Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2001, 21:39
roosjes
roosjes is offline
ik weet niet precies wat ik heb, je kan het geen anorexia noemen of boulima ofzo.... het is niet zo vresenlijk maar toch is het niet gezond, okee het zit zo:

ik ontbijt niet en iik eet nooit op school, ik ben ongeveer om 3 a 4 uur thuis dan eet ik een boterham ofzo en dat eet ik 's avonds ook bijna nix. ik doe het niet express maar ik vind het dom staat om op school te eten en als ik 's ochtends voordat ik naar school ga probeer te eten ga ik echt over mijn nek, als ik dan uit school kom hebbik wel honger, maar het is helemaal niet zo vresenlijk om honger te hebben, honger=macht. mijn ouders zijn daar dus achter gekomen en ziten mijn nu 's ochtends zwaar aftezeiken (jah ze bedoelen het goed) dat ik moet eten en blablabla. wat kan ik doen? en hebbik nou anorexia ofzo?
Oud 30-11-2001, 22:16
Verwijderd
Of je anorexia hebt kan alleen een arts vaststellen, daar is niemand hier voor bevoegd om dat te doen. Dat je problemen hebt met eten, en dus eventueel een eetprobleem hebt, dat is wel duidelijk. Als ik jou was zou ik eens langs je huisarts gaan. Sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 09:52
Citaat:
roosjes schreef:
ik vind het dom staat om op school te eten
Weetje wat pas dom is...

Iedereen neemt wel een lunchpakketje mee naar school of koopt in de kantine of supermarkt iets... dus waarom zou dat dom staan? Ik neem zelf ook bijna nooit wat mee, maar als ik tot 4 uur les heb toch op z'n minst wel een appel of iets dergelijks, of ik koop bij de AH een broodje. Ik vind brood meenemen nl ontzettend goor
Verder, je hebt allerlei soorten drink ontbijt waarvan je niet snel over je nek zal gaan (hero fruitontbijt) en datje in 2 minuten wegdrinkt. Bovendien zitten daar nog allerlei vitamines en vezeltjes in ook.
Honger is geen macht, honger lijd tot ondergewicht en ondergewicht lijd tot zwakte. Zwakte is geen macht.

Cat
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 11:36
Zorkman
Zorkman is offline
ik kan alleen voor mijzelf spreken maar het houdt mij toch zeer gezond:
eten= leuk, lekker
honger= slecht humeur, zwak, futloos, niet lekker, niet leuk
Oud 01-12-2001, 16:24
Verwijderd
Ik ontbijt ook niet, op school eet ik soms iets kleins - lolly bijvoorbeeld - thuis eet ik vervolgens niet, behalve 's avonds (en dan ook vrij weinig).
Maar als ik meer dan dat eet op een dag, ga ik zeker weten over m'n nek. Vooral 's ochtends.. kan ik écht niet slikken.

Volgens mij is het geen anorexia hoor, meer een fout eet-ritme. Bij mij helpt het om 's ochtends een kiwi naar binnen te werken - is niet zo veel, vol vitaminen en sappig zodat het makkelijk is om door te slikken.
Je kan ook beter geen cola drinken, want daarmee bederf je je eetlust - ik tenminste.
Je moet je zeker niet gaan dwingen meer te eten dan je honger hebt, daar word je alleen maar misselijk van.
Maak eens een schema van wat jij vindt dat je moet eten. (Bijvoorbeeld een kiwi'tje als ontbijt, 's middags een appel of kiwi, 's avonds warm eten.)

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar wees niet bang voor een eetstoornis.. Pas als je je ritme niet vast kunt houden, moet je eens langs de dokter gaan.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 16:30
wicce
wicce is offline
zoals darkcat zei: iedereen vreet op school, duswaarom zou dat raar zijn?
en wat het ontbijt betreft, ik ga ook bijna over men nek als ik ontbijt, maar het kost in de ochtend 60 % van je concentratie als je het niet doet. dus ik dwing mezelf tot een appel waar ik dan echt een uur over doe. je hoeft net perse een vieze boterham naar binnen te werken, maar wel iets.

brood meenemen is inderdaad erg ranzig maar gewoon een appel meenemen is toch niets mis mee? probeer het eens. het is echt niet raar ofzo.
anorexia heb je echt niet zo snel, anorexia heb je als je in een soort vicieuze cirkel terecht komt... maar het is een heel verhaal.
ik moet je eerlijk bekennen dat ik vind dat je niet gezond bezig bent en echt meer moet gaan eten. niet meteen pats boem, maar gewoon het opbouwen. neem desnoods maar 1 mandarijn mee ofzo.
Oud 01-12-2001, 22:30
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
roosjes schreef:
als ik dan uit school kom hebbik wel honger, maar het is helemaal niet zo vresenlijk om honger te hebben, honger=macht.
Honger is macht.. Dat is best wel een angstaanjagende uitspraak en volgens mij een van de main reasons waarom meisjes anorexia ontwikkelen of vasthouden, omdat ze idd macht hebben over wat ze eten of niet eten .

Oud 02-12-2001, 02:35
Somebody Special
Somebody Special is offline
ik eet vaak 5 dagen lang TOTAAL NIETS.
Was er nooit zo mee bezig maar kreeg er steeds meer lich. klachtern door.
Ben er toch maar eens mee naar de huisarts gegaan, en jah hoor...kheb een ES
Oud 02-12-2001, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar wees niet bang voor een eetstoornis.. Pas als je je ritme niet vast kunt houden, moet je eens langs de dokter gaan.
Dit is niet waar. Iemand met anorexia eet vaak zat ook volgens een ritme/schema, maar wel zo weinig dat het een gevaar is voor de gezondheid. Een ritme in eten is lang niet altijd goed.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 11:43
halve gare
halve gare is offline
het is niet echt gezond om zo weinig te eten maar ik kan niet zeggen dat ik het beter doe!
maar als je de moed kan vinden kan je inderdaad het beste even langs de dokter gaan...
Oud 02-12-2001, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Dit is niet waar. Iemand met anorexia eet vaak zat ook volgens een ritme/schema, maar wel zo weinig dat het een gevaar is voor de gezondheid. Een ritme in eten is lang niet altijd goed.
Ik bedoel natuurlijk dat je volgens dat ritme genoeg moet eten, niet dat je denkt:'Oh het is tijd voor mijn middageten, ik neem een pinda.'
Je moet wel aan hoeveelheden binnen het ritme voldoen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten