Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2002, 20:04
Verwijderd
Sta je op voor oude/invalide mensen in de bus of trein?
Lach je tegen mensen op straat?
Groet je in winkels?
Zeg je asjeblieft en dank je wel?
Of zeg je juist nooit wat en kijk je iedereen maar nors aan?

Ik doe meestal wel vriendelijk tegen mensen.. als ik mensen op straat recht aan kijk, lach ik altijd even.. en als ik in winkels kom groet ik altijd het personeel of de kassiere, en ik zeg ook altijd asjeblieft en dank je wel.. Voor oude of invalide mensen sta ik ook altijd op..

Maar soms dan doen mensen zo asociaal terug, en dan vraag ik me af waarom ik wel altijd vriendelijk probeer te doen.. als ik mensen aan mn kassa kijk die niet eens hoi zeggen en het wisselgeld uit mn handen grissen..
En laatst zat ik in de trein, en het was druk, en dr kwam een oude mevrouw met wandelstok, en ik sta op, en vraag of ze wil zitten, zegt ze heel bitchy: 'neej, daar hoef ik niet te zitten'

Hoe beleefd enzo zijn jullie?

Dit lijkt misschien een beetje op Rosi's topic, over opleving van de maatschappij.. als ie teveel lijkt, dan sluit hem maar..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2002, 20:08
SoundOfSilence
SoundOfSilence is offline
In ieder geval zo beleefd dat ik op al je vragen 'ja' kan beantwoorden. Zo maak je het leven toch een stuk leuker? Even een vriendelijk woord of een groet, kan ik weer van opleven.

Ach, en als anderen het niet doen, dat heeft niets met mij te maken (ik blijf toch onderdeel van deze individualistische maatschappij ), de volgende groet vast wel weer.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef:
Sinds wanneer is dat beleefd?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 20:16
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Sinds wanneer is dat beleefd?
Dat is vriendelijk, en dat hoort er ook bij
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef:
Dat is vriendelijk, en dat hoort er ook bij
Ohja

Dan ben ik dus niet beleefd, want ik kijk iedereen op straat aan alsof ik hun lever eruit wil rukken en opeten met zout
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 20:23
Quiana
Quiana is offline
Het hangt ontzettend van mijn stemming af, ik heb best vaak een stemming van; ik heb poep aan de wereld, bekijk het maar, en dan kan ik me behoorlijk aso gedragen ja.
Maar, als ik normaal doe, ben ik redelijk beleefd..
Ik sta meestal wel op voor mensjes in de bus, zeg netjes aub en dank je wel, maar dat was t ook wel...
Oud 20-09-2002, 20:26
Floosje
Floosje is offline
Ik doe over het algemeen eigenlijk wel beleefd en vriendelijk. Alleen als ik merk dat mensen niet zo lief terugdoen heb ik ook zo iets van; laat dan maar zitten.
Ik zit zelf ook achter de kassa en ik heb er echt een hekel aan als er dan mensen komen die je niet aankijken en dat er net een hallo en een dankjewel afkan (of dat soms nog niet eens).
Ik probeer dan zelf wel aardig te doen, maar dat lukt dan ook niet altijd.
Oud 20-09-2002, 20:38
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik behandel mensen zoals ik zelf graag behandelt wil worden,met respect.
Als ik in de AH loop en een oude dame laat haar boodschappen tas vallen dan help ik haar.
Ik wil best opstaan voor mensen in de bus,als het nodig is.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 20:43
Verwijderd
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Ik wil best opstaan voor mensen in de bus,als het nodig is.
Dus ook echt alleen maar als het gaat om een kerel met één been ofzo. De rest blijft maar staan.

Eigenlijk is het heel raar dat je als jong persoon moet opstaan voor oudere mensen: hun gewrichten zijn toch al versleten? Die van ons moeten nog een heel leven mee...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 20:48
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ja ik ben meestal heel erg beleefd tegenover mensen.. Zij reageren dan ook vaak heel beleefd terug enzo, heel blij, etc.
moet ook wel, als je in een supermarkt werkt, maargoed, ook daarbuiten.

Ik kan dr alleen niet tegen als mensen van je verwachten dat je beleefd bent. Ik bedoel, als ik in een bus zit, ik moet heel ver en dr komt een redelijk oud persoon binnen die nog wel goed ter been is, dan heb ik mijn redenen om niet op te staan (ik kan zelf ook niet lang blijven staan enzo, (ziekte) moet ook zitten ). Als ze me dan een verwaande en afkeurende blik toewerpen, dan kunnen ze van mij de pot op, er zijn nog genoeg andere mensen die op kunnen staan. Die afkeurende blik..

Maargoed dat is een voorbeeld tegenover vele andere situaties wanneer ik wel gewoon beleefd ben Ik vind gewoon dat je elkaar een handje moet helpen, daar wordt het leven een stuk beter van. hoop ik.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 21:34
Roos
Roos is offline
Jawel, ik sta altijd op voor mensen waarvan ik kan zien dat ze minder goed ter been zijn dan ik. Verder ben ik ook wel vriendelijk, over het algemeen
Oud 20-09-2002, 22:16
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
over het algemeen ben ik wel vriendelijk, zolang ze het ook maar tegen mij zijn. Opstaan voor mensen doe ik alleen als ikzelf geen last heb van m'n benen, wat ook nogwel is gebeurd, en als er echt helemaal geen plaats is. Verder lach ik ook niet zo naar andere mensen, alleen als ik zelf in een goeie bui ben.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 22:25
fruitmand
fruitmand is offline
ik sta altijd op voor oudere mensen in de bus
dat heb ik gewoon aangeleerd
verder zeg ik ook altijd u tegen mensen die ik niet ken, ook mensen achter de kassa en zo. Doen ze bij mij nooit, maar dat maakt niet uit
altijd "dankjewel", "ja graag", "nee dankje", enz.
Oud 20-09-2002, 22:40
vixen
vixen is offline
ik zeg altijd asjeblieft en dankjewel, ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die dat niet doen. Opstaan voor mensen in de trein/bus doe k ook meestal, mn afval gooi k altijd netjes in de vuilnisbak, zelfs afval dat dr voor ligt wil k nog wel eens erin gooien. Ben ook wel beleefd tegen mensen, altijd u zeggen tegen mensen die ouder zijn en mij onbekend.
Oud 20-09-2002, 22:56
Vice
Vice is offline
Ik ben beleeft tegen mensen, ik gooi m'n troep in de vuilnisbak, ik zeg bijna altijd dank u wel, maar ik vertik het om voor iemand op te staan. (Misschien wel als die maar 1 been heeft). Het is gewoon vreselijk irritant als de meeste oudjes al om 9 uur met de trein gaan, omdat dan pas die kortingskaart geldig is. Snappen die mensen dan niet dat het dan nog spits is.
Oud 20-09-2002, 22:56
Verwijderd
Ja kan met een gerust overal ja op antwoorden.

Het komt deels door mijn opvoeding maar ook omdat ik altijd heel vrolijk en spontaan ben, ik praat zeer makkelijk met iedereen dus het is een leuke boel.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 23:01
heavinly
heavinly is offline
Ja ik sta op voor mensen in de bus, oude mensen dan (Ja, tis toch zo). Ik vind dat eigenlijk wel normaal om te doen. Had touwens ook een keer dat ik op stond voor iemand en dat die vrouw zei: 'Nee, ik vind dat een heer moet opstaan' vond ik erg cool. Verder heb ik de neiging nogal kwaad voor me uit te kijken als ik alleen over straat loop ofzo. Een vriend van me noemde het een "don't-touch-me uitstraling". Ook was ik nooit gewend mensen gedag te zeggen, maar sinds ik in een supermarkt werk doe ik dat wel, in ieder geval glimlach ik naar mensen. Alsjeblieft en dankjewel ben ik mee opgevoed, dat doe ik wel altijd. Ik zal niet altijd vriendelijk zijn, maar beleefd denk ik toch wel.

Waar ik alleen een hekel aan heb, is als je op een verjaardag bent en je moet iedereen een hand geven. Dat vind ik echt vervelend..

Ik wil er nog een vraagje bij doen Zeg je, bijvoorbeeld in mijn situatie, ook de ouders van degene waarbij je bent gedag als je weggaat? Want ik probeer het wel altijd te doen, maar diezelfde vriendin doet het hier thuis nooit, waardoor mijn moeder altijd zegt: "Is ze al weg?"

Dan ook nog het U en Je ding? Naja, ik stop al..
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 23:05
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
heavinly schreef:
Ja ik sta op voor mensen in de bus, oude mensen dan (Ja, tis toch zo). Ik vind dat eigenlijk wel normaal om te doen. Had touwens ook een keer dat ik op stond voor iemand en dat die vrouw zei: 'Nee, ik vind dat een heer moet opstaan' vond ik erg cool. Verder heb ik de neiging nogal kwaad voor me uit te kijken als ik alleen over straat loop ofzo. Een vriend van me noemde het een "don't-touch-me uitstraling". Ook was ik nooit gewend mensen gedag te zeggen, maar sinds ik in een supermarkt werk doe ik dat wel, in ieder geval glimlach ik naar mensen. Alsjeblieft en dankjewel ben ik mee opgevoed, dat doe ik wel altijd. Ik zal niet altijd vriendelijk zijn, maar beleefd denk ik toch wel.

Waar ik alleen een hekel aan heb, is als je op een verjaardag bent en je moet iedereen een hand geven. Dat vind ik echt vervelend..

Ik wil er nog een vraagje bij doen Zeg je, bijvoorbeeld in mijn situatie, ook de ouders van degene waarbij je bent gedag als je weggaat? Want ik probeer het wel altijd te doen, maar diezelfde vriendin doet het hier thuis nooit, waardoor mijn moeder altijd zegt: "Is ze al weg?"

Als ik bij vrienden thuis ben zeg ik de rest van het gezin dat in de kamer zit terwijl ik het huis verlaat ook gedag ja,ik ben te gast in hun huis,en uit vriendelijkheid
Het u en je ding,dat ligt aan de verstandshouding tussen een bepaalde persoon en mij..tegen bepaalde personen zeg ik u,en tegen andere je,maar eigenlijk vind ik mensen met 'U' aanspreken onzin.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 23:22
Black Sugar
Black Sugar is offline
Meestal ben ik wel beleefd, maar soms heb ik ook wel zo'n bui van "stik maar".

Ik zeg eigenlijk altijd wat tegen winkelpersoneel. (nou ook weer niet elk willekeurig persoon dat vakken staat te vullen uiteraard, maar denk meer aan de kassameisjes en jongens)
Op straat lach ik vaak mensen toe, en in de bus of de trein maak ik regelmatig een praatje met iemand.
Ook sta ik altijd op voor oudjes. Vind het echt zwaar asociaal als je dat niet doet, tenzij je natuurlijk zelf echt de behoefde hebt om te zitten.
Tsja, ik ben best vriendelijk is waar het eigenlijk op neer komt.
Vind ik belangrijk en ik voel me d'r echt beter onder.
Oud 20-09-2002, 23:26
muckymouse
muckymouse is offline
mijn neutrale hoofd is nogal nors, daarom schatten mensen mij vaak verkeerd in, terwijl ik helemaal niet onbeleefd wil zijn ofzo.
mensen denken vaak dat ik onbeleefd ben, maar das nie zo.
Ik werk ook in een supermarkt en daar wordt t er wel ingestampt dat je lief en aardig moet zijn.
Oud 21-09-2002, 01:43
desteny's
desteny's is offline
ja ik ben wel beleefd, ik zeg altijd dankjewel of a.u.b. En ik ga ook weer niet naar iedereen glimlachen maar als ik zie dat mensen je aankijken en naar je lachen, dan lach ik wel terug.(soms) Als ik bij iemand thuis ben groet ik de ouders altijd. Opstaan in de bus dat doe ik niet tenzij het moet maar ik ben ook moe. en je krijgt soms niet zulke dankbare reacties terug vandaar dat ik het eingelijk niet meer doe.
Oud 21-09-2002, 07:43
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ghehe daar had ik gisteren nog met remy een hele discussie over dat mensen veel te egoïstisch en onvriendelijk zijn in het algemeen.

Ik kan al jou vragen met ja beantwoorden, dus ik ben wel beleefd denk ik. Ik lach ook altijd naar mensen op staat en zeg altijd netjes dankuwel/bedankt

Ik vind het ook leuk als mensen aardig tegen mij doen, ik kreeg gisteren een complimentje in de bus over m'n haar, van een wildvreemde. Van dat soort dingen kan ik echt blij worden
Oud 21-09-2002, 08:26
Faery
Faery is offline
Ik knik altijd beleefd naar (oudere) volwassen, oude aangeleerde gewoonte. En hoewel die fijne oudere mensen een paar jaar geleden vriendelijk glimlachten, werpen ze nu meer zo'n blik van 'wat heb jij een verlepte bakkes' naar me Ach.
Groeten doe ik niet meer zo vaak, aangezien de meesten toch niet teruggroeten. Glimlachen naar anderen doe ik ook maar sporadisch, geen behoefte aan.
Bedanken als je wisselgeld terugkrijgt vind ik wel vanzelfsprekend, dat doe ik dus wel... verwoede poging tot het doorbreken van m'n negatieve, soms hatelijke uitstraling - ik vind het vreselijk om bij veel mensen tegelijk te zijn, dus sluit me veelal compleet af. En dat is niet beleefd :]

Achja.
Oud 21-09-2002, 11:51
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Eigenlijk is het heel raar dat je als jong persoon moet opstaan voor oudere mensen: hun gewrichten zijn toch al versleten? Die van ons moeten nog een heel leven mee...
hahaha

Ik ben wel redelijk beleefd, maar t hangt ook van men bui af...zowieso als mensen aardig zijn doe k aardig trug, maar ik doe niet altijd uit mezelf aardig...
Ik schijn altijd boos te kijken ofzow, dus mensen denken wel al snel dat ik sjago/boos/eng ben ....mjah
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 12:09
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
jahh, ik ben meestal wel beleefd.. gewoon standaard 'alsjeblieft' en 'dankjewel'.. soms maak ik een praatje met oudere mensen in de bus of trein als ze me aanspreken... of mensen helpen met hun kinderwagen als ze van een trappetje af moeten.. dat vind ik geen probleem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2002, 12:09
Esmée
Esmée is offline
Ja, ik ben over het algemeen wel heel beleefd tegen onbekenden, en ook wel behulpzaam als ik zie dat een oud vrouwtje met rollator een deur bijv. niet openkrijgt of zo.. ik benader mensen in de eerste instantie altijd vriendelijk, dan doen ze meestal ook vriendelijk en beleefd terug, doen ze dat niet, dan doe ik ook niet meer vriendelijk, heel simpel..
Oud 21-09-2002, 12:38
shanli
shanli is offline
Ligt aan mijn bui.
Als ik heel vrolijk ben enzo,lag ik tegen de mensen,ben ik beleefd...
Maar als het tegen zit,dan zal ik echt niet opstaan voor mensen in de bus of zo.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 12:51
Paulaah
Paulaah is offline
Over het algemeen ben ikwel beleefd.. Soms heb ik achteraf wel het idee dat ik dat beter anders aan had kunnen pakken, dat het beleefder overkwam

Ik sta wel op voor ouderen, het is alleen nog nooit gebeurd omdat er altijd nog wel een plekje over was.. Ik heb wel een keer ogpestaan maar toen zei die mevrouw: Daar is nog een plaatsje.. En ze ging daar zitten.. dus naja. .danniet

Verder heb ik wel een hekel aan het idd, handjes geven op een verjaardag, iedereen langsgaan en lief gedag zeggen..
Op straat kijk ik niet echt vriendelijk, maar als ik zie dat iemand even knikt of lacht doe ik wel vriendelijk terug
Vroeger had i kaltijd wel de 'bitchenblik' zoals dat genoemd werd. .Altijd boos kijken.. maar dat was gewoon mijn gezichtsuitdrukking ofzo?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 12:58
Qamra
Qamra is offline
Ik zeg altijd tegen de buschauffeur "Alstublieft".. "Naaldwijk alstublieft".. Kheb er eens op zitten letten maar weinig mensen zeggen alsjeblieft tegen de chauffeur..

Och boeie (boeie...interessaaaaant..
Oud 21-09-2002, 13:01
Roozie
Roozie is offline
Ik ben altijd vriendelijk en probeer me altijd zo beleefd mogelijk te gedragen.
Oud 21-09-2002, 13:49
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik kijk als ik gewoon kijk blijkbaar heel chaggie. Maar ik doe altijd best aardig tegen mensen. Gewoon beetje sociaal ( ) doen in winkels enzo.
Ik ga echt niet voor iedereen in de bus opstaan. Mensen menen ook altijd te weten hoe ik me al ga gedragen (door mijn kleren en hoe ik kijk) dat ik daar perongeluk nog wel eens naar ga handelen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 13:50
feline
feline is offline
Citaat:
Pebbles schreef:
Ja, al vind ik het wel altijd moeilijk inschatten of degene voor wie ik opsta, zich beledigd voelt of niet. ("Ik ben helemaal niet zo oud hoor")

En hoe ! Mensen krijgen van mij vaak een echte onvervalste mijnt-lach, nou dan heb je wat hoor

Groet je in winkels?
Ja, en vaak extra overdreven als ik zie dat de verkoper/verkoopster daar geen zin in heeft. Zo moet 'ie wel, gnagna.

Ja, lijkt me vrij logisch. Al heb ik bij dit hetzelfde probleem als bij opstaan in de bus. Wanneer zeg je 'u', en wanneer 'je', het blijft lastig....

Dat zie je mij niet snel doen nee...

Oud 21-09-2002, 14:25
diamonde
diamonde is offline
*Sta je op voor oude/invalide mensen in de bus of trein?
Ja natuurlijk sta ik op voor oude en invalide mensen als er verder geen plaats meer voor hen is. Dat lijkt me meer dan logisch eigenlijk!

*Lach je tegen mensen op straat?
Ja meestal heb ik dan al wel een lach op mijn gezicht, dus onbewust doe ik dat dan al...

*Groet je in winkels?
Ja ik groet in winkels.. dat is wel zo beleefd, of niet doen? Ik verwacht namelijk ook dat ze beleefd tegen mij zijn, dus dan is het wel zo netjes als je ook beleefd tegen hen doen..

*Zeg je asjeblieft en dank je wel?
* Of zeg je juist nooit wat en kijk je iedereen maar nors aan?
Ja ik zeg ook alsjeblieft en dank je wel... en ik kijk niet iedereen maar nors aan!

Goh, wat ben ik toch beleefd?!

xxx
Diamonde
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 16:00
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef:

Als ik bij vrienden ben, zeg ik eigenlijk altijd wel gedag tegen de ouders, sowieso als ze in de buurt zijn. Als ze toevallig boven zijn ofzo, dan zeg ik of nix of dat mn vriendin maar ff de groetjes moet doen

En U zeg ik tegen alle onbekende en oudere mensen.. en ook tegen mn eigen opa en oma..

Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:

Ik vind het ook leuk als mensen aardig tegen mij doen, ik kreeg gisteren een complimentje in de bus over m'n haar, van een wildvreemde. Van dat soort dingen kan ik echt blij worden
Jaa.. dat vinnik ook altijd leuk. Als mensen gewoon tegen mij lachen, terwijl ik ze niet eens ken, dat is leuk en als je van wildvreemde mensen complimentjes krijgt idd ook
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 16:05
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ohja

Dan ben ik dus niet beleefd, want ik kijk iedereen op straat aan alsof ik hun lever eruit wil rukken en opeten met zout
Af en toe is een levertje tussendoor ook best lekker... ik krijg opeens beelden voor me van Silence of the Lambs en Hannibal...

Maar even ontopic: het ligt er helemaal aan hoe de mensen zich tegenover mij gedragen... zoals zij zich gedragen, gedraag ik me... of juist het tegengestelde
Oud 21-09-2002, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef:
alleen als er echt geen plek meer is. soms is er 2 stoelen verder een zitplaats en dan moet ze op mijn stoel zitten. dank je feestelijk
Lach je tegen mensen op straat? Alleen als ik vrolijk ben
Groet je in winkels? alleen de kassiere. anders kan ik er wel een dagtaak van maken
Zeg je asjeblieft en dank je wel? yep. meestal wel
Of zeg je juist nooit wat en kijk je iedereen maar nors aan
alleen als ik een rotdag heb
nou reken maar uit.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 20:05
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Ik kan op al je vragen 'ja' beantwoorden.
Oud 22-09-2002, 14:28
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik ben -vind ikzelf- heel netjes, doe altijd beleeft tegen mensen enzo maar soms dan kan ik echt wel iedereen schieten... zal recent voorbeeld geven

