Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2009, 11:32
Verwijderd
Nou weet ik dat best stijf ben omdat ik weinig beweeg. Dus ik dacht ik ga bewegen! Ik ben begonnen met wat pilates oefeningen.

Maar nu het probleempje, als ik been oefeningen doe, bijvoorbeeld je ligt helemaal plat dan volg je met je rechtervoet zo je linker been. Dan je rechterbeen omhoog en weer naar beneden. Als ik naar beneden ga hoor ik een soort plop in mijn lies ergens.

Is dit gewoon omdat zooo stijf ben en moet ik er mee doorgaan? Wat mij het meest logisch lijkt. Of is er iets anders mis? XD
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 11:46
Verwijderd
Misschien een pees ofzo die op z'n plek schiet? Ik ken het gevoel iig ook. Als 't geen pijn doet (en ook later, na die oefening, niet), zou ik me in ieder geval geen zorgen maken
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 12:16
Volk
Volk is offline
Ik ken het ook en mijn pilates instructrice zei dat het geen kwaad kan als het geen pijn doet. Je lichaam moet er gewoon aan wennen om weer op bepaalde manieren te bewegen en daardoor ploppen soms dingen. Verder raad ik je aan om pilates lessen te nemen als je die nog niet hebt gehad. Als je de oefeningen op de juiste manier doet met de juiste ademhaling en overal de beste spierspanning werkt het veel beter. Als je het niet goed doet kun je je lichaam juist schade toebrengen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 13:05
Verwijderd
Ja ik doe geen ingewikkelde oefeningen. Echt alleen hele simpele. Benen op en neer enzo : P

Maar dankjewel, dan hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken : )
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 15:40
HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
Dat heb ik nu ook! Best wel irritant, want ik hoor het bij niemand. En als we gaan gymmen op school (ja, ik weet dat jullie misschien allang van school af zijn, maar ik nog niet) en we moeten door onze knieen, dan hoor je bij mij altijd dat geknak (plop). Ik zou niet weten waar het vandaan komt, maar het doet geen pijn.. dus ik maak me er eigenlijk geen zorgen over.

Regels voor berichten