tja proberen een rustig gesprek aan te knopen lijkt me toch beter dan dingen naar de muur te gooien, dat zorgt er alleen maar voor dat ze nog minder naar je zullen luisteren denk ik..
Ik kan me goed voorstellen dat het lastig is om met je vader een gesprek te beginnen, zeker als ze zo eigenwijs zijn (en ik weet hoe het is, want mijn vader is net zo!! ) het is echt ontzettend irritant, maar je moet je er niet door van de wijs laten brengen, gewoon net zo lang door gaan tot het tot ze doordringt (wat lang kan duren soms!!)
Mijn vader kan het dus echt niet toegeven als hij fout zit, hij blijft dan gewoon doorgaan en geeft echt niet toe..
Ook wil hij altijd zijn eigen zin doordrijven en luistert hij maar half als je iets aan het vertellen bent en heeft hij altijd wel iets klaar enzo.. Je kunt er gewoon niet een normale discussie oid mee houden en ik weet hoe frustrerend het kan zijn..
Ik kan ook niet altijd mijn gedult bewaren en loop dan kwaad naar boven en smijt met de deuren.. maar daar bereik je gewoon het tegenovergestelde mee, althans hij wordt er niet redelijker op.. Dus probeer het met gewoon praten en door praten, hoe moeilijk of hoe vervelend het ook mag zijn, een andere oplossing weet ik niet..
Misschien dat je oudere zussen je een beetje kunnen helpen...?