Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2002, 18:14
Yamyam
Yamyam is offline
Ik wist niet goed waar ik dit bericht in moest plaatsen, het gaat over een meisje wat in mijn klas zit.

Ik zit 3 weken op een nieuwe school, en het gaat tot nu toe erg goed en dat meisje (Iris heet ze), heeft tot nu toe gewoon aardig tegen me gedaan, niet eens nep of zo, al kwam er ook weinig echtheid vanaf. Vandaag echter zei een meisje, wat een vriendin van haar zou zijn via msn dat: 'ze moest zeggen dat Iris mij haatte.' Verder werd mij geen uitleg verschafd. Een ander meisje Ellen, OOk een vriendin van Iris meldde me het volgende:

een kankerhoer met je lelijke kleur haar mongool mongool mongool mongool mongool mongoool mongool mongool

niet wat je tegen mij zeg joh mongool k zal maar snel je bek houden akls ik jou was je bent eg zo'n stuterig huppelkutje

Oa.

Iris zelf zegt hierop dat ze geen zin meer in me heeft, en of ik dat snap. (nee dus)

Ja, nu komt een lang verhaal, ik hoop dat iemand de moeite neemt het te lezen, ik heb haar gemaild:

Hoi Iris,

Je stuurt Fleur op me af om me te vertellen dat je me haat? Bovendien is er ook nog iemand anders (ene Ellen) die me het volgende komt mededelen:

je bent een kankerhoer met je lelijke kleur haar mongool mongool mongool mongool mongool mongoool mongool mongool

niet wat je tegen mij zeg joh mongool k zal maar snel je bek houden akls ik jou was je bent eg zo'n stuterig huppelkutje

En Fleur komt melden:

mar ik moest zege dat ze je haat!

En ook ben ik 3 keer gebeld zonder dat iemand wat zei, en hiermee wil ik niet zeggen dat jij dat hebt gedaan (of laten doen), maar na het gelezene hierboven zou het me niet verbazen.

Ik ben niet van plan mensen van school te gaan haten, ruzie mee te krijgen of ze via vriendinnetjes vreemde berichten te sturen, en ik wil ook dat als jij iets tegen me wilt zeggen dat gewoon tegen mij zegt. Maar ik wil ergernissen aan elkaar zo snel mogelijk oplossen, en vandaar dat ik z.s.m van jou wilt weten waarom je zo tegen me doet, waarom je me ineens zou haten, en wat je van plan bent.
Geloof me, ik wil geen gedoe en gepest, en ik wil aardig tegen je doen, maar als je ooit echt gemeen begint te doen ben ik ontzettend gemeen terug. Ik speel geen slachtoffertje, al denk je dat misschien.

Wat ik vooral niet begrijp is waarom je eerst aardig tegen me doet, me foto's stuurt, dingen vraagt en me vraagt om bv naar dat feest te komen, en vervolgens 'geen zin meer in me hebt'.

Ja, ik ben anders, ik ben niet gemiddeld, maakt dat me dan maar slecht?

Ik verwacht van jou een behoorlijke uitleg en zo niet, dan stap ik naar mijn mentor, want het gezeik van mijn vorige scholen ben ik echt zat en ik druk t meteen de kop in.

Tot morgen...

Renée.

Vinden jullie dat ik dit goed heb gedaan?
Ik wil gewoon geen aggressief naar elkaar doenerij in de klas, en daarom storm ik er meteen op af.

Ik vind persoonlijk van wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2002, 18:22
DarkCat
DarkCat is offline
Je hebt helemaal gelijk. Goed van je dat je die mail gestuurd hebt!
Klein detail: je had je iets sterker kunnen opstellen in je brief.

"want het gezeik van mijn vorige scholen ben ik echt zat en ik druk t meteen de kop in" had je beter na kunnen laten.

Verder ben je erg net in je brief (je scheld niet maar je laat wel duidelijk merken wat je wilt - een goeie combinatie) en
"Ja, ik ben anders, ik ben niet gemiddeld, maakt dat me dan maar slecht?" vind ik ook een goeie.

Meer kun je niet doen behalve je sterk op te stellen en eerlijk te zijn. En als die stomme dozen dat niet willen begrijpen, dan zijn ze geen blik van je waardig.

Cat
Oud 23-09-2002, 18:27
Yamyam
Yamyam is offline
Ja heej dat klopt nu je het zegt, komt bij mij ook niet helemaal goed over. Trouwens, die avatar, ben jij dat zelf?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 19:19
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Ja heej dat klopt nu je het zegt, komt bij mij ook niet helemaal goed over. Trouwens, die avatar, ben jij dat zelf?
Ja.. ik heb alleen geen paars haar, maar blond haar en photoshop.

BOEH!

Maar das wel heel erg offtopic

Schrijf je nog wel hier hoe het verder gaat met die school persoontjes, als je een reaktie hebt enzo?

Cat

Laatst gewijzigd op 23-09-2002 om 19:21.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 19:59
Yamyam
Yamyam is offline
Ja hoor is goed!

Mooie foto!
Vleermuisje echte tattoo?
Trouwens heeft ook wel wat artistieks die foto.
Denk een beetje aan zo'n lantaarnpaalsfeer 's avonds laat als de mensen uitgaan, haha. Zeker met dat roze haar erbij.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 20:25
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Vleermuisje echte tattoo?
Ja..
Oud 23-09-2002, 20:38
Verwijderd
goed bericht
Je had alleen niet erin moeten zetten dat van dat gezeik met die andere scholen (ik weet uiteraard niet of je dat al eerder had gezegd).
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 20:44
SCiENTiST
SCiENTiST is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Iris zelf zegt hierop dat ze geen zin meer in me heeft, en of ik dat snap. (nee dus)
Heb je echt geen flauw idee waarom ze je ineens niet meer mag?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 21:04
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
SCiENTiST schreef:
Heb je echt geen flauw idee waarom ze je ineens niet meer mag?
Voor sommige mensen is de verkeerde kleur sokken al een reden om je niet meer te mogen.
Het kan natuurlijk dat er een aanleiding is maar dat is lang niet altijd zo.
Oud 24-09-2002, 09:54
miekmuis
miekmuis is offline
Ik vind de e-mail opzich heel goed. Je brengt het rustig en volwassen, wat me wel zo verstandig lijkt. Alleen die ene zin waar meer mensen het al over hadden, van dat gezeik van de vorige scholen had wel weg ge mogen.

Heb je al een reactie van het meisje gehad? Waarom werd je op andere scholen eigenlijk gepest? En wat is er anders aan jou?
Oud 24-09-2002, 14:49
Yamyam
Yamyam is offline
Vandaag deed ze weer vrij gewoon op school alsof er niks gebeurd was. Ik heb haar gevraagd of ze mijn email had ontvangen, en ze zei dat ze die niet gekregen had. Ik heb gezegd dat ze die dan maar moest gaan lezen, en als dat dus niet gebeurd nou ja dan zien we wel weer.

perseus: Je had alleen niet erin moeten zetten dat van dat gezeik met die andere scholen (ik weet uiteraard niet of je dat al eerder had gezegd).

Ik heb in de klas van te voren verteld in korte lijnen dat ik op heel veel scholen heb gezeten en dat dat allemaal misging om verscheidene redenen.

miekmuis: Waarom werd je op andere scholen eigenlijk gepest? En wat is er anders aan jou?

Nou ik werd niet alleen gepest hoor, maar op de meeste kwam dat wel in minder tot zeer grote mate voor omdat ALLES aan mij anders is. Moet je maar wat topics van me lezen.
Ik heb 6 kleuren haar, heb gezworven, eet/drink geen suiker, ben biseksueel, woon op mezelf op mijn 15e, zit met kinderen die 2 jaar jonger zijn in de klas, heb impulsieve gekke buien, doe niet mee met geroddel en gedraag me niet als een gemiddelde jongere, ben een loner, ik bedoel maar, een paar van de voorbeelden...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 17:03
Croeloes
Croeloes is offline
Ik weet niet veel van je, maar je komt op mij over als een heel sterk meisje. Ik vind dat echt heel moedig van je. Maar serieus, mensen gaan je echt waarderen. Ze komen erachter dat de mensen die de hele tijd roddelen helemaal geen echte vriendinnen zijn. Jij hebt veel meegemaakt dus ik denk dat je ook veel dingen weet en dat je echt een goede vriendin kunt zijn. Het is jammer dat die mensen zo gemeen kunnen zijn.
Lang geleden zat ik ook in een dip en een vriend van me zei : what comes aroud goes around
(als ik het zo goed schrijf)
ook zei ie tegen me: de eerste zullen de laatste zijn en de laatste zullen de eerste zijn.

En deze uitspraken hebben me echt geholpen.. want het is waar...... vooral de uitspraak "what comes around goes around" serieus..

maar het belangrijkste is dat je gewoon jezelf moet blijven... en ik vond dat je een hele nette mail had geschreven!

xxxxxxx
Oud 24-09-2002, 17:35
Tio
Tio is offline
Goed gereageerd. De brief is heel netjes, redelijk en volwassen en daarom ook heel duidelijk.
Alleen moet je niet verbaasd staan als je opeens een heel belachelijke, kinderachtige reactie terug krijgt. Sommige mensjes zijn nou eenmaal nog niet volwassen genoeg om een serieuze, volwassen brief op een normale manier te beantwoorden en dan reageren ze maar extra kinderachtig. Ik weet niet of dat met die Iris het geval is, maar die acties van haar zouden er al op kunnen duiden.
In dat geval moet je er maar gewoon boven blijven staan en je verder niets meer van dat kind aantrekken. Dan is zo'n kind jouw aandacht gewoon niet meer waard.
Oud 24-09-2002, 17:50
Yamyam
Yamyam is offline
Ze heeft een mailtje gestuurd waarin ze schreef dat ze lullig had gedaan en dat ze gek werd van t leren en dat op mij afreageerde.
Ik heb haar teruggemaild dat ik t fijn vond dat ze teruggeschreven had, en ik haar excuses aanvaarde, maar dat ik het wel erg ver vond gaan om mij kankerhoer te noemen.

Ik denk dus gewoon dat ik maar zo min mogelijk met haar om moet gaan, want als mensen t normaal vinden om zo met MIJ om te gaan heb ik er weinig zin in.

In elk geval bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 20:19
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Ze heeft een mailtje gestuurd waarin ze schreef dat ze lullig had gedaan en dat ze gek werd van t leren en dat op mij afreageerde.
Ik heb haar teruggemaild dat ik t fijn vond dat ze teruggeschreven had, en ik haar excuses aanvaarde, maar dat ik het wel erg ver vond gaan om mij kankerhoer te noemen.

Ik denk dus gewoon dat ik maar zo min mogelijk met haar om moet gaan, want als mensen t normaal vinden om zo met MIJ om te gaan heb ik er weinig zin in.

In elk geval bedankt voor jullie reacties!
Gelukkig dat het allemaal weer een beetje is opgelost. Zoals al eerder is gezegd lijk je mij ook een sterk persoon. Misschien dat ze je als een bedreiging zien omdat jij niet snel te kwetsen bent voor ze terwijl de meeste mensen zo makkelijk te raken zijn. Hopelijk draaien ze op deze school wel bij...

*succes*
Oud 24-09-2002, 20:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
"Vinden jullie t oke wat ik gedaan heb?"

Ja.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 20:31
Gwenniej
Gwenniej is offline
Sjee anders krijg ik ff respect voor iemand
Oud 24-09-2002, 20:35
bonsai
bonsai is offline
hallo, ik vind het heel goed van je dat je die e-mail hebt geschreven, en ook leuk voor je dat ze weer aardig doet
als je nog vrienden nodig hebt *vrijwilliger* je lijkt me namelijk erg aardig
en ik kan altijd wel vrienden gebruiken
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 13:36
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
bonsai schreef:
hallo, ik vind het heel goed van je dat je die e-mail hebt geschreven, en ook leuk voor je dat ze weer aardig doet
als je nog vrienden nodig hebt *vrijwilliger* je lijkt me namelijk erg aardig
en ik kan altijd wel vrienden gebruiken
Kom maar op,bonsai. Trouwens, ik kan ze ook altijd wel gebruiken haha.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten