Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2002, 22:07
corduroy
corduroy is offline
wie heeft er nog meer ouders die veel ouder zijn
ik heb drie zussen die alledrie minstens 9 jaar ouder zijn en allang weg zijn. mijn vader gedraagt zich alsof hij tachtig is en toont totaal geen interesse. zijn betrokkenheid beperkt zich tot dagelijkse opmerkingen over het feit dat ik vaak wat anders wil eten dan zij en gekanker over mijn uiterlijk en taalgebruik (waar enkel wat mis mee is wanneer we al ruzie hebben). de enige manier om tot hem door te dringen (al gebeurt dat helemaal niet, maar ik raak dan mijn woede tenminste kwijt) is door hem aan te vliegen of dingen tegen de muur te smijten. ik moet dit jaar mijn school halen anders heb ik een probleem. ik vind het doodeng om uit huis te gaan omdat ik het hier voor mijng evoel nog niet heb afgesloten, maar ik trek het zoo ok niet meer.
Oud 26-09-2002, 22:23
marlies
marlies is offline
Mijn ouders zijn allebei 55, maar ik heb geen oudere broers of zussen.. Ik merk bij mijn ouders wel verschil met ander goede kennissen van ons. Die zijn wel actiever, maar mijn ouder tonen gelukkig wel veel interesse in me..

Misschien dat een rustig gesprek helpt. Je vader vindt deze situatie denk ik ook niet leuk.
Oud 26-09-2002, 22:33
corduroy
corduroy is offline
rustige gesprekken, damn. ik weet wel dat ik het moet blijven proberen, maar hij heeft nog nooit echt geluisterd. hij lult er altijd odorheen omdat hij denkt dat hij begrijpt wat ik bedoel en is al bezig met weerleggen voordat ik uberhaupt heb gezegd wat me dwars zit. zijn eigenwijsheid en dat hij denkt alwetend te zijn maken me zo gigantisch kwaad dat ik agressief word.
Oud 27-09-2002, 07:42
Gothic
Gothic is offline
Mijn pappa is 40 jaar ouder, mijn moeder 33 jaar ouder ofzo
Oud 27-09-2002, 20:51
corduroy
corduroy is offline
god ja daar hebben we wat aan zo'nr eactie! potjandikkei
Oud 27-09-2002, 23:15
PardonMe
PardonMe is offline
tja proberen een rustig gesprek aan te knopen lijkt me toch beter dan dingen naar de muur te gooien, dat zorgt er alleen maar voor dat ze nog minder naar je zullen luisteren denk ik..
Ik kan me goed voorstellen dat het lastig is om met je vader een gesprek te beginnen, zeker als ze zo eigenwijs zijn (en ik weet hoe het is, want mijn vader is net zo!! ) het is echt ontzettend irritant, maar je moet je er niet door van de wijs laten brengen, gewoon net zo lang door gaan tot het tot ze doordringt (wat lang kan duren soms!!)

Mijn vader kan het dus echt niet toegeven als hij fout zit, hij blijft dan gewoon doorgaan en geeft echt niet toe..
Ook wil hij altijd zijn eigen zin doordrijven en luistert hij maar half als je iets aan het vertellen bent en heeft hij altijd wel iets klaar enzo.. Je kunt er gewoon niet een normale discussie oid mee houden en ik weet hoe frustrerend het kan zijn..
Ik kan ook niet altijd mijn gedult bewaren en loop dan kwaad naar boven en smijt met de deuren.. maar daar bereik je gewoon het tegenovergestelde mee, althans hij wordt er niet redelijker op.. Dus probeer het met gewoon praten en door praten, hoe moeilijk of hoe vervelend het ook mag zijn, een andere oplossing weet ik niet..

Misschien dat je oudere zussen je een beetje kunnen helpen...?
Oud 28-09-2002, 22:23
corduroy
corduroy is offline
doen ze ook wel, de pest is alleen dat ik echt een nakomertje ben en dat zij in een totaal andere fase van hun leven zitten. ze zijn veel milder geworden in hun oordeel over mijn ouders en de tijd waarin zij ook altijd ruzie met mijn vader hadden komt steeds verder van hen af te staan. bovendien heb ik vaak de indruk dat ze allang blij zijn als zij een tijdje normaal contact met hem hebben, en dat ze dan geen zin hebben om zich te realiseren dat het toch een enorme lul kan zijn.
en omdat ze ouder zijn hebben zij ook weer bepaalde frustraties tov mij: zo vinden ze dat ik verwend word en me egoistisch gedraag, en dat soort shit.
Oud 29-09-2002, 13:41
Verwijderd
Heb zelf ouders van 59&58. Me vader heeft morgen al z'n laatste werkdag, gaat met de vut de mazzelaar. Ik merk wel dat er een bepaalde kloof is betreffende bepaalde zaken, maar dat mijd ik dan ook zoveel mogelijk. Er zijn ook veel dingen die we gemeen hebben en daar bouw ik dan ook een relatie op.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 13:48
Verwijderd
crosspost

Waar wil je 'm liever hebben?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 14:47
corduroy
corduroy is offline
laat hem hier maar.
Reageren

Regels voor berichten