Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja ik ben meestal heel erg beleefd tegenover mensen.. Zij reageren dan ook vaak heel beleefd terug enzo, heel blij, etc.
moet ook wel, als je in een supermarkt werkt, maargoed, ook daarbuiten. Ik kan dr alleen niet tegen als mensen van je verwachten dat je beleefd bent. Ik bedoel, als ik in een bus zit, ik moet heel ver en dr komt een redelijk oud persoon binnen die nog wel goed ter been is, dan heb ik mijn redenen om niet op te staan (ik kan zelf ook niet lang blijven staan enzo, (ziekte) moet ook zitten ![]() ![]() Maargoed dat is een voorbeeld tegenover vele andere situaties wanneer ik wel gewoon beleefd ben ![]() |
![]() |
|
over het algemeen ben ik wel vriendelijk, zolang ze het ook maar tegen mij zijn. Opstaan voor mensen doe ik alleen als ikzelf geen last heb van m'n benen, wat ook nogwel is gebeurd, en als er echt helemaal geen plaats is. Verder lach ik ook niet zo naar andere mensen, alleen als ik zelf in een goeie bui ben.
|
![]() |
|
ik sta altijd op voor oudere mensen in de bus
dat heb ik gewoon aangeleerd verder zeg ik ook altijd u tegen mensen die ik niet ken, ook mensen achter de kassa en zo. Doen ze bij mij nooit, maar dat maakt niet uit altijd "dankjewel", "ja graag", "nee dankje", enz.
|
ik zeg altijd asjeblieft en dankjewel, ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die dat niet doen. Opstaan voor mensen in de trein/bus doe k ook meestal, mn afval gooi k altijd netjes in de vuilnisbak, zelfs afval dat dr voor ligt wil k nog wel eens erin gooien. Ben ook wel beleefd tegen mensen, altijd u zeggen tegen mensen die ouder zijn en mij onbekend.
|
Ik ben beleeft tegen mensen, ik gooi m'n troep in de vuilnisbak, ik zeg bijna altijd dank u wel, maar ik vertik het om voor iemand op te staan. (Misschien wel als die maar 1 been heeft). Het is gewoon vreselijk irritant als de meeste oudjes al om 9 uur met de trein gaan, omdat dan pas die kortingskaart geldig is. Snappen die mensen dan niet dat het dan nog spits is.
![]() ![]()
|
![]() |
Ja ik sta op voor mensen in de bus, oude mensen dan (Ja, tis toch zo). Ik vind dat eigenlijk wel normaal om te doen. Had touwens ook een keer dat ik op stond voor iemand en dat die vrouw zei: 'Nee, ik vind dat een heer moet opstaan'
![]() Waar ik alleen een hekel aan heb, is als je op een verjaardag bent en je moet iedereen een hand geven. Dat vind ik echt vervelend.. Ik wil er nog een vraagje bij doen ![]() Dan ook nog het U en Je ding? Naja, ik stop al.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als ik bij vrienden thuis ben zeg ik de rest van het gezin dat in de kamer zit terwijl ik het huis verlaat ook gedag ja,ik ben te gast in hun huis,en uit vriendelijkheid ![]() Het u en je ding,dat ligt aan de verstandshouding tussen een bepaalde persoon en mij..tegen bepaalde personen zeg ik u,en tegen andere je,maar eigenlijk vind ik mensen met 'U' aanspreken onzin. |
![]() |
|
Meestal ben ik wel beleefd, maar soms heb ik ook wel zo'n bui van "stik maar".
Ik zeg eigenlijk altijd wat tegen winkelpersoneel. (nou ook weer niet elk willekeurig persoon dat vakken staat te vullen uiteraard, maar denk meer aan de kassameisjes en jongens) Op straat lach ik vaak mensen toe, en in de bus of de trein maak ik regelmatig een praatje met iemand. Ook sta ik altijd op voor oudjes. Vind het echt zwaar asociaal als je dat niet doet, tenzij je natuurlijk zelf echt de behoefde hebt om te zitten. Tsja, ik ben best vriendelijk is waar het eigenlijk op neer komt. Vind ik belangrijk en ik voel me d'r echt beter onder.
|
mijn neutrale hoofd is nogal nors, daarom schatten mensen mij vaak verkeerd in, terwijl ik helemaal niet onbeleefd wil zijn ofzo.
mensen denken vaak dat ik onbeleefd ben, maar das nie zo. Ik werk ook in een supermarkt en daar wordt t er wel ingestampt dat je lief en aardig moet zijn.
|
![]() |
ja ik ben wel beleefd, ik zeg altijd dankjewel of a.u.b. En ik ga ook weer niet naar iedereen glimlachen maar als ik zie dat mensen je aankijken en naar je lachen, dan lach ik wel terug.(soms) Als ik bij iemand thuis ben groet ik de ouders altijd. Opstaan in de bus dat doe ik niet tenzij het moet maar ik ben ook moe. en je krijgt soms niet zulke dankbare reacties terug vandaar dat ik het eingelijk niet meer doe.
|
![]() |
Ghehe daar had ik gisteren nog met remy een hele discussie over dat mensen veel te egoïstisch en onvriendelijk zijn in het algemeen.