ik fiets op mijn geweldige fietsje richting de uni ondertussen op zoek naar een glasbak voor de lege wijnflessen.. ineens zie ik er eindelijk eentje aan de overkant, dus ik steek over en ga richting de glasbak... loopt er net een rij met kindertje (basisschool met 2 jufffen) langs, dus ik fiets heel langzaam tussen die kindertjes lang, ik reed ze helemaal niet aan ofzo. gaat ineens zo'n kut van een juf voor me staan . stop even, je rijd toch niet zo tussen een groep kinderen door. dus ik zei nou sorry maar tis toch geen begravenisstoet. ze bleef voor me staan en toen de laatste kinderen langs waren liep ze weg 'tss niet te geloven gewoon' zei ze nog net iets te hard... aasfUG SF+- -KLN dan ben ik al fucking pissed gaat dat wijf ook nog op zo'n toontje tegen me zeiken, nee dan ben ik niet lief meer
Oud 22-09-2002, 14:40
GRRR
GRRR is offline
haha asociaal van jou
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 14:40
Nuck
Nuck is offline
Volgens mij ben ik over het algemeen wel vrij vriendelijk en beleefd tegen mensen (die ik niet ken).
En ja, in de bus sta ik op voor mensen die minder goed ter been zijn.
Oud 22-09-2002, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef:
*knip*
Ik doe over het algemeen heel beleefd. Spreek mensen vrijwel altijd met u aan, jongeren echter niet (de Duitse regel is dus een beetje van toepassing).

Tegen vrienden doe ik soms wel asociaal, maargoed wei niet. Toch?!

Verder vind ik dat ik wel altijd vriendelijk doe, mensen doen verder ook altijd vriendelijk tegen mij. In winkels en dergelijke dan.
Mijn gezicht is echter niet zo vriendelijk, althans zeggen sommige mensen. Hetzelfde geldt voor mijn vader en zijn broer, ik heb dat een beetje geerfd. Komt door de wenkbrauwen denk ik Als ik dus soms over straat loop krijg ik wel van die irritante opmerkingen zoals: "wat kijk je?!" (terwijl ik echt gewoon op straat loop ). En ook veel gescheld, best wel vaag.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 15:34
de Duif met de Bijl
de Duif met de Bijl is offline
als ik alleen over straat loop ofzo dan lach ik nooit. Behalve als ik een bekende tegenkom dan wil er wel eens een lachje vanaf komen, maar verder kijk ik altijd heel erg van 'ik zie je niet, ik zie je niet' en kijk een beetje voor me uit. Wat wel grappig is is dat als ik iemand zie die met een kleuter loopt ofzo en dat kindje kijkt je zo aan, dan schiet ik spontaan in de lach, weet niet hoe t komt, maar dat gebeurd gewoon, en als dat kindje merkt dat ik teruglach gaat hij/zij ook helemaal lachen, dat is zo leuk om te zien
Over t algemeen kan ik best vriendelijk zijn, ik zeg altijd alsjeblieft en dank je wel, ik begroet mensen die in de winkel staan, ik zeg bedankt tegen de buschauffeur etc..
Ik heb alleen nog nooit meegemaakt dat er een oude(re) vrouw was die nergens kon zitten ofzo, en ik zou nu ook niet kunnen zeggen wat ik zou doen als t me zou overkomen.
Oud 27-09-2002, 15:27
June bug
June bug is offline
Ik denk dat ik ook wel behoorlijk beleefd ben. Sommige mensen die ik ken vinden zelfs dat ik te beleefd ben ofzo... (hoorde ik een keer)
Ik werk ook achter de kassa, en ik zeg ook altijd netjes "hallo" en "dag" en "een prettig weekend" etc. Ik verwacht namelijk als ik zelf in een winkel ben dat het personeel mij ook normaal behandeld, dus het minste wat ik kan doen is zelf ook gewoon beleefd zijn...
Opstaan in de bus heb ik eigenlijk nooit gedaan. Eigenlijk omdat ik bijna nooit in de bus zit, en omdat de situatie er nooit geweest is. Ik ben 1 keertje aangesproken toen ik op de bus zat te wachten... Ik zat in het bushokje en was iets in m'n tas aan het zoeken, toen ik ineens een "ahum" hoorde, stond er een oudere vrouw naar me te kijken zo van: jij zit, ik niet, ik ben oud, jij niet, beter gezegd: wegwezen... Dus ik vraag heel beleefd: Wilt u zitten? En zij zegt op een hele aandringende toon: nou graag! Dat vond ik zeker niet leuk, je probeert zelf altijd beleefd, vriendelijk, en respectvol te zijn tegen oudere mensen, maar oudere mensen doen het soms niet eens terug.

Ik lach niet echt naar mensen op straat. Ik kan op straat volgens mij heel chagerijnig kijken. Alleen naar kleine kindjes lach ik vaak.. Maar dat komt doordat die vaak gwn koddig zijn
Oud 27-09-2002, 16:01
mood indigow
mood indigow is offline
ik ben over het algemeen wel beleefd..

ik sta op voor ivalide mensen enzow.. ook lach ik wel eens naar voorbijgangers.. maar ik krijg ook wel vaak te horen: "wat kijk je boos" maar dat heb ik zelf niet eens door.. en dan ben ik ook helemaal niet boos.. maar je kan tog ook niet de hele tijd een big smile op je gezicht hebben? of heb ik dat nou verkeerd??

als ik bij iemand thuis ben stel ik me ook altijd voor( als ze me nog niet kennen)aan de ouders.. en als ik wegga zeg ik ook gedag..

ouderen spreek ik in het algemeen met u aan... tenzij ze het niet willen(zeg maar je hoor!)
zo ben ik gewoon opgevoed en tsjaw.. dat is er nou eenmaal ingeramd:
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 17:10
liesje 19
liesje 19 is offline

Ik sta alleen maar op als er echt geen plaats is en ik zelf op dat moment geen moeite heb met staan ofzo.

alleen als ze mij vreindelijk aankijken of als ik ze ken.

Groet je in winkels?

Ja ik groet altijd in winkels, vind ik wel zo netjes

Ik kijk niemand nors aan (nouja, als ik een rotdag heb, daat het wat lastig) en ik zeg altijd dank je wel of a.j.b.

groet je de ouders van je vriend(in) als je weggaat?

Ja, ik zeg ze gedag en bedank ze voor de gastvrijheid. Als het niet lukt (bv. omdat ze weg zijn of omdat ze boven zijn) dan zorg ik ervoor dat het doorgegeven wordt

U of je?

Ligt eraan tegen wie natuurlijk, maar ik vind het fijner om mensen met "je" aan te spreken
Oud 27-09-2002, 17:11
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Pebbles schreef:
ja, tenzij het vervelende oude mensen zijn die je dan raar aangaankijken met zown blik van "ik ben oud en kreupel rot op kut kind".

ligt geheel aan mn bui op dat moment en wat voor een persoon het is maar in het algemeen werp ik wel een aardige lach toe.

Groet je in winkels?
Altijd, stukje respect ten opzichte van de verkoper lijkt me.

Dit ligt dan weer aan de plek waar ik ben, bij een vriend thuis tegen de ouders altijd (mwah ok zo vaak mogenlijk) en in een restaurant ook wel mits de bediening correct en beleeft is anders kunnen ze de pot op en zal ik ook geen moeite doen om goede manieren te tonen.

Ligt aan mn bui ik kan soms best wel nors kijken maar over het algemeen ben ik een heel lief en spraakzaam kereltje.

Heel beleeft *is vandaag nog voor een lieve oude mevrouw opgestaan bij t postkantoor :]*
Oud 29-09-2002, 16:24
charly not
charly not is offline
heavinly schreef:

Ja.. en als je ergens bent blijven logeren of eten.. 'bedankt' zeggen.
--> kunnen mijn ouders absoluut niet tegen als vriend(inn)en dat niet doen..
Oud 29-09-2002, 21:38
Verwijderd
Waar ik me zo aan kan ergeren 's morgens in de bus zijn mensen die de buschauffeur niet groeten, maar nors hun kaartje ophouden..
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 22:24
Shibby
Shibby is offline
Mijn dag fleurt op wanneer mensen me aardig begroeten of toelachen als ik dat bij hen heb gedaan. ik kan er niet tegen als ik geen respons krijg. dat vind ik zo . (maar goed misschien zijn het mensen die net zelf hebben gegroet en geen reactie hebben gehad en zijn )

Voor oude mensen sta ik altijd op en als ze iets niet kunnen vinden of niet weten dan help ik ze graag. Het is beleefdheid maar je krijgt er ook zo'n soort 'helden'gevoel van (grapje!)
Oud 30-09-2002, 18:41
rodina
rodina is offline
Ik heb het idee dat de meeste het veel positiever hebben ingevuld dan daadwerkelijk zo is...

Ik ga niet liev lachen als ik op straat lopen, zo'n hoofd heb ik niet en ik ga het ook niet proberen te krijgen. De bus die ik altijd neem zit nooit vol, dus dan lopen ze maar een klein stukje door. In winkels dat hangt er heel erg vanaf, van mij en wat voor persoon het is..
Ik ben niet echt sociaal heb er ook niet echt de behoefte aan, maar dat wil niet zeggen dat ik asociaal ben
Reageren

Regels voor berichten