Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb in t verleden genoeg topics gehad om advies te vragen. Krijg je ook veel verschillende reacties op, maar niemand kan zich verplaatsen in jou omdat de mensen op t forum je niet persoonlijk kennen, met een enkele uitzondering doodat je wel mensen leert kennen in de loop der tijd. Dus ik ga ook zeer zeker niet af op wat voor advies ik krijg van onbekenden. Tis alleen wel handig om te zien hoe een buitenstaander er op neer kijkt en zo zelf ook eens naar jezelf te kijken hoe "bevooroordeeld" jezelf bent over anderen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb gemerkt dat ik me te gemakkelijk laat beïnvloeden door anderen en daarom is het voor mij geen optie. Beter is als ik dingen zelf beoordeel en me niets laat aanpraten. Dit bereik ik het eenvoudigste door gewoon de regel te hanteren dat ik over mijn liefdesperikelen (en ook andere problemen) niet eens meer spreek, dan kan ik ook niet meer beïnvloed worden. |
![]() |
|
ik zelf zal hier niet snel op de proppen komen met een probleem wat ik zelf heb..
Ik zou het liever eerst voor mezelf willen uitzoeken, met mijn vriend er over hebben en mensen die mij kennen om hulp vragen, die weten hoe het in elkaar zit enzo.. Maar ik denk dat het anderzijds ook wel goed is om meningen te horen van mensen die je niet kennen.. Ookal weten die dan niet precies hoe de situatie ligt, misschien dat je toch iets hebt aan de reacties, juist omdàt de mensen jou niet kennen.. Zelf zal ik liever eerst mijn eigen boontjes (proberen te) doppen ![]() Maar ik kan me best voorstellen dat mensen hun problemen hier neer zetten, een mening te krijgen van een ander... En waarom ik hier toch altijd wel reageer, en soms ook persoonlijke dingen plaats..? Omdat ik denk dat die mensen er misschien wat aan hebben, en verder vind ik het ook 'leuk' om te lezen wat waar die mensen zoal mee zitten en ze wellicht te advizeren (hoewel het meer is dat ik me in de situatie verplaats en bedenk wat ikzelf zou doen..) En eerlijk gezegd, om me misschien wel zelf een beetje fijner te voelen, omdat ik zelf die problemen (nog?) niet heb met mijn vriend.. ![]()
Laatst gewijzigd op 08-10-2002 om 15:49. |
![]() |
|
Verwijderd
|
mensen kunnen hun eigen ervaringen kwijt en het geeft toch een gevoel van steun.....mensen die je irl goed kent die kijken vaak ook niet echt onpartijdig naar de situatie.
En als ik om hulp vraag probeer ik zo objectief mogelijk de situatie te geven en dan vraag ik wat anderen zouden doen in mijn geval. Het kan toch een ander licht op de situatie werpen en door er op deze manier nog eens over te praten is het voor jezelf ook weer een extra manier van verwerken. Ik vind het sowieso goed om te praten over dingen waar je mee zit. Sommige mensen kunnen niet altijd bij anderen terecht met hun problemen en via dit forum hebben ze dan toch wat steun. Trouwens, dit geldt dan voor de meeste fora eigenlijk. Als je een probleem op sexgebied hebt of depressief bent zou je misschien ook niet naar Sexualiteit of Psychologie gaan en het daar posten. Ik vraag heel vaak advies als ik onzeker ben over iets in een relatie. Waarom zou je alles in je eentje op moeten lossen? Verder vind ik het leuk om anderen te helpen of advies te geven, als ik iets mee heb gemaakt en ik zie die situatie bij iemand anders dan kan ik weer wat over m'n eigen ervaringen kwijt. En ik vind het hier meestal wel gezellig. Ik probeer ervoor te zorgen dat mensen elkaar niet onnodig gaan afkatten enzo. Want als je je al kut voelt door 1 of ander probleem en mensen gaan je hier ook nog eens af zitten snauwen, dan is dat natuurlijk niet leuk. Hmm nou dat was het weer ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De mensen hier op het forum kennen je niet (op een paar uitzonderingen na dan...), dus die trekken ook geen partij, maar bekijken het probleem eerst rustig...
|
![]() |
Wel,
ik geef vaak advies en zou het soms ook beter bij mezelf toepassen! Maar ik heb ook vaak advies nodig! Als ik niet zeker ben, van de raad van zus of vriendin .. kom ik vaak eens tot hier! Ik heb graag dat iemand me zijn mening verteld, wat ik ermee doe ... dat hangt van mezelf af hé!?
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hier komt dat bijvoorbeeld goed naar voren... tevens vind ik hier goed naar voren komen, dat er maar een deel van het verhaal wordt verteld en wel een wazig deel... Maar goed... zelf vind ik het irl al moeilijk om problemen naar voren te brengen, laat staan op internet. Ik ben veelste veel gewend mijn probleempjes zelf op te knappen, heb daar al wel de nodige kennis en wijsheid voor weten op te doen (of denken te doen ![]() Wel vind ik dat je niet mag spreken over "onzeker Nederland", aangezien er ook genoeg mensen bij zijn, die niet echt onzeker zijn maar zich gewoon iets af vragen (dus nieuwschierig zijn) Sorry voor die laatste opmerking, maar moest er gewoon eventjes bij ![]()
|
Ik ben het met je eens dat de andere personen zich niet volledig in jou kunnen verplaatsen en de situatie niet kennen ook al leg je die zo goed uit. Over echte serieuze problemen waar je echt mee zit moet je hier ook niet zijn. Maar de vraag naar openingszinnen of vragen in de richting doen van hoe je iemand zou moeten benaderen of het uitmaken of.... gewoon de algemene dingen, die kun je gerust vragen. Vaak is het ook gewoon lekker om het even van je af te schrijven, ook al reageert niemand.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
word ik gek? Verwijderd | 20 | 10-10-2012 10:29 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ik zou eigenlijk best wel anorexia ofzo willen hebben.... Tesswashere | 67 | 25-07-2004 07:54 | |
Muziek |
Hulp, iemand? Ik zoek een nummer... A loved one | 4 | 17-12-2003 15:28 | |
Games |
Ik zoek een titel Tsasil | 4 | 31-07-2003 16:37 | |
Psychologie |
Iets Diovai | 64 | 25-03-2003 20:13 | |
Psychologie |
owjee-------> hulp zoeken rare kwast | 8 | 11-11-2002 19:19 |