zoveel last van sinds ik ben verhuisd
Oud 27-09-2002, 21:49
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
kheb nog nooit een klopgeest meegemaakt...

kheb wel de film 'poltergeist' gezien...en dat vond ik maar een enge klopgeest

zijn ze altijd eng/lastig?
Oud 28-09-2002, 08:44
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:
kheb nog nooit een klopgeest meegemaakt...

kheb wel de film 'poltergeist' gezien...en dat vond ik maar een enge klopgeest

zijn ze altijd eng/lastig?
Tot nu hebben ze volgens mij alleen maar je leven zuur gemaakt.
Oud 28-09-2002, 14:39
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
poltergeist doet stoer voor zn leven ;p
Als je er 1tje ziet -> zet muziek op waar je aggresief van wordt en heb schijt. Loop op em af en zeg FUCK OFF UIT MN FUCKING LEVEN JE MOERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR ofzo
Gooi dan iets terug op em of zoek een manier om em weg te jagen zijn vast wel truukjes voor.
maar NOOIT NOOIT NOOOOOIT bang zijn ik bedoel waarom zou je bang zijn dat ding moet gewoon niet stoer doen in je eigen huis en met jou shit gaan gooien enzo
hm werd beetje opgefokt
Oud 28-09-2002, 16:21
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
Als je er 1tje ziet -> zet muziek op waar je aggresief van wordt en heb schijt. Loop op em af en zeg FUCK OFF UIT MN FUCKING LEVEN JE MOERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR ofzo
Gooi dan iets terug op em of zoek een manier om em weg te jagen zijn vast wel truukjes voor.
maar NOOIT NOOIT NOOOOOIT bang zijn ik bedoel waarom zou je bang zijn dat ding moet gewoon niet stoer doen in je eigen huis en met jou shit gaan gooien enzo
hm werd beetje opgefokt
Hmmm.... Een poltergeist is onzichtbaar, en er dingen naar toe gooien lijkt me niet verstandig, en trouwens het is een soort van kracht, dus daar gooi je alleen maar doorheen. Maar het klopt wel doet je niet moet laten merken dat je bang bent, maar je moet ook niet gaan schelden en stoer doen. Normaal relax blijven, net als of het heel normaal is.
Oud 02-10-2002, 14:45
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
ehm... ik had laatst dat al mijn lampen in mijn kamer gingen flikkeren dus ik doe ze uit. Toen ik ze daarna weer aan deed, was het weg. 's Avonds flikkerden ze weer (was maar een lampje toen). Ik dacht eerst dat de lamp zelf stuk ging, dus ik overal nieuwe lampjes ingedraaid en mijn vader de spanning enzo gecontroleerd, nix aan de hand maar die verrekte lampjes bleven maar flikkeren. grrrrrrrr. Dus toen heb ik maar kaarsen aangestoken. (veel gezelliger overigens).

was wel eng, dat wel, maar nou doen ze het weer (jeuh!)
Oud 10-10-2002, 14:53
Xeboth
Xeboth is offline
Ja, elke avond komt er 1tje langs om even een potje te pokeren. En op zondag komt de metal poltergeist, die neemt altijd goede cd's mee vanuit het dodenrijk!
Oud 10-10-2002, 17:58
erhen
erhen is offline
Citaat:
legatus schreef:
Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Mensen die in aanraking zijn geweest met klopgeesten en het onderzoeken hebben ontdekt dat het zich voornamelijk afspeelt in gezinnen met een kind of meerdere die in de puberteit verkeren. Het is een algemeen begrip rond onderzoekers dat de verandering van het menselijke lichaam een soort telekinetische uitbarsting terweeg brengt.
[off topic]
Je geeft er een url naar skepsis bij, ik ken de site zelf niet zo heel erg goed maarre :

Nu vraag ik me eens af, heeft Skepsis eerder/later niet uitlatingen over telekinese gedaan waarin staat dat het niet mogelijk is ? (heb er geen bron van)

Zo nee, dan zal ik wel ergens een foutje hebben gemaakt ergens en iets ergens verkeerd gelezen hebben...
[/off topic]

Het spijt me als ik erg offtopic ga hier...
Oud 10-10-2002, 19:50
Rioto
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
hm werd beetje opgefokt
hahah dat is wel vet ja ...vette muziek en moshing ...wedden dat ie weg gaat
Oud 11-10-2002, 11:40
sunflouwer
sunflouwer is offline
niet heel erg last van
wel geklop op muren, maar dat is mijn buurmeisje, dan met onze kloptaal mij wat wil vertellen

kheb wel eens gehad dat mijn stereo op eens aanging, en hij wou niet meer uit, toen ik de stekker eruit trok bleef hij nog aan, en ging steeds harder. Toen heb ik mijn broer gehaald, en die heeft hem op een of andere manier uit gekregen, maar ik was wel super bang.

Regels voor berichten