Ik ga nu even onder een ander naam, omdat dit nogal zo'n geval is waarvan ik wil dat bekenden het niet te weten komen..
Ok, ik waarschuw effe, ik praat hier ontzettend makkelijk over, doe ik gewoon om het voor mezelf ook te verwerken.
Nee het gaat er niet over dat ik niet kan klaarkomen of whatever... Het gaat zelfs niet over mij.. Het gaat over mijn vriendin.. Niet dat er iets lichamelijks met haar aan de hand is of whatever, want ze ziet er nog even goed uit als alle jaren daarvoor.
Ok nou komt het, hoe moeilijk ik dit eigenlijk kan vertellen en ik heb dus geen zin om maar een zo'n kut opmerking van een of andere gozer hier onder te zien.
*Zucht*... Mijn vriendin wordt... sexueel misbruikt.. Door d'r stiefvader. Ja, ik weet dat dit erg vaak gebeurt, en ik wist het al 4 maanden geleden.. Een maand nadat we het met elkaar hadden heeft ze het me verteld en we moeten er gewoon iets aan doen.
Even de situatie..
Mijn vriendin woont bij haar moeder, stiefvader en een half broertje. Haar stiefvader wil constant aan haar borsten zitten. En als ze dan iets wil, dan moet haar vader aan haar borsten zitten. Ze heeft het geprobeerd aan haar moeder te vertellen maar die gelooft haar niet, ze heeft al verschillende hulpinstellingen (kinder telefoon, jeugdbescherming) gebeld en is niet geholpen, want haar moeder gelooft haar niet.
Ik wil samen met haar haar stiefvader aangeven, hoe moeilijk het ook is, maar ze wil het niet, omdat ze bang is dat ze alles kwijt zal raken. Haar moeder heeft al zoveel moeilijkheden gehad in haar leven, en dit wil ze haar ook niet aandoen. Haar moeder zal helemaal in elkaar zakken. Ze komt op straat te staan, want vaderlief (hoe kan ik dit eigenlijk zeggen?) zorgt voor de centjes, en ja ze hebben een huurwoning. Is er iemand die ons kan helpen?
(Oja, de enige manier om naar haar toe te komen op dit moment is het om ook tegen mijn vader te vertellen (hoe dat komt vertel ik niet...) en ik weet nog niet hoe ik dat tegen mijn vader moet vertellen en het moet vandaag.. Iemand daar ook nog adviezen voor?)
|