Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2002, 19:03
oilily
Wie kan mij helpen?
ik moet een fax voor duits maken waarin je 2 kaartjes reserveert voor de musical cats. Dit alles zit in een musicalarrangement en dat wil je je ouders graag geven voor hun zilveren huwelijk!

Ik had al:

Faxbericht

An: Hotel Reichshof, Hamburg
Anzahl seiten: 1
Betreff: Reservierung Musical-arrangement ‘Cats’

Sehr geehrte Damen und Herren,

Meine Eltern haben bald Silberhochzeit. Deshalb will ich Ihnen gerne ein Musicalarrangement in Ihrer Hotel schenken. Gerne will ich das Arrangement mit dem Musical ‘Cats’.
Gerne schenke ich meine Eltern das Arrangement den. 10. Oktober bis 12. Oktober.
Wollen Sie bitte den Reservierung per umgehend bestatigen.

Mit freundlichem Gruss,

Maar hij moet veel langer.... kan iemand helpen pleaze...

-> daarna stuurt het hotel je een terug met de mededeling dat die datum vol zit.... ze vragen je om een antwoord omdat er nog wel andere data's zijn...... toen had ik:

Betreff: Re: Reservierung Musical-arrangement ‘Cats’

Es freut mich nicht zu horen dass den. 10 bis den. 12 Oktober schon vollgebucht (?) sein. Gerne will ich dann das Arrangement von den 17. bis den 19. Oktober.
Bitte bestatigen sie meine Reservierung.

Mit freundlichen Gruss,

Wie kan mij helpen ze beide langer en beter te maken? -> is voor cijfer.... is overigens het profielboek regenbogen voor 2e fase.. 4e klas...

VIELEN DANK IM VORAUS!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2002, 20:01
Groeten
opmerking
(kijk niet/nauwelijks naar grammatica/spelling, dat mag je zelf doen!! jij moet er namelijk wat van leren)

je schrijft: Meine Eltern haben bald Silberhochzeit...misschien kan je daar wat meer van maken. Deze brief schrijf ik u vanwege het zilveren huwelijk van mijn ouders. Mijn broer en ik willen hun graag een mooi cadeau schenken. We dachten aan een musical-arrangement. Via internet ben ik uw hotel tegen gekomen. En dan datgene wat jij schreef...Deshalb will ich....etc. Beetje fantasie helpt.......je moet maar kijken.....vertalen mag je btw zelf doen!

je schrijft: Gerne schenke ich meine Eltern....maak er anders van Ich möchte gern meine Eltern etc.....dat staat beter naar mijn smaak dat 2x Gerne.

je schrijft: dan en dan wil ik het graag reserveren. zeg bv dat je hoopt dat dat kan ivm het vertrek van je vader die voor zaken 2 maanden weg is...Weet ik ut...ik verzin maar wat...ik help je slechts op een idee...je moet maar kijken wat je ermee doet en wat je ervan vindt...

en wat betreft die volgende brief...dan brei je gewoon wat verder op je 1e brief enzo...je vindt het niet leuk want je pa moet weg voor zaken voor lange tijd etc etc.....

Njaa je moet maar kijken of je er wat aan hebt.....

Succes
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 20:14
oilily
Groeten,
Dank je voor je inspiratie..

Kan iemand ff de fouten er nog uithalen en misschien nog een suggestie geven? dank im voraus!

Faxbericht

Absender: Linda Vellema
Anschrift: Polleweg 15, 9151HX Holwerd

Unsere Eltern haben bald Silberhochzeit. Mein Bruder und ich willen unsere Eltern gerne ein schones Geschenk geben. Wir haben beim Reiseburo einige Broschuren geholt und dann haben wir Ihre Hotel gefunden. Weil unsere Eltern der Musical ‘Cats’ lieben, hatten wir es ein tolles Idee gefunden Sie ein Musicalarrangement zu schenken. Deshalb will ich Ihnen gerne ein Musicalarrangement in Ihrer Hotel schenken. Wir schenken unsere Eltern gerne das Arrangement mit dem Musical ‘Cats’. Wir wollen das Arrengement bitte reservieren fur Freitag, den. 20 September bis Sonntag, den 22 September wenn das moglich ist.
Unser Vater ist namlich ein Kaufmann und hat deshalb sehr wenig Freizeit. So wir hoffen dass es moglich ist auf den obenstehenden Daten.
Wollen Sie bitte den Reservierung per umgehend bestatigen?

Mit freundlichem Gruss,
Linda Vellema

Betreff: Re: Reservierung Musical-arrangement ‘Cats’

Es freut mich nicht zu horen dass den 20. September bis den 22. September schon vollgebucht (?) sein. Gerne will ich dann das Arrangement von den 23. bis den 25. Oktober. Ich habe namlich dafur gesorgt dass unser Vater ein extra Wochenende Freizeit hat. Ich hoffe jetzt ist alles klar….
Ich habe noch eine Frage: Konnen Sie bitte fur eine grosse Champagne sorgen wenn unsere Eltern angekommen sind?
Vielen Dank im Voraus..
Bitte bestatigen sie unsere Reservierung.

Mit freundlichen Gruss,
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 21:19
Groeten
Ben ik weer...

Duits vond ik altijd erg simpel...maar mijn eindexamen is alweer een tijdje geleden....ben er dus een beetje uit....

Wil alleen even zeggen nog:

- Kijk nog even naar de aanhef en je vriendelijke groeten, kan me herinneren dat dat veel fout werd gedaan....vooral dat vriendelijke groeten van jou....ziet er voor mij erg vaag uit...maar ik neem aan dat je die standaard dingen gewoon kan checken in een vb. brief of iets dergelijks.

- Let erop....gebruik niet teveel dezelfde woorden...zinsdelen etc..De hele tijd Gerne dat stoort....Let op zinsconstructies.

- Bij het reisbureau gidsen gehaalt...staat erg raar...je kan misschien beter zeggen we hebben gidsen ingezien.

- Let even op de naamvallen (kan je vast even checken in een schema (moet je het nog wel snappen, maar daar ga ik even van uit)

- Let ook nog even op hoe je data e.d. schrijft...zijn speciale regeltjes voor.....kan je vast ook even checken.....

Ja ik doe het even zo...kan ook zo gauw niet even een boek van duits vinden van toen (vast weggegooid!)....en mijn aantekeningen van toen al helemaal niet (niet weggegooid, maar onvindbaar)....Tevens is het voor jouw ook belangrijk het goed te doen zonder al teveel hulp. Daarom doe ik het even op deze manier. Mocht je iets niet begrijpen toch...dan wil ik je het wel uitleggen (een andere keer!), maar dan moet ik zelf ook ff in herhaling treden.

Hopelijk heb je er nog wat aan....Succes nogmaals. Laat even het cijfer weten.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 23:01
DeuS
DeuS is offline
Nog ff een verbetering:
dat wat tussen [ ] staat is de verbetering voor het woord dat ervoor staat.

Faxbericht

Absender: Linda Vellema
Anschrift: Polleweg 15, 9151HX Holwerd

Unsere Eltern haben bald Silberhochzeit. Mein Bruder und ich willen [möchten] unsere [unseren] Eltern gerne ein schones [schönes] Geschenk geben. Wir haben beim Reiseburo Reisebüro] einige Broschuren [Prospekten] geholt [durchgeguckt] und dann haben wir ihn ein Hotel gefunden. Weil unsere [unseren] Eltern der Musical ‘Cats’ lieben, hatten [hätten (als zouden?)] wir es ein tolles Idee gefunden Sie ein [einen] Musicalarrangement zu schenken. Deshalb will [möchte] ich Ihnen gerne ein Musicalarrangement in Ihrer [Ihr] Hotel schenken. Wir schenken unsere Eltern gerne das Arrangement mit dem Musical ‘Cats’. Wir wollen das Arrengement bitte reservieren fur [für] Freitag, den. 20 September bis Sonntag, den 22 September wenn das moglich ist.
Unser Vater ist namlich [nämlich] ein Kaufmann und hat deshalb sehr wenig Freizeit. So wir hoffen dass es moglich [möglich] ist auf den obenstehenden [überstehenden?] Daten.
Wollen [Können] Sie bitte den Reservierung per umgehend bestatigen [bestätigen]?

Mit freundlichem Gruss,
Linda Vellema

volgens mij waren dat wel de meesten....

greetz
Reageren

Regels voor berichten