Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2002, 19:37
wilhelm
wilhelm is offline
Ok, hier een probleem voor de gevorderde:

Ik had in mijn comp. (P800, DFI ca64-ec mobo, VIA chipset) 2 x 128 MB sdram zitten, in bank 0 en in bank 1. Dit is 133 Mhz geheugen. (FSB is 133 Mhz). Deed het perfect.

Vandaag een dimm van 256 MB sdram gekocht (133 Mhz), Infineon.Die in bank 2 gedouwd, kreeg alleen gepiep. Dit gepiep betekent memory error, dus er weer uitgehaald, dimms omgewisseld (nieuwe in bank 0, de anderen in bank 1 en 2), of ik kreeg zelfde gepiep, of geen gepiep maar de comp deed gewoon niks, zwart scherm en bootte niet.
Allemaal gekloot, en toen toch maar weer naar de oude situatie, oude dimms in bank 0 en 1 gedaan. En ,*****, weer dat gepiep! Ook al wisselde ik ze om, ze zitten er absoluut stevig in, bleef gepiep houden. Het enige waarmee mn comp echt iets deed was met de nieuwe dimm in bank 0, en 1 oude dimm in bank 1. Dan deed hij het tot ik winxp of win2k op ging starten, halverwege resette hij zichzelf en bleef hangen na "memory testing".

Een geheugen probleem dus! Nu weet ik dat mijn mobo misschien geen singlesided sdram aankan (mn ouwe dimms zijn doublesided, nieuwe singlesided) maar dat neemt niet weg dat ik niet meer naar mn oude situatie toekan!!

Het frustreert ontzettend, heeft iemand een oplossing of een bijdrage aan een mogelijke oplossing????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2002, 19:55
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Ik hab dit probleem laatst ook gehad. heb van alles geprobeerd en hij deed steeds niets. Heb toen alle geheugen eruit gehaald, en toch opgestart, begon te piepen, toen weer uitgezet, oude dimm's erin en toen deed hij het weer (vreemd maar waar).
Zorg trouwens wel dat je ze goed aan hebt gedrukt over DE HELE LENGTE, er hoeft maar 1 pinnetje niet goed contact te maken en hij doet het niet.
Oud 22-09-2002, 20:15
wilhelm
wilhelm is offline
Ik heb het nog maar eens geprobeerd zoals je zei, maar hier helpt het echt niks. Ik heb meerdere computers in elkaar gezet etc. etc. maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 01:51
Pr0xy
Pr0xy is offline
sommige soorten geheugen doen het alleen goed in moederborde met de VIA chipset, en sommigen dus niet. Misschien heeft het daar mee te maken.
Oud 01-10-2002, 04:45
Verwijderd
Citaat:
Pr0xy schreef:
sommige soorten geheugen doen het alleen goed in moederborde met de VIA chipset, en sommigen dus niet. Misschien heeft het daar mee te maken.
Onzin natuurlijk!

Maar goed. Soms moet je echt achterlijk hard op die DIMMs drukken. Lijkt me dat je ze toch niet helemaal jofel gemonteerd hebt?

Anders zou ik het zo niet weten. Misschien statische ontlading?

Laatst gewijzigd op 01-10-2002 om 04:48.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 08:43
wilhelm
wilhelm is offline
ik had al vaker spul ingebouwd, dus ik wist 100% zeker dat alles goed was aangesloten. Wat nu blijkt: het moederbord is kapot gegaan.
Waarschijnlijk zal het wel aan de statische ontlading liggen ja...nog nooit gehad, maar eens moet de eerste keer zijn
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 18:06
Verwijderd
Citaat:
wilhelm schreef:
ik had al vaker spul ingebouwd, dus ik wist 100% zeker dat alles goed was aangesloten. Wat nu blijkt: het moederbord is kapot gegaan.
Waarschijnlijk zal het wel aan de statische ontlading liggen ja...nog nooit gehad, maar eens moet de eerste keer zijn
Zuur :/

En het lullige van statische onlading is ook nog dat 't niet eens 'ineens' schadelijke effecten hoeft te veroorzaken. Kan ook een poos 'sluimeren' als het ware.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten