Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2002, 12:10
marlies
marlies is offline
Ik ben altijd heel erg emotioneel en ik kan mijn gevoelens heel slecht onderdrukken..

Zoals vandaag ook..Ik had me heel erg ingespannen voor huiswerk wat heel erg vaag en moeilijk was..Ik dus helemaal driftig en iedereen moest het ontgelden..Mijn vriend met wie ik vandaag 5 maanden heb, was daarentegen heel blij en heeft me uit eten gevraagd...Maar ik ben vandaag echt helemaal niet blij geweest.. Ook niet tegen hem. Nu voel ik me super schuldig

Zo gaat het altijd..Ik ben altijd eerst heel verdrietig, boos, chago en weet ik veel wat en dan daarna heb ik er enorm veel spijt van.

Ik wil mijzelf heel vaak stoppen als het begint maar dat lukt dan niet en later heb ik echt super spijt..

Ik vind dit heel erg vervelend en dan vooral die schuldgevoelens..
wie herkent dit en wat doe je eraan?
Oud 24-09-2002, 12:19
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
marlies schreef:
Mijn vriend met wie ik vandaag 5 maanden heb, was daarentegen heel blij en heeft me uit eten gevraagd...
Ik wou dat mijn vriend dat eens vroeg.. van zn levensdagen niet..

Maar ik denk dat het soms noodzakelijk is om je vrolijker voor te doen dan je bent. Enkel en alleen omdat je anders anderen van je afstoot en pijn doet. Je moet je kunnen uiten, maar ook af en toe in weten te houden.

Ik denk dat je grootste probleem je schuldgevoel is..
Oud 24-09-2002, 12:37
Verwijderd
hmm ik heb er ook vaak last van dat ik zo emotioneel ben. dan doe ik iets en later heb ik er enorm veel spijt van. Net zoals dat ik wel eens verkeerde beslissingen neem, dan probeer ik iets goeds te doen, maar dan pakt het verkeerd uit. En dan heb ik er zo veel spijt van, voor 1 bepaald iemand. En dan kan ik zegge wat ik wil maar dan komt het niet door dat ik er echt spijt van heb...

nouja daar heb ik dus last van... dingen waarvan ik later spijt heb. dus ik denk wel zo'n beetje hetzelfde als jou, maar toch iets anders hmm beetje wazig.. sorry ik kan 't ook niet helpen

je moet gewoon proberen vrolijker te doen, en niet je gevoelens opkroppen, want na een poosje komt alles eruit en dan gaat het nog slechter met je
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 17:10
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
ik ken ut..

k heb wel vaker heel extreem last van stemmingswisselingen, en de omgeving begrijpt het vaak ook niet goed, althans, dat denk ik

Ik voel me vaak mega schuldig als ik weer 1 of andere rare bui heb gehad....
Iedereen zegt wel steeds dat ik me niet schuldig moet voelen, maar t gaat vanzelf...
Oud 25-09-2002, 11:23
marlies
marlies is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
ik ken ut..

k heb wel vaker heel extreem last van stemmingswisselingen, en de omgeving begrijpt het vaak ook niet goed, althans, dat denk ik

Ik voel me vaak mega schuldig als ik weer 1 of andere rare bui heb gehad....
Iedereen zegt wel steeds dat ik me niet schuldig moet voelen, maar t gaat vanzelf...
jup helemaal
Oud 25-09-2002, 11:37
rabecca
rabecca is offline
Ik heb daar ook last van...
Ik reageer het af op de mensen waar ik het meest om geef
Oud 25-09-2002, 12:01
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef:
Ik had me heel erg ingespannen voor huiswerk wat heel erg vaag en moeilijk was..Ik dus helemaal driftig en iedereen moest het ontgelden.
Waarom ben je dan helemaal driftig? Ik zie moeilijk huiswerk juist als een uitdaging. Het doet me denken aan de volgende leus: "as long as you know what you're doing, you're not learning anything"

Huiswerk dat makkelijk is, dat is pas frustrerend!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten