Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2002, 13:13
climax
climax is offline
Honkbal en softbal mogen er van mij wel uit omdat ik vind dat de olympische spelen iets moet zijn wat je individueel of met een hele kleine groep presteerd (hooguit 2 of 4 man). Het is juist zo leuk om te kunnen zeggen IK ben de beste en niemand anders. Dan is het ook voor iedereen duidelijk en niet dat je toevallig als 25ste reserve in een honkbalteam zit en dan maar een gouden medaille krijgt.
Verder vind ik dat sporten waarin punten worden gegeven ook moeten worden afgeschafd bij de OS. Het gaat tenslotte op de fair play en dat is het bij die sporten eigenlijk nooit helemaal. Mensen zijn ALTIJD te beinvloeden, computers niet. Op een overwinning van een hardloper/schaatser bijv. is niets af te dingen (behalve in geval van doping) maar bij bijv. kunstrijden ben je alleen afhankelijk van de punten die je krijgt van de mensen. Bij turnen is het alweer anders omdat je dan strafpunten krijgt voor fouten die door iedereen gezien kunnen worden, zodat het veel duidelijker is, al is dat ook niet helemaal eerlijk. Bovendien heeft een jurylid snel uitgerekend welk aantal punten hij moet geven om iemand net een plek hoger te krijgen (of te laten winnen of verliezen).
Dan kan je natuurlijk ook zeggen dat scheidsrechters bij sporten ook partijdig kunnen zijn, al is dit natuurlijk weer anderss omdat het afhangt van een veel langere tijd, waarin dingen rechtgezet kunnen worden en het uiteindelijk gaat om gescoorde punten. (HARDE DOELPUNTEN) maar zoals eerder gezegd mogen van mij die sporten ook van het lijstje af. Geef mij maar gewoon het schaatsen, atletiek, biathlon en zwemmen enzo. Lekker eerlijk, spannend om naar te kijken (niet zo langdradig, maar meestal kort)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2002, 13:13
climax
climax is offline
Daar komt bij dat snelwandelen er ook wel uit mag omdat het er gewoon debiel uit ziet. Ga dan hardlopen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 13:45
Verwijderd
Het IOC heeft een voorstel ingediend dat op de OS van 2008 honkbal, softbal en de moderne 5kamp geschrapt worden van het Olympisch programma. Voor deze sporten zouden dan golf en rugby in de plaats komen. Dit omdat de commercie bij honkbal te laag is in de USA. Maar ze kunnen vind ik dan veel beter een paar afstanden op bv snelwandelen oid schrappen. Honkbal is wel een populaire sport in Japan e.o.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten