Advertentie | |
|
![]() |
|
70 voor een PS2 game vind ik 8erlijk...aangezien ik alleen maar legale games koop, tenzij ze simpelweg niet te krijgen zijn.....ik laat wel mnPS2ombouwen, maar puur voor import..aangezien ik slechts erg goede spellen koop, vind ik et geen probleem om 3-4x per jaar een game te kopen...
|
De laatste tijd is me budget nogal krap dus ik DL wat meer... maar goed... laatste wat ik heb gekocht was Neverwinter Nights, das geld goed uitgegeven... en daarna nog geen game gezien die ik echt zou willen hebben...
|
mja ik vind het dus belachelijk duur die prijzen tegