ik had een vraag,
heeft het wel zin als je een pentium 2.6 Gh heb met fsb 400 ( niet die fsb van je moederbord) en je dat samen gebruikt met DDR333??
ik weet dat 333 sneller is dan 266, maar ik hoorde dat als je CPU`fsb niet 533 is , het geen zin heeft om DDr 333 erbij te gebruiken.?? is dit waar???/
thnx
ja, ik heb een pentium 4 2.6 GH met een FSB van 400
ik weet dat er een andere 2.66 GH is met een fsb van 533.
maar mijn vraag was, heeft het wel zin om er DDR333 geheugen in te stoppen???
Ja, dat heeft wel zin. Bij geheugenintensieve applicaties is een geringe snelheidswinst waarneembaar.
Als je van plan bent je DDR266 te gaan upgraden naar DDR333, dan kun je je geld beter anders besteden. Mocht je nog geen DDR geheugen hebben, koop dan meteen DDR333, het prijsverschil is namelijk ook niet erg groot.
Zoals gezegd levert DDR333 een geringe winst op, niet de moeite waard iig om van DDR266 up te graden naar DDR333.
Overigens zou ik sowieso een P4 altijd in combinatie met RDRAM gebruiken. Dat is dan mijn persoonlijke voorkeur, omdat ik weet hoe snel het is (PC800 RDRAM is in de meeste applicaties sneller dan PC2700 DDR). Vooral een P4 met 533Mhz FSB en PC1066 RDRAM is zó razendsnel.
RDRAM is echter minder goed verkrijgbaar en duur.
Ik heb de combinatie van de P4 en DDR-geheugen nooit gemogen. Dat ding is gewoon ontworpen rond RDRAM-geheugen, en komt daarmee veruit het beste tot zijn recht.