Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2001, 10:14
Calvin
Calvin is offline
Inmiddels zit ik elke ochtend ruim boven de honderd, maar heeft dit nog zin?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 10:18
Marc S
Marc S is offline
In 1 keer achter elkaar of per 10 ofzo?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 10:31
Calvin
Calvin is offline
Citaat:
Marc S schreef:
In 1 keer achter elkaar of per 10 ofzo?

In 1 keer achter elkaar
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 10:34
nl2suzy
nl2suzy is offline
Uhh wat wil je er mee bereiken dan eigenlijk? Het is meer de vraag denk ik of jij het nuttig vind.. Want jij weet wat je er mee wil bereiken toch?
Oud 28-11-2001, 10:37
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Calvin schreef:
In 1 keer achter elkaar
Wat wil je er dan eigenlijk mee bereiken? Ik doe aan Taekwondo en druk elke avond wel 25 keer achter elkaar op en doe nog diverse stretchoefeningen

Als je echt breder wilt worden, zul je toch moeten fitnessen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 10:39
Calvin
Calvin is offline
Citaat:
nl2suzy schreef:
Uhh wat wil je er mee bereiken dan eigenlijk? Het is meer de vraag denk ik of jij het nuttig vind.. Want jij weet wat je er mee wil bereiken toch?
Ja, maar ik vraag me dus nu af of dit nog wel zinvol is (tot hoever is het zinvoL? tot 150 keer? 200?)
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 10:40
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
Calvin schreef:
In 1 keer achter elkaar
1 je ben dyslectisch
2 je doet het verkeerd
3 je heet Van Damme
4 je weegt nix
meer verklaringen kan ik niet verzinnen, maar ok, ja het blijft zin hebben. je moet het zelfs blijven doen omdat je spieren hier nu aan gewend zijn, als je stopt zal je dit ook gaan merken aan je lichaam. Als je het in een x meer dan 100x doet hebben je spieren ontzettend veel conditie maar de omvang hoeft niet persé groot te zijn. Als je je absolute kracht wil vergroten moet je meer gewicht drukken in een kleinere serie... Dat lijkt mij een goed idee voor jou, .. GrtZ

Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 10:43
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marshall_Mathers schreef:
*snip*
Hoeft niet

Ik ben maar een slap ventje en ik deed er vroeger altijd 100 per dag, maar dan wel per 20...

Bij mij op Taekwondo zijn er genoeg die er zo 50 achter elkaar doen, dus het kan zeker wel...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 10:43
Calvin
Calvin is offline
Citaat:
1 je ben dyslectisch
2 je doet het verkeerd
3 je heet Van Damme
4 je weegt nix
meer verklaringen kan ik niet verzinnen, maar ok, ja het blijft zin hebben. je moet het zelfs blijven doen omdat je spieren hier nu aan gewend zijn, als je stopt zal je dit ook gaan merken aan je lichaam. Als je het in een x meer dan 100x doet hebben je spieren ontzettend veel conditie maar de omvang hoeft niet persé groot te zijn. Als je je absolute kracht wil vergroten moet je meer gewicht drukken in een kleinere serie... Dat lijkt mij een goed idee voor jou, .. GrtZ

Na paar maanden trainen lukt t me (ben wel stuk na zo'n sessie).. Elke ochtend en dan langzaam opbouwen.

Meer gewicht drukken ? En hoe doe ik dat?

[Dit bericht is aangepast door Calvin (28-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 10:47
Marshall
Marshall is offline
tja, je kan natuurlijk naar een sportschool gaan, is eigenlijk het beste maar ja als dat er niet inzit kan je natuurlijk nog opdrukken en extra gewicht op je rug+schouders leggen, dan moet je wel heel goed opletten dat je houding goed is anders krijg je blessures

Het kan heel goed zijn dat mensen die niet zo sterk zijn heel veel uknnen opdrukken maar dat komt dan vooral door de verhouding gewicht en kracht, vaak hebben die personen geen zwaar bovenlijf, gRtz
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 10:50
Calvin
Calvin is offline
Citaat:
knipknip
Het kan heel goed zijn dat mensen die niet zo sterk zijn heel veel uknnen opdrukken maar dat komt dan vooral door de verhouding gewicht en kracht, vaak hebben die personen geen zwaar bovenlijf, gRtz
met een 75 kilo met 1m88 ben ik niet opvallend licht toch?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 10:52
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
Calvin schreef:
nee, helemaal niet, dan heb je gewoon borst en armspieren met heel veel uithoudingsvermogen

Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 10:56
Calvin
Calvin is offline
Citaat:
Citaat:
Calvin schreef:
nee, helemaal niet, dan heb je gewoon borst en armspieren met heel veel uithoudingsvermogen

Kan jij verklaren waarom de bloedvaten dichter tegen de huid komen te liggen na die maanden? Dus dat je bij inspanning je bloedvaten ziet liggen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 11:07
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
Calvin schreef:
Kan jij verklaren waarom de bloedvaten dichter tegen de huid komen te liggen na die maanden? Dus dat je bij inspanning je bloedvaten ziet liggen.

ze komen niet dichterbij de huid te liggen ze worden alleen groter, en dat komt simpelweg omdat je iedere x binnen een korte tijd een hoge bloedcirculatie hebt in je armen .. je lichaam past zich aan door de capaciteit van je bloedvaten te vergroten, dus je ziet ze steeds meer opkomen, gRtz
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 14:36
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Calvin schreef:
Meer gewicht drukken ? En hoe doe ik dat?
Eenvoudig...ga je opdrukken met een zware tas op je rug, of zet je armen anders neer...of laat een broer/zus op je rug zitten...dat helpt echt..

Oud 30-11-2001, 19:34
-^Cut-Slash^-
-^Cut-Slash^- is offline
psies
doe je handen een x heel ver uit elkaar of over elkaar heen
of
doe het met handjeklap
gewoon afzetten met je armen en dan klappen
hehe
logisch
of anders met 1 hand
maar als je goed wilt op drukken enzow moet je heel langzaam gaan ,moet ook bij fitness
dat werkt het beste
Oud 01-12-2001, 16:36
Field
Field is offline
tja ik doe zelf veel aan krachttraining en opdrukken is heel erg goed voor je borst, schouder en zelfs voor je buikspieren.

ik raad je aan om toch over te gaan op bankdrukken.

wil je dat niet kan je inderdaad met een klap doe of met 1 hand (benen dan wijder uit elkaar voor evenwicht)

je kan ook je voeten hoger neerzetten op je bed ofzo en je handen op de grond dat is ook een stuk zwaarder, suc-6- ermee

Regels voor berichten