Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2002, 08:46
giomie
giomie is offline
Als mijn computer opstart staat er dat het bestand command.com beschadigd is of ontbreekt wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2002, 09:08
giomie
giomie is offline
Joehoe slaapt iedereen ofzo hmmzzz zeker school en werk duh want ik zit er zelf ook
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:11
Verwijderd
Om hulp schreeuwen bij de systeembeheerder?

Ik vrees dat je Windows opnieuw mag gaan installeren of met DOS boot floppy het bestand moet vervangen. Dat doe jij niet zomaar, dus kun je beter de lokale beheerder oid. lastig vallen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:13
giomie
giomie is offline
Citaat:
******** schreef:
Om hulp schreeuwen bij de systeembeheerder?

Ik vrees dat je Windows opnieuw mag gaan installeren of met DOS boot floppy het bestand moet vervangen. Dat doe jij niet zomaar, dus kun je beter de lokale beheerder oid. lastig vallen

Pff dat doe ik niet zomaar ik ben een tweede jaars ict student hoor die nog steeds geen ene reet weet haha
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:21
Verwijderd
Citaat:
giomie schreef:
Pff dat doe ik niet zomaar ik ben een tweede jaars ict student hoor die nog steeds geen ene reet weet haha
Tsja, command.com zorgt ervoor dat je OS (waarschijnlijk Windows 95/98/ME) ueberhaupt werkt. Je kunt er dus alleen iets aan doen als je op een andere methode toegang tot het systeem krijgt (via DOS floppy of bootable CDROM).

Overigens krijg je die fout niet zomaar, moet je toch aardig je best voor hebben gedaan
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:29
giomie
giomie is offline
Citaat:
******** schreef:
Tsja, command.com zorgt ervoor dat je OS (waarschijnlijk Windows 95/98/ME) ueberhaupt werkt. Je kunt er dus alleen iets aan doen als je op een andere methode toegang tot het systeem krijgt (via DOS floppy of bootable CDROM).

Overigens krijg je die fout niet zomaar, moet je toch aardig je best voor hebben gedaan

Ja slimpie ik loop stage op een basischool en daar lopen heel veel kinderen die heel goed zijn in slopen dusse ik heb niks gedaan alleen nou moet ik het fixen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:34
Verwijderd
Citaat:
giomie schreef:
Ja slimpie ik loop stage op een basischool en daar lopen heel veel kinderen die heel goed zijn in slopen dusse ik heb niks gedaan alleen nou moet ik het fixen
LoL

Dan doe je dat toch? Gewoon Windows overheen installeren met de herstel-optie
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:35
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
giomie schreef:
Pff dat doe ik niet zomaar ik ben een tweede jaars ict student hoor
2e jaars ICT-student en dan niet weten wat je moet doen als command.com mist??

Wat heb je trouwens voor besturingssysteem? Als je een start-up-diskette hebt staat daar ook wel het bestandje command.com op (en ik neem aan dat de systeembeheerder van die basischool toch wel zulke diskettes heeft??).

Hm trouwens wel vreemd dat als die kinderen er zoveel aan klooien, er niet een betere beveiliging op gezet wordt.... Op mijn school (TUDelft) was het praktisch onmogelijk om zulke bestanden te verwijderen...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:35
Koen
Koen is offline
Citaat:
giomie schreef:
Boot die bak dan gewoon van een dos floppy, zet een command.com over vanaf een andere pc die nog wel werkt en TADA!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:
Toen ik in groep 7 zat, wist ik het al

Misschien was er ook wel zo'n kindje op die basisschool die het leuk vond de machine plat te leggen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:41
giomie
giomie is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:

Wat heb je trouwens voor besturingssysteem? Als je een start-up-diskette hebt staat daar ook wel het bestandje command.com op (en ik neem aan dat de systeembeheerder van die basischool toch wel zulke diskettes heeft??).

Hm trouwens wel vreemd dat als die kinderen er zoveel aan klooien, er niet een betere beveiliging op gezet wordt.... Op mijn school (TUDelft) was het praktisch onmogelijk om zulke bestanden te verwijderen...
Haha nou kom ik heel dom over Het is net de eerst dag dat ik hier stage loop dus ik weet ook niet hoe die kinderen het geflikt hebben en de school waar ik op zit is niet zo vandaar en ik zit dan wel in het tweede jaar maar heb de stof gehad voor een kwart jaar ofzo
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:
Hm trouwens wel vreemd dat als die kinderen er zoveel aan klooien, er niet een betere beveiliging op gezet wordt....
Oude hardware -> oude software.

Windows 95/98 beveilig je niet zo eenvoudig als iemand zijn best doet het te vern**ken.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:43
giomie
giomie is offline
KOENTJE leef jij ook nog haha
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:45
Verwijderd
Citaat:
giomie schreef:
KOENTJE leef jij ook nog haha
Ik krijg het idee dat giomie een secundaire nick is
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:47
giomie
giomie is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik krijg het idee dat giomie een secundaire nick is
Nee hoor ik kom hier al vet lang teminste kwam hier maar ja of koen zich mij nog herrinert dat weet ik niet, ik kan me niet voorstellen dat hij zich mij niet meer herrinert
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:58
giomie
giomie is offline
Hij reageert gelijk niet meer beetje jammer
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 10:03
Verwijderd
Citaat:
giomie schreef:
Hij reageert gelijk niet meer beetje jammer
Misschien heeft 'ie slechte herinneringen aan je?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 10:06
giomie
giomie is offline
Hmm ik ben hartstikke lief dat kan toch niet Haha of wel koen nee toch of wel echt Toch niet omdat ik je peste met je danspartner?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 10:14
Verwijderd
Citaat:
giomie schreef:
Hmm ik ben hartstikke lief dat kan toch niet
Het zijn altijd de irritantste personen die zeggen dat ze superlief zijn
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 10:16
giomie
giomie is offline
Citaat:
******** schreef:
Het zijn altijd de irritantste personen die zeggen dat ze superlief zijn
Ja ik vind jou ook wel lief
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 10:22
Verwijderd
Citaat:
giomie schreef:
Ja ik vind jou ook wel lief
Ik pest je alleen maar

*verveelt zich op het werk en is een beetje gefrustreerd vanwege zijn verkoudheid*
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 10:31
giomie
giomie is offline
Ik zit op een saaie stage met wel aardige mensen maar evengoed ik ben moe en wil naar huis naar bed
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 10:42
Verwijderd
Citaat:
giomie schreef:
ik ben moe en wil naar huis naar bed
Know the feeling

Gewoon in bed liggen, beetje TV kijken, iets lezen .. dromen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten