Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2002, 18:43
S
S is offline
Oke, ik heb wat onderzoek gedaan en ik ben erachter gekomen dat Roms legaal zijn, als je ze 24 uur na download eraf pleurt.

Nu wilde ik Mortal Kombat Advance en Tekken Advance uitproberen, maar die kan ik nergens meer vinden. Eén van deze twee (eigelijk 3 maar de StreetFighter rom heb ik al gevonden) wil ik gaan kopen, nadat ik ze dus heb uitgetest.

Nu vroeg ik me af of iemand hier weet waar ik nog meer deze RomZ ( ) kan vinden behalve op GBXemu? Zoeken op Google (o.i.d.) heeft geen zin omdat ik allemaal spam tussendoor krijg.

Nogmaals; het is legaal...

Alvast THNX.
Advertentie
Oud 25-03-2002, 19:19
NG
NG is offline
Dan mag jij me eens vertellen welke betrouwbare instantie jou heeft wijsgemaakt dat roms, die niet gebruikt worden als backup, legaal zijn. Ook al delete je ze binnen 24 uur.
Oud 25-03-2002, 23:16
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
DiepFries schreef:
Dan mag jij me eens vertellen welke betrouwbare instantie jou heeft wijsgemaakt dat roms, die niet gebruikt worden als backup, legaal zijn. Ook al delete je ze binnen 24 uur.
staat iig wel op al die ROM sites
Oud 26-03-2002, 00:27
MaakUt
MaakUt is offline
*knip*'
of ja.. moet je op zo'n raar tekentje rechts onder de titel klikken

[Dit bericht is aangepast door dystopia (27-03-2002).]
Oud 26-03-2002, 00:29
MaakUt
MaakUt is offline
ow ik zie net dat hij niet meer bestaat .. jammer voor jOU

gebruik kazaa.. lijkt me sterk dat ze dat niet hebben daar.
Oud 26-03-2002, 09:43
S
S is offline
Ik zal ff die site zoeken waar dat artikel op stond. Ik ga ff gewoon op KaZaA zoeken.

Thnx.

Oud 26-03-2002, 15:22
-Octavius-
-Octavius- is offline
Het si toch legaal (niet dat ik gebanned word om een site te geven..???)
*knip* en *knip* Die gebruik ik.. succes
Oud 26-03-2002, 15:43
Egyptian
Egyptian is offline

S heeft gelijk. het is inderdaad legaal zolang je ze maar binnen 24 uur verwijderd (niet dat iemand dat echt doet ofzo, maar toch).

Oud 26-03-2002, 17:49
UnknoWn EntiTy
Citaat:
-Octavius- schreef:
blabla... *knip* Die gebruik ik.. succes

leuk, maar mn virusscanner vind een trojan als ik daarop klik.
Oud 26-03-2002, 20:34
NG
NG is offline
Dus als ik op mijn warezsite zet dat warez legaal zijn als je ze maar binnen 24 uur verwijderd en al mijn l33t vrienden aanspoor dat ook te doen zijn ze opeens legaal?

Ik geloof zoiets pas als ik het in een wet lees.
Oud 26-03-2002, 20:46
S
S is offline
Citaat:
DiepFries schreef:
Dus als ik op mijn warezsite zet dat warez legaal zijn als je ze maar binnen 24 uur verwijderd en al mijn l33t vrienden aanspoor dat ook te doen zijn ze opeens legaal?

Ik geloof zoiets pas als ik het in een wet lees.

Een wet? Dus voor alles wat jij niet te vertrouwen vind moet in een wet staan?
Oud 26-03-2002, 20:59
NG
NG is offline
Citaat:
S schreef:

Een wet? Dus voor alles wat jij niet te vertrouwen vind moet in een wet staan?

Een wet bepaalt toch echt of het legaal of niet legaal is.

En ik zeg niet dat wat ik niet vertrouw in een wet moet staan, maar als de topicstarter duidelijk aangeeft dat het niet illegaal is omdat het toevallig op de website's van roms staan ga ik toch wel twijfelen. En aangezien ik alles op deze machine legaal heb en wil houden wil ik wel van te voren weten wat ik download.
Oud 26-03-2002, 21:13
S
S is offline
Citaat:
DiepFries schreef:
Een wet bepaalt toch echt of het legaal of niet legaal is.