Ik kan al jou vragen met ja beantwoorden, dus ik ben wel beleefd denk ik. Ik lach ook altijd naar mensen op staat en zeg altijd netjes dankuwel/bedankt ![]() Ik vind het ook leuk als mensen aardig tegen mij doen, ik kreeg gisteren een complimentje in de bus over m'n haar, van een wildvreemde. Van dat soort dingen kan ik echt blij worden ![]()
|
![]() |
Ik knik altijd beleefd naar (oudere) volwassen, oude aangeleerde gewoonte. En hoewel die fijne oudere mensen een paar jaar geleden vriendelijk glimlachten, werpen ze nu meer zo'n blik van 'wat heb jij een verlepte bakkes' naar me
![]() Groeten doe ik niet meer zo vaak, aangezien de meesten toch niet teruggroeten. Glimlachen naar anderen doe ik ook maar sporadisch, geen behoefte aan. Bedanken als je wisselgeld terugkrijgt vind ik wel vanzelfsprekend, dat doe ik dus wel... verwoede poging tot het doorbreken van m'n negatieve, soms hatelijke uitstraling ![]() Achja.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik ben wel redelijk beleefd, maar t hangt ook van men bui af...zowieso als mensen aardig zijn doe k aardig trug, maar ik doe niet altijd uit mezelf aardig... Ik schijn altijd boos te kijken ofzow, dus mensen denken wel al snel dat ik sjago/boos/eng ben ....mjah ![]() ![]() |
![]() |
|
Ja, ik ben over het algemeen wel heel beleefd tegen onbekenden, en ook wel behulpzaam als ik zie dat een oud vrouwtje met rollator een deur bijv. niet openkrijgt of zo.. ik benader mensen in de eerste instantie altijd vriendelijk, dan doen ze meestal ook vriendelijk en beleefd terug, doen ze dat niet, dan doe ik ook niet meer vriendelijk, heel simpel..
|
Over het algemeen ben ikwel beleefd.. Soms heb ik achteraf wel het idee dat ik dat beter anders aan had kunnen pakken, dat het beleefder overkwam
![]() Ik sta wel op voor ouderen, het is alleen nog nooit gebeurd omdat er altijd nog wel een plekje over was.. Ik heb wel een keer ogpestaan maar toen zei die mevrouw: Daar is nog een plaatsje.. En ze ging daar zitten.. dus naja. .danniet ![]() Verder heb ik wel een hekel aan het idd, handjes geven op een verjaardag, iedereen langsgaan en lief gedag zeggen.. Op straat kijk ik niet echt vriendelijk, maar als ik zie dat iemand even knikt of lacht doe ik wel vriendelijk terug ![]() Vroeger had i kaltijd wel de 'bitchenblik' zoals dat genoemd werd. .Altijd boos kijken.. maar dat was gewoon mijn gezichtsuitdrukking ofzo? |
![]() |
|
Ik zeg altijd tegen de buschauffeur "Alstublieft".. "Naaldwijk alstublieft".. Kheb er eens op zitten letten maar weinig mensen zeggen alsjeblieft tegen de chauffeur..
Och boeie (boeie...interessaaaaant..
|
Ik kijk als ik gewoon kijk blijkbaar heel chaggie. Maar ik doe altijd best aardig tegen mensen. Gewoon beetje sociaal (
![]() Ik ga echt niet voor iedereen in de bus opstaan. Mensen menen ook altijd te weten hoe ik me al ga gedragen (door mijn kleren en hoe ik kijk) dat ik daar perongeluk nog wel eens naar ga handelen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
*Sta je op voor oude/invalide mensen in de bus of trein?
Ja natuurlijk sta ik op voor oude en invalide mensen als er verder geen plaats meer voor hen is. Dat lijkt me meer dan logisch eigenlijk! *Lach je tegen mensen op straat? Ja meestal heb ik dan al wel een lach op mijn gezicht, dus onbewust doe ik dat dan al... *Groet je in winkels? Ja ik groet in winkels.. dat is wel zo beleefd, of niet doen? Ik verwacht namelijk ook dat ze beleefd tegen mij zijn, dus dan is het wel zo netjes als je ook beleefd tegen hen doen.. *Zeg je asjeblieft en dank je wel? * Of zeg je juist nooit wat en kijk je iedereen maar nors aan? Ja ik zeg ook alsjeblieft en dank je wel... en ik kijk niet iedereen maar nors aan! Goh, wat ben ik toch beleefd?! xxx Diamonde |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En U zeg ik tegen alle onbekende en oudere mensen.. en ook tegen mn eigen opa en oma.. Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar even ontopic: het ligt er helemaal aan hoe de mensen zich tegenover mij gedragen... zoals zij zich gedragen, gedraag ik me... of juist het tegengestelde ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik ben -vind ikzelf- heel netjes, doe altijd beleeft tegen mensen enzo maar soms dan kan ik echt wel iedereen schieten... zal recent voorbeeld geven
ik fiets op mijn geweldige fietsje richting de uni ondertussen op zoek naar een glasbak voor de lege wijnflessen.. ineens zie ik er eindelijk eentje aan de overkant, dus ik steek over en ga richting de glasbak... loopt er net een rij met kindertje (basisschool met 2 jufffen) langs, dus ik fiets heel langzaam tussen die kindertjes lang, ik reed ze helemaal niet aan ofzo. gaat ineens zo'n kut van een juf voor me staan . stop even, je rijd toch niet zo tussen een groep kinderen door. dus ik zei nou sorry maar tis toch geen begravenisstoet. ze bleef voor me staan en toen de laatste kinderen langs waren liep ze weg 'tss niet te geloven gewoon' zei ze nog net iets te hard... aasfUG SF+- -KLN dan ben ik al fucking pissed gaat dat wijf ook nog op zo'n toontje tegen me zeiken, nee dan ben ik niet lief meer
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tegen vrienden doe ik soms wel asociaal, maargoed wei niet. Toch?! ![]() Verder vind ik dat ik wel altijd vriendelijk doe, mensen doen verder ook altijd vriendelijk tegen mij. In winkels en dergelijke dan. Mijn gezicht is echter niet zo vriendelijk, althans zeggen sommige mensen. Hetzelfde geldt voor mijn vader en zijn broer, ik heb dat een beetje geerfd. Komt door de wenkbrauwen denk ik Als ik dus soms over straat loop krijg ik wel van die irritante opmerkingen zoals: "wat kijk je?!" (terwijl ik echt gewoon op straat loop ![]() |
![]() |
|
als ik alleen over straat loop ofzo dan lach ik nooit. Behalve als ik een bekende tegenkom dan wil er wel eens een lachje vanaf komen, maar verder kijk ik altijd heel erg van 'ik zie je niet, ik zie je niet' en kijk een beetje voor me uit. Wat wel grappig is is dat als ik iemand zie die met een kleuter loopt ofzo en dat kindje kijkt je zo aan, dan schiet ik spontaan in de lach, weet niet hoe t komt, maar dat gebeurd gewoon, en als dat kindje merkt dat ik teruglach gaat hij/zij ook helemaal lachen, dat is zo leuk om te zien
![]() Over t algemeen kan ik best vriendelijk zijn, ik zeg altijd alsjeblieft en dank je wel, ik begroet mensen die in de winkel staan, ik zeg bedankt tegen de buschauffeur etc.. Ik heb alleen nog nooit meegemaakt dat er een oude(re) vrouw was die nergens kon zitten ofzo, en ik zou nu ook niet kunnen zeggen wat ik zou doen als t me zou overkomen.
|
![]() |
Ik denk dat ik ook wel behoorlijk beleefd ben. Sommige mensen die ik ken vinden zelfs dat ik te beleefd ben ofzo... (hoorde ik een keer)
Ik werk ook achter de kassa, en ik zeg ook altijd netjes "hallo" en "dag" en "een prettig weekend" etc. Ik verwacht namelijk als ik zelf in een winkel ben dat het personeel mij ook normaal behandeld, dus het minste wat ik kan doen is zelf ook gewoon beleefd zijn... Opstaan in de bus heb ik eigenlijk nooit gedaan. Eigenlijk omdat ik bijna nooit in de bus zit, en omdat de situatie er nooit geweest is. Ik ben 1 keertje aangesproken toen ik op de bus zat te wachten... Ik zat in het bushokje en was iets in m'n tas aan het zoeken, toen ik ineens een "ahum" hoorde, stond er een oudere vrouw naar me te kijken zo van: jij zit, ik niet, ik ben oud, jij niet, beter gezegd: wegwezen... Dus ik vraag heel beleefd: Wilt u zitten? En zij zegt op een hele aandringende toon: nou graag! Dat vond ik zeker niet leuk, je probeert zelf altijd beleefd, vriendelijk, en respectvol te zijn tegen oudere mensen, maar oudere mensen doen het soms niet eens terug. Ik lach niet echt naar mensen op straat. Ik kan op straat volgens mij heel chagerijnig kijken. Alleen naar kleine kindjes lach ik vaak.. Maar dat komt doordat die vaak gwn koddig zijn ![]()
|
ik ben over het algemeen wel beleefd..
ik sta op voor ivalide mensen enzow.. ook lach ik wel eens naar voorbijgangers.. maar ik krijg ook wel vaak te horen: "wat kijk je boos" maar dat heb ik zelf niet eens door.. en dan ben ik ook helemaal niet boos.. maar je kan tog ook niet de hele tijd een big smile op je gezicht hebben? of heb ik dat nou verkeerd?? als ik bij iemand thuis ben stel ik me ook altijd voor( als ze me nog niet kennen)aan de ouders.. en als ik wegga zeg ik ook gedag.. ouderen spreek ik in het algemeen met u aan... tenzij ze het niet willen(zeg maar je hoor!) zo ben ik gewoon opgevoed en tsjaw.. dat is er nou eenmaal ingeramd: ![]() |
![]() |
|
Sta je op voor oude/invalide mensen in de bus of trein?
Ik sta alleen maar op als er echt geen plaats is en ik zelf op dat moment geen moeite heb met staan ofzo. Lach je tegen mensen op straat? alleen als ze mij vreindelijk aankijken of als ik ze ken. Groet je in winkels? Ja ik groet altijd in winkels, vind ik wel zo netjes Zeg je asjeblieft en dank je wel? Of zeg je juist nooit wat en kijk je iedereen maar nors aan? Ik kijk niemand nors aan (nouja, als ik een rotdag heb, daat het wat lastig) en ik zeg altijd dank je wel of a.j.b. groet je de ouders van je vriend(in) als je weggaat? Ja, ik zeg ze gedag en bedank ze voor de gastvrijheid. Als het niet lukt (bv. omdat ze weg zijn of omdat ze boven zijn) dan zorg ik ervoor dat het doorgegeven wordt U of je? Ligt eraan tegen wie natuurlijk, maar ik vind het fijner om mensen met "je" aan te spreken
||
Citaat:
|
heavinly schreef:
Ik wil er nog een vraagje bij doen ![]() Ja.. en als je ergens bent blijven logeren of eten.. 'bedankt' zeggen. --> kunnen mijn ouders absoluut niet tegen als vriend(inn)en dat niet doen..
|
Mijn dag fleurt op wanneer mensen me aardig begroeten of toelachen als ik dat bij hen heb gedaan. ik kan er niet tegen als ik geen respons krijg. dat vind ik zo
![]() ![]() ![]() Voor oude mensen sta ik altijd op en als ze iets niet kunnen vinden of niet weten dan help ik ze graag. Het is beleefdheid maar je krijgt er ook zo'n soort 'helden'gevoel van ![]()
|
Ik heb het idee dat de meeste het veel positiever hebben ingevuld dan daadwerkelijk zo is...
Ik ga niet liev lachen als ik op straat lopen, zo'n hoofd heb ik niet en ik ga het ook niet proberen te krijgen. De bus die ik altijd neem zit nooit vol, dus dan lopen ze maar een klein stukje door. In winkels dat hangt er heel erg vanaf, van mij en wat voor persoon het is.. Ik ben niet echt sociaal heb er ook niet echt de behoefte aan, maar dat wil niet zeggen dat ik asociaal ben ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Het Grote Racisme- en Vooroordelentopic ßuerp | 168 | 17-11-2015 15:59 | |
De Kantine |
Zou jij willen emigreren?En zo ja, waarheen? hasseltboy | 116 | 28-12-2005 20:17 | |
Liefde & Relatie |
Jongen vraagt: 'hey hoe gaat het? Anki | 61 | 05-08-2005 10:16 | |
De Kantine |
Ben jij asociaal? Thomas | 86 | 15-03-2004 21:56 | |
De Kantine |
De slechte houding van kassiërres Verwijderd | 145 | 04-02-2004 20:39 |