Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() maar uhhm jah, ik denk dat het ook afhangt van hoe je jezelf opstelt tegenover anderen, onbekenden. als je jezelf aardiger tegenover onbekenden opsteld zullen ze ook aardiger tegen jou doen.. en dan kan het weer lijken dat in een x iedereen aardiger gaat doen.. nouja k heb er zelf verder niet zo heel veel op gelet eigenlijk..
|
![]() |
Merken jullie dit ook?
Nee, niet echt. Hoe zal het komen? Wie of wat heeft ons zo beinvloed dat we weer met elkaar praten op straat? Het kan natuurlijk iets met de 11 septemberramp te maken hebben. In de VS is daardoor wel de manier waarop mensen met elkaar omgaan veranderd. Misschien is het ook een gevolg van de Pim Fortuyn-moord toestanden. Al denk ik dat het allebei een beetje vergezocht is. Zelf vind ik het contact met mensen op straat altijd heerlijk. Ik heb het ook vrij snel, omdat ik er open voor sta (loop vaak met een glimlach rond ![]() ![]()
|
Als je zelf lacht, lachen veel mensen terug, de wil is er wel maar er is ook angst. Als iemand lacht en de ander lacht niet terug wordt dat vaak als een afwijzing ervaren en daarna lachen mensen niet meer zo spontaan.
Als je de dag vrolijk begint maak je veel kans op een vrolijke dag! Het ligt ook een beetje aan het weer..
|
zal wel komen omdat je een meisje bent...gebeurt ook vaak als ik met mijn zusje ergens ben dat ze haar zomaar aanspreken en vriendelijk doen.
ik zelf heb het nooit gemerkt.....eerder andersom denk ik maar ja ik weet ook niet waar jij woont want dat zal ook wel uitmaken. Rat
|
Ik merk het echt niet hoor, volgens mij word iedereen onvriendelijker, met mooi weer lijkt het nog een beetje alsof iedereen relaxed is en terrastijd heeft maar voor de rest wordt een vriend van me in elkaar gemept door zijn buurjongen met 14 vriendjes en als ik glimlach naar iemand op straat krijg ik blikken terug van "laat me met rust", iedereen stapt het liefste de trein al in terwijl mensen er nog uit moeten, iedereen heeft haast, werkt teveel, werkt te hard, te weinig.
|
Verwijderd
|
Ik raakte altijd al makkelijk met mensen in gesprek. Laatst nog in de trein in gesprek geraakt met een kerel die rechten gestudeerd bleek te hebben in Tilburg en daar nu in een advocatenmaatschap zat. Hij gaf me nog z'n kaartje, mocht ik op zoek zijn naar werk (zo zie je maar weer, connecties kun je ook opdoen terwijl je níet bij het corps zit ...
![]() |
![]() |
|
Hmz merk ik weinig van.. tis idd wel een wisselwerking, als je aardig tegen mensen doet doen ze vaak aardig terug. Maar gebeurt ook vaak genoeg dat je vriendelijk probeert te doen en je alleen een vet grote bek en gesnauw terug krijgt, dan heb ik ook zoiets van okeeee flikker dan maar weer op.. Maar goed over het algemeen merk ik er weinig van op straat, helaas.
|
nou kvind het heel hoopvol en lief denken van jou... maar kdenk niet dat het in het algemeen beter gaat... ik denk inderdad zoals gezegd is dat jij dr meer op let en dus aardiger doet en mensen aardiger terug doen en dat je dat daarom denkt maar dat is alleen omdat jij dr mee begonnen bent...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Hm, heel af en toe merk ik het wel.
Maar mensen doen nog net zo vaak vreselijk chagerijnig. Zo is daar ook een site over ![]() Rufsa
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ennouja, ik ben blijkbaar een vriendelijk-overkomend persoon, want ik zit elke dag in de trein, en voer dagelijks wel een gesprek met iemand. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik merk het ook een beetje maar ik denk dat dat komt omdat ik wat ouder en volwassener begin te worden. Mensen zien je steeds minder vaak als het zoveelste vervelende kind, denk ik.
*wat ik nu zelf zelfs ook wle eens denk* ![]() Ik vind het persoonlijk leuk om mensen met kleinde dingetjes een goed gevoel te geven. Zo maak ik vaak een praatje met een onbekende in de trein, en doe ik vriendelijk tegen klanten als ik aan het werk ben. Ook ben ik altijd vriendelijk tegen saggie kassameisjes, dan zie je gewoon direct dat ze dat waarderen en zeggen ze vaak zelfs tot ziens ofzow ![]() Mja, het is een wisselwerking. Wie goed doet, komt goed temoet. (oud spreekwoord)
|
Verwijderd
|
Laatst was ik Eindhoven en ik voelde me gewoon echt super positief enzow..dus ik heb zowat iedereen die ik tegenkwam gegroet (doek eigenlijk meestal wel. MEeste mensen hebben dan zoiets van WTF??! KEN IK DIE?!) maar ik had pas echt fun toen iemand me eerder groette dan ik
![]() Ik merk et dus ook ![]() |
![]() |
|
Zelf deed ik dat soort dingen al wel vaak .. maar ik kan niet zeggen dat het aan het veranderen is .. al meer mensen staren "ons" als ik en mn vrienden al vaker btje stom aan, maar ook als ik alleen ben ofzo .. neej, ik merk er echt eigenlijk nix van .. ik denk dat je gewoon geluk gehad heb
|
Tja, ik weet het niet...
Persoonlijk had ik altijd zo'n instelling van thuis meegekregen. Wat ik wel merk, is dat de mensen meer hun waardering daarover uitspreken dan een jaar geleden. Wat dat betreft lijken de mensen inderdaad vriendelijker... (je hebt me aan het denken gezet roos ![]() |
![]() |
|
|