En ik zeg niet dat wat ik niet vertrouw in een wet moet staan, maar als de topicstarter duidelijk aangeeft dat het niet illegaal is omdat het toevallig op de website's van roms staan ga ik toch wel twijfelen. En aangezien ik alles op deze machine legaal heb en wil houden wil ik wel van te voren weten wat ik download.

ff Een vraagje... Waarom heb je alles legaal en wil je dat zo houden?
Oud 27-03-2002, 00:44
UnknoWn EntiTy
Het feit dat die websites BESTAAN toont al aan dat het legaal is...
Waarom denk je dat je warez van moderne spellen niet kan downloaden van het www...?
Als die webbsites niet geweerd zouden worden, zouden zulke sites NATUURLIJK bestaan
Oud 27-03-2002, 07:06
S
S is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Het feit dat die websites BESTAAN toont al aan dat het legaal is...
Waarom denk je dat je warez van moderne spellen niet kan downloaden van het www...?
Als die webbsites niet geweerd zouden worden, zouden zulke sites NATUURLIJK bestaan

kSchnap niet helemaal wat je bedoelt...
Oud 27-03-2002, 07:28
UnknoWn EntiTy
illegale dingen kan je niet zomaar downloaden van websites, want providers willen die niet hosten...
Daarom kan je dingen als MP3's (van conmmerciele muziek) en warez niet downloaden van websites, maar heb je daar dingen als Kazaa voor nodig. Aangezien er voor ROM's wel websites worden toegestaan, is het DUS legaal.

snappie?
Oud 27-03-2002, 11:57
NG
NG is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
illegale dingen kan je niet zomaar downloaden van websites, want providers willen die niet hosten...
Daarom kan je dingen als MP3's (van conmmerciele muziek) en warez niet downloaden van websites, maar heb je daar dingen als Kazaa voor nodig. Aangezien er voor ROM's wel websites worden toegestaan, is het DUS legaal.

snappie?

Tuurlijk, dus ik start apache even op, flikker er wat warez op en noem het legaal... want het staat op een website...

Oud 27-03-2002, 13:42
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
roms zijn niet legaal en de 24 uurs regel is bullshit net als de regel dat als je een spel hebt dan mag je ook de rom ervan hebben.

sterker nog je koopt t spel maar t blijft in feite bezit van de fabrikant (bij pc games weet ik dit niet) bij gba wil dat zeggen nintendo .. je hebt ook totaal niet t recht om je spellen 2e hands te verkopen eigenlijk.
(staat op sommige spelletjes zelfs niet in europa geloof ik.) importen is ook illegaal

als t om games gaat dan is meer illegaal als je denkt.
dit heb ik redelijk uit eerste hand
Oud 27-03-2002, 14:03
UnknoWn EntiTy
Citaat:
DiepFries schreef:

Tuurlijk, dus ik start apache even op, flikker er wat warez op en noem het legaal... want het staat op een website...

als jij dat doet word het verwijdert door je provider zodra die het doorheeft want het is niet legaal...
en dat gebeurt bij roms niet
Oud 27-03-2002, 14:15
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
als jij dat doet word het verwijdert door je provider zodra die het doorheeft want het is niet legaal...
en dat gebeurt bij roms niet

omdat t illegaal bezige providers zijn
wat denk jij dat die allemaal netjes doen wat hoort ? roms worden meestal via universiteit providers rondgestuurd .. geen bedrijven en dus geen controle.

of je gaat gewoon bij eenhong kongse provider .. daar gelden regels namelijk echt anders

Oud 27-03-2002, 14:29
UnknoWn EntiTy
Citaat:
red_hot_chilli_pieper schreef:
omdat t illegaal bezige providers zijn
wat denk jij dat die allemaal netjes doen wat hoort ? roms worden meestal via universiteit providers rondgestuurd .. geen bedrijven en dus geen controle.

of je gaat gewoon bij eenhong kongse provider .. daar gelden regels namelijk echt anders

waarom vind je andere warez dan niet gewoon op het www?
Als wat jij zegt zo is, dan zou er volledige wetteloosheid moeten heersen, waardoor alles, maar dan ook alles van een inetsite te plukken is....
Oud 27-03-2002, 15:45
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Citaat:
S schreef:
Oke, ik heb wat onderzoek gedaan en ik ben erachter gekomen dat Roms legaal zijn, als je ze 24 uur na download eraf pleurt.
Doe jij de quiz op http://www.bsa.nl/ nog maar es een paar keer

Oud 27-03-2002, 16:28
dystopia
dystopia is offline
Hartstike illegaal wat jij hier wenst te krijgen!

Regels voor berichten