Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
![]() mensen begrijpen me beter dan ik had verwacht. ik wil volgend jaar ofzo (zo gauw alsik geld heb) Vipassana gaan doen. Dan mag je tien dagen niet praten. je gaat veel mediteren en leren hoe je puur kan denken, los van vooroordelen en ideeen die je van de maatschappij aangepraat hebt gekregen. Lijkt me best wel leerzaam. maar eerst nog ff goede info zoeken....... voor de rest............ik vind het wel interessant om te zien hoe mensen soms zo overdreven kunnen opgaan in hun eigen beeld van iets, sommigen maken zich echt belachelijk en spelen een toneelstukje, dat doen we allemaal eigenlijk wel, maar bij sommige mensen is dat zooo duidelijk....... Waarom kunnen we niet gewoon doen?
|
Verwijderd
|
Ik begrijp precies wat je bedoeld ja...
Ik kan me ook soms verbazen hoe mensen over bepaalde dingen gewoon niet eens nádenken! Hoe leeg hun levens eigenlijk zijn, hoeveel ze vooral bezig zijn met het neppe.. Ik ben ontzettend nieuwschierig naar allerlei denkwijzen van mensen en naar allerlei culturen en weet ik veel wat. Ik heb daarom nu maar besloten daar ook echt mee bezig te gaan zijn. Ik wil het niet lezen zien of wat dan ook, ik wil het ervaren. Al die mooie dingen ervaren.. meemaken.. zijn.. En zo een soort echtheid proberen te vinden.. Het werkt soms ook zo als een val.. Al dat neppe.. Om je in te verbergen, om je door te laten meeslepen, en je vervolgens weer de leegheid beseffen.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ja ik begrijp wat je bedoelt!
ik heb ook een keer gedacht dat alle hulpinstanties alles nep was dat ze allemaal ongelooflijk toneelspeelde en dat er veel meer was dan ik zag dat er was. alleen een paar mensen die samen met mij waren opgenomen waren echt dacht ik... maargoed dat ff terzijde want toen was ik best wel in de war. ik zie wat je bedoelt. en zo zie ik het ook, maar ik probeer zo te denken: het is echt dat het nep is.... hmmmz misschien wel moeilijk te begrijpen. het is nou eenmaal zo. en het echte eraan is, dat het gewoon echt is dat het zo gaat... nja, ik ben vaag... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() we snappen elkaar ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
hehe, ga je mee?
Ja Nare man, dat zijn nou sociale patronen, maar dat wil niet zeggen dat het goed is, en dat we zo eeuwig door kunnen gaan, op een keer breken we onszelf helemaal af, en stort dat hele beeld in elkaar.............dat "is dit nou alles-gevoel" hebben heel veel mensen, maar we kunnen (nog) geen manier vinden om het te doorbreken en dat kan zo soms zo frustrerend werken, sommige mensen bezwijken er letterlijk onder, als je daar echter weer uit weet te klimmen, maak je veel dingen veel bewuster mee, dringt alles ECHT tot je door...................en toch.....................nee de maatschappij is niet zo mooi als het had kunnen zijn. Kijk, NIX is perfect (dan zou je ok niet weten dat het perfect was, das ook maar zaaj he), maar we kunnen wel heel hard proberen daar naartoe te werken toch?
|
![]() |
JA ik ga wel met je mee. En dan kunnen we stiekum heel af en toe wel met elkaar praten haha.
![]() NEe ik meen het, ik ga er echt een keer heen, misschien deze zomervakantie. Trouwens; met zijn allen werken aan een betere maatschappij he????? Heb je gisteren naar excursie Robinson gekeken??? Er werd aan de vrouwen gevraagd ofdat ze het vuur aan de mannen gunden (1 groep vrouwen op 1 eiland met vuur, mannen zonder vuur). En wat beslisten de vrouwen met 6 tegen 2: Nee ze gunden het die mannen niet, het was ten slotte een survival he! Nou, zij konden niets verliezen, toch gunden zij de anderen (de mannen groep) niet het vuur, dat voor hen zeer belangrijk is, hoe te koken zonder vuur?? Nou, egoisme en leedvermaak, met de ellebogen werken, 6 tegen 2.
|
![]() |
euh.............kep geen kabel................
bij Vipasanna is het trouwens ook zo dat mannen en vrouwen gescheiden zijn wis je dat? veir uut opstaan, half tien naar be den tien uur per dag mediteren...............zwaar, maar lijkt me een waardevolle ervaring (of hoe zeg je dat) ik denk dat veel mensen zoiets wel zouden kunnen gebruiken. idd, werken met de ellebogen heb je nodig in deze maatschappij, kom je daar te laat schter of heb je dat niet in je? PECH GEHAD! kei en kei hard, ik geloof ook niet zo erg meer in dat hele goede van de mens.... steeds minder in elk geval, misschien komt et ooit nog, maar we doen alles uit eigen belang en dat zou eigenlijk niet zo moeten zijn he...............
|
![]() |
Je hebt gelijk kleine wicca.
