![]() |
|
ik geloof niet dat er echt een oplossing is, maar wat helpt is jezelf een beetje verwennen, als het weer 's zover is. Geen moeilijke dingen plannen, want je kunt je toch niet concentreren (soms kan het uiteraard niet anders, maar ja...). Ik ga lekker in bed liggen met een boek ofzow, en ik mag me dan ook lekker zielig voelen, helpt echt!
||
Citaat:
|
nou, heel toevallig, er staat in de Libelle een heel verhaal over pms. ik zal het even opschrijven.
pms beteket premenstrueel syndroom (klopte bijna, wat ik hierboven had opgeschreven). Premenstrueel syndroom is een verzamelnaam voor alle klachten die optreden vanaf de ovulatie, dus het midden van de cyclus, tot en met het goed op gang komen van de menstruatie. Klachten kunnen bijv. hoofdpijn zijn, maar ook slapeloosheid, e.d. De oorzaak van pms is waarschijnlijk het gevolg van hormoonschommelingen. Voor de menstruatie verbruikt het lichaam veel energie om het lichaam voor te bereiden op de eisprong en het eventuele "nieuwe leven" Het lichaam vraagt hiervoor rust, aandacht en zorg. Het is belangrijk dat je in de periode voor je menstruatie let op je voeding. Oppassen met suiker, cafeïne, vet, alcohol, chocolade, drop, koekjes en kaas (allemaal lekkere dingen, dus... ![]() Als je pijnlijke borsten of een opgezwollen gevoel hebt, is het goed om matig te zijn met zout. Er zijn verschillende medicijnen tegen pms, maar er is niet van allemaal bewezen dat ze even goed werken. * anticonceptiepil - helpt bij sommige vrouwen, maar er zijn ook vrouwen bij wie de klachten juist verergeren bij gebruik van de pil *hormoonvervangers - deze medicijnen bootsen de hormoonhuishouding na, waardoor de schommelingen en daarmee de klachten vaak geheel verdwijnen. Een nadeel is dat deze medicijnen soms vrij ernstige bijwerkingen kunnen veroorzaken * Anti-depressiva kunnen goed helpen (niet tegen de lichamelijke klachten, tenzij die voortkomen uit de psychische klachten), maar anti-depressiva kunnen van invloed zijn op de hersenen. Volgens mij kun je beter geen medicijnen slikken om pms te bestrijden, maar gewoon een beetje op je voeding letten, en lief zijn voor jezelf. Sterkte d'r mee. x mamo
|
![]() |
Mjah, maar als ik kwaad ben op alles en iedereen kàn ik moeilijk lief zijn tegen mezelf. Bij mij is het ook dat als men vriend een paar uur van hem niets laat horen, ik ook kwaad wordt. Allé, ik laat het zeker nooit blijken maar ik begin me dan 1001 vragen te stellen, of hij me nog wel graag ziet en blabla.. terwijl ik gewoon wéét dat ik heel de wereld voor hem ben, hij laat dat echt wel merken en toch voel ik me heel onzeker... Maar dat had ik al van voor ik de pil nam
![]()
|
![]() |
Goed nieuws meiden
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ik weet niet wat ze wil en wat ik moet doen crashb | 14 | 26-02-2015 21:52 | |