Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2002, 19:14
Zeebsman
Zeebsman is offline
hey ik zit in het vierde jaar latijn moderne talen
vorig jaar boeide latijn mij al ni veel meer en heb ik er niet echt veel voor gedaan en toch zonder veel moeite door geraakt
dit jaar heb ik een klootzak van een leraar die echt wel moeilijk is en ik heb onder tussen al 3 buizen latijn binnengehaalt
ik ben echt niet meer gemotiveerd om latijn te doen
een latijnse tekst is chinees voor mij en teksten is zeer belangerijk voor de volgende jaren

ik denk er erg aan om over te stappen naar economie moderne talen maar dan moet ik inhalen en ik durf het niet goed vragen en voorstellen aan directie en ouders
+ ik weet niet of economie mij zal intreseren
ik ben ten einde raad!
ervaringen?
advies? weetikveel ....

thanksss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2002, 19:32
PV
PV is offline
't Belgische onderwijs verschilt nogal wat van het Nederlandse dus ik snap het niet helemaal.. maar als latijn je helemaal niet meer bevalt kan je toch beter iets doen wat je wel leuk lijkt? je school en je ouders zullen dat best begrijpen als je het uitlegt
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:37
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Zeebsman schreef:
hey ik zit in het vierde jaar latijn moderne talen
vorig jaar boeide latijn mij al ni veel meer en heb ik er niet echt veel voor gedaan en toch zonder veel moeite door geraakt
dit jaar heb ik een klootzak van een leraar die echt wel moeilijk is en ik heb onder tussen al 3 buizen latijn binnengehaalt
ik ben echt niet meer gemotiveerd om latijn te doen
een latijnse tekst is chinees voor mij en teksten is zeer belangerijk voor de volgende jaren

ik denk er erg aan om over te stappen naar economie moderne talen maar dan moet ik inhalen en ik durf het niet goed vragen en voorstellen aan directie en ouders
+ ik weet niet of economie mij zal intreseren
ik ben ten einde raad!
ervaringen?
advies? weetikveel ....

thanksss
Als je Latijn niet interessant vindt en ook nog es behoorlijk moeilijk, dan moet je het niet gaan volgen.

Ga es navragen, kijken bij oudere leerlingen wat economie inhoudt. De gemiddelde persoon zal het interessanter vinden dan Latijn.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 20:27
alpha
alpha is offline
ik denk maar zo: het schooljaar is nog niet zo lang begonnen, je zal het heus wel inhalen. En wanneer je latijn niet leuk meer vindt, en je ook nog eens niet de cijfers haalt die je wil en vorig jaar wel haalde: waarom niet overstappen? Ik zou inderdaad wel aan iemand informatie vragen over een overstap en het vak economie. Maar over je ouders moet je niet inzitten, die willen, neem ik aan, toch wel het beste voor je?
Oud 16-09-2002, 20:36
Verwijderd
Daar zou ik ook mee stoppen als ik jou was (interesant met 1 s, nou ja!), anders gaat dat goed fout straks bij het eindexamen...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 20:51
Verwijderd
Het belangrijkste is dat je doet wat jij leuk of belangrijk vindt
Als jij het niet echt niet meer ziet zitten dan zou je er mee kunnen stoppen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 07:36
Razzle
Razzle is offline
Ze zullen je wel begrijpen als je het ze vertel dat je toch liever niet meer latijn doet. En je moet niet te verlegen zijn om naar de directie af te stappen of om met je ouders te praten. Je zult er geen spijt van hebben!
Oud 17-09-2002, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Razzle schreef:
Je zult er geen spijt van hebben!
Nou, ik had in de 4e eigenlijk Grieks laten valen en daar had ik ontzettend veel spijt van, gelukkig hebt ik het op tijd weer opgepakt
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 15:47
Frida
Frida is offline
Geen ervaring neen, maar ik zou het eens even voorleggen aan je klastitularis (heb je die?) en aan je ouders. Zij zullen je wel kunnen informeren en helpen bij het overstappen eventueel. Je kan ook aan medeleerlingen uit de richting economie vragen of ze wat meer willen vertellen over de richting en zij zullen je vast ook wel willen helpen bij het inhaal-werk
Oud 18-09-2002, 16:33
sublime
sublime is offline
ik weet niet wat je verder nog kunt kiezen, maar als je latijn echt kut vindt, zou ik misschien iets anders gaan kiezen. alleen moet je wel bij jezelf nagaan of je later niet iets wil gaan doen waarbij latijn van pas zou kunnen komen. zelf baal ik namelijk gigantisch dat mijn school me geen gymnasium (latijn dus) heeft laten doen... ik wil geschiedenis gaan doen en mij lijkt het wel leuk en handig om dan latijn te kunnen. maar als je iets totaal anders wil gaan doen, dan zou ik t laten vallen... en je ouders enzo zullen dat bestwel begijpen. het gaat toch om jouw toekomst/leven????

wat economie betreft... zou ik goed over nadenken. volgens mij is t namelijk echt ene vak dat je moet liggen; inzicht in cijfertjes enzo...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 18:07
Yamyam
Yamyam is offline
Als je niet weet of economie je wel interresseert doe dat dan in elk geval niet. Doe iets wat je echt leuk vind om te doen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 21:21
knights
knights is offline
doe een test..?
Oud 26-09-2002, 16:16
Gurlie
Gurlie is offline
als economie je boeit dan moe je eco gaan doen..... ik hep "oud" latijn.... je weet wel die dooie taal maar das ook al errug k*t.....

.: XxX :.
Reageren

Regels voor berichten