Het is ook erg moeilijk om het onder woorden te brengen, maar ik vind dat jij dat heel goed doet *compliment*! Mensen vragen ook altijd maar van 'hoe gaat het' maar dan antwoord iedereen maar goed en gaat er verder niet op in. Terwijl dat eigenlijk nog bijna niks zegt. En het is allemaal gehaaster natuurlijk, mensen zien niet (denk ik althans) dat ze de wereld samen aan het ruineren zijn terwijl er zulke mooie natuurlandschappen zijn die behouden moeten worden en die VEEL belangrijker zijn dan een extra huisje hier of daar. Ik kan daar ook erg verdrietig om worden en zo om de maand moet ik wel eens heel hard huilen om die vorderingen. Daarna gaat t wel weer goed met me hoor, maar ja je kunt in je eentje geen controle uitoefenen op de wereld. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Wanneer jij aan een goede vriend vraagt 'hoe gaat het' en hij antwoord 'goed' terwijl je weet/denkt/voelt/ziet (etcetera) dat het klote met hem/haar gaat. Dan vind ik het iets anders. Maar je kunt niet verwachten van iedereen dat zij hun problemen met jou bespreken. Als dat je iets lijkt is iets in de zorgsector misschien iets voor je, mensen helpen enzo. Hoewel dat als waarzegster of iets in die buurt ook mogelijk zal zijn. Citaat:
Citaat:
Mijn mening, welke niet heilig is enzo ![]()
|
Ik heb inderdaad datzelfde gevoel...
Ik denk er zelf niet zoveel bij na, maar nu ik het lees... jah ik heb ook de indruk dat alles gewoon nep is. Ikzelf ben eigenlijk ook nep, ik doe me meestal anders voor dan ik ben. Inmiddels iets minder, maar vroeger moest ik bij "de rest horen". Er zijn maar weinig mensen waar ik echt mezelf bij ben... wie dat ook is. Blugh de wereld is stom ![]()
|
![]() |
hmmm ik denk dat we met zn allen niet gelukkiger worden van mensen waarbij we onszelf niet kunnen zijn.
Ik denk dat je heel goed moet bedenken of je nog wel met zulke mensen om wil of kan gaan. En ik heb et ijglijk niet zo zeer over het milieu dat achteruit gaat, maar ons gevoelsleven. Het milieu en dergelijke das ook erg, maar daar mikte ik niet op ![]() ik probeer bij mensen iets los te krijgen van hun gevoel, ik probeer bij zoveel mogelijk mensen te weten te krijgen of zij ook weles het gevoel hebben of het echte van al onze handelingen mist...............te beginnen bij filosofieles ![]() en als ik bij mensen me niet op mn gemak voel, waarom zou ik dan toch steds weer die mensen opzoeken?? Met die zelfkwelling ben ik dus gestopt................ ![]()
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
![]() |
o, misschien was die eerste zin een beetje verkeerd geformuleerd. Het milieu gaat achteruit (ten minste, als je naar de statistieken kijkt enz...) Maar ik heb het over ons gevoelsleven, dus van ons allemaal. ik kan er niet over praten dat dat achteruit gaat, daarvoor ben k veeeeel te jong Ik persoonlijk heb het gevoel dat daar "iets" in ontbreekt. Maar omdat ik daar pas de laatste tijd bewust over nadenk, kan ik daar nu pas met anderen over praten. Ik heb niet het doel mezelf of anderen te helpen, maar om erachter te komen of anderen ook zo denken. En erover praten is altijd wel interessant, je leert mensen van een andere kant kennen. Pas had ik het er toevallig over met een vriendin en die was het wel met me eens, en dat had ik ijglijk niet verwacht, dat is leuk! om te horen
![]() We verlangen allemaal zo naar het gevoel dat we ons plekkie hebben gevonden ensow.....................later wordt het leuk, dat gevoel. We ervaren dat gevoel wel eens, maar hebben niet het gevoel er deel van uit te maken..............hmm snap ik dit zelf nog??? ![]()
|
![]() |
haha Je kleden zoals de rest van de maatschappij? tsjonge zeg.... en tegelijk roepen we allemaal je moet jezelf kunnen zijn, maar zodra je dr alleen al anders uitziet isset niet goed!
Maar andersom gebeurt et net zo goed. Ik zat in de klas bij een paar alternatievelingen, da benik ook btje, en ik ging gewoon met die mensen om. Maar nou bennik blijven zitten samen met een meisje dat toevallig zich als kakker kleedt. Lekker belangrijk! Maar die alto's vonden haar om DIE reden arrogant en nou ik met haar omga, kijken ze mij ook niet meer aan.....nou DAT vind ik arrogant en niet jezelf kunnen zijn, want dat doen ze nekel voor de groep, tjah, tis een gespreksonderwerp........oow moet je hun zien. Dat heeft mij ontzettend de ogen geopend, dat neppe "wij zijn een groepje en jij bent stom" gedoe.. het is allemaal één groot toneelstuk bij sommige mensen, ik vind het ziekelijk. BAH!!! DOE MAAR FF NORMAAL HE! maar gelukkig heb ik ook een paar hele lieve echte mensen om me heen ![]() ![]()
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Nep Inferno | 3 | 25-06-2004 18:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat is jullie geloof? Verwijderd | 154 | 01-03-2003 12:13 | |
Flora & Fauna |
Minister Veerman schrapt nertsenfokverbod Boogie | 61 | 28-11-2002 12:03 | |
Films, TV & Radio |
Batman returns Uice | 36 | 21-10-2002 19:50 | |
Psychologie |
Fase tusen depressief en gelukkig? Quiana | 17 | 30-09-2002 15:22 | |
Flora & Fauna |
Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer. extinction | 6 | 08-08-2002 21:42 |