Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja natuurlijk , zij loochenen de enige offerande van Jezus Christus. Bedenk ook dat niet iedereen die Heere Heere zegt.. bla bla
![]() Nou goed, ik heb eerder vandaag toevallig wel serieus iets hierover geschreven in dit topic.
Laatst gewijzigd op 20-09-2002 om 12:34. |
![]() |
|
Wat jij zegt, goede mensen zijn in het kort mensen die de tien geboden naleven, betekent dat goede mensen per definitie christenen zijn. Eerste gebod is namelijk: gij zult geen andere God voor Mijn aangezicht hebben. Oftewel: als je ongelovig bent, zondig je, aangezien je "het geloof niet hebt". Ennuh, nog veel belangrijker: christenen zeggen ook helemaal niet dat zij goede mensen zijn (als het goed is...), alleen dat God om de een of andere reden hen hebben uitgekozen als zijn kinderen. God kiest voor jou, jij niet voor Hem. Alle mensen zijn ook zondig en slecht, niemand doet iets goeds uit zichzelf. Mensen kunnen wel wat goeds doen, maar dan wel omdat God dat wou, niet omdat ze zelf nou zo heilig zijn.
*edit stomme typo*
||
Citaat:
luther vond dat de enige weg de weg van het geloof was en dat alleen de bijbel de waarheid was, daar is het protestantisme op gebaseerd... maar het idee dat je wanneer je niet geloofde naar de hel zou gaan bestond al veel langer. vraagt zich af waarom mensen altijd van de protestanten de bad guys maken terwijl de katholieken ook geen lieverdjes waren in de oude dagen... okee tegenwoordig zijn de meer extreme christenen protestant, maar zo zijn niet alle protestanten... dus. wat het geloof betreft... hemel en hel. op straat werd mij een keer verteld dat ik naar de hel zou gaan, want ik geloofde niet.. alsof zij daarover kunnen oordelen. als er een god bestaat is hij de enige die daarover beslist. maar ik ben van mening dat de hemel en de hel niet bestaan... voor mij is dood dood. nix eeuwig leven of eeuwig lijden. eeuwen lang zijn mensen onderdrukt door dat verhaal.. als god goed is, waarom boezemt het geloof dan zoveel angst in? verder nog 1 opmerking; als er een hemel en een hel is, is de hel leeg. want als god goed is vergeeft hij iedereen. als er een hemel is mag iedereen daar binnen wat hij of zij ook gedaan heeft in het aardse leven. het aardse leven doet er dan niet meer toe. adieu! |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Calvinisten vind men vaak nogal vreemd. De Katholieken hebben meer traditie, en nu zijn ze moderner dus vergeet men "vroeger" Verder zijn katholieken nu wat jovialer en meer levensgenieters, en dat wordt soms sympathieker opgevat dan sociale hardwerkende protestanten, en die refo's hebben gewoon iets kils in zich... REIE
||
Citaat:
de katholieken hebben nu nog steeds veel van hun oude rituelen die niet of nauwelijks nog in deze tijd passen, terwijl in veel protestantse kerken actualiteiten gekoppeld worden aan het geloof.... dus ik weet niet wie ik sympathieker zou noemen... geeft toe dat zij waarschijnlijk ietwat bevooroordeeld is ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij voorbaat is het niet de bedoeling iemand tegen het hoofd te stoten of niet te respecteren, maar is het geloof niet de grootste moordenaar aller tijden? Oorlogen en genocides gebasseerd op of met excuus het geloof. Geloof is in mijn optiek een vorm van onderdrukking, indivueel geloof daargelaten. op de een of andere manier wil men niet inzien dat de basis van elk geloof hetzelfde is, maar dat iedereen dat op een andere manier interpreteerd of gebruikt. Niet zozeer dit alles omdat een god in welke vorm dan ook per definitie slecht zou zijn, maar het ge/mis-bruik hiervan is dat m.i wel.
UIteindelijk komt het neer op naasten liefde en respect, dit is onderdeel van een utopia zolang er zoveel tegenstrijdigheden zijn of verschillende interpretaties. |
![]() |
|
Amen!!
tot nu toe heeft het geloof zoveel ellende gebracht, dat is niet te bevatten. Ik begrijp dat ook veel mensen er steun en kracht aan ontlenen, dat is prima. Maar kijk naar al die idioten (sorry, ik kan er geen andere woord voor vinden) in het Verre Oosten. dat gaat maar door, al jarenlang. En allemaal "in de naam van Allah". Die lui zijn zoooooooooo ziek ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
oorlog is altijd erg, maar ik vind dat je mensen die oorlog voeren uit overtuiging geen idioten kunt noemen, alleen omdat jij hun standpunt niet snapt. ik vind het veel idioter als mensen zonder overtuiging oorlog voeren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
vergeet je niet dat je de conclusie van 2 mensen samentrekt???
Moet ik wel bij zeggen dat er gezegd werd dat dat het voornaamste excuus is om geloof bij oorlog en moord te betrekken, niet het enige motief. Eerlijk gezegd denk ik dat het zelfs een manier is om onze soort in stand te houden... kzal hier een topic over beginnen..... |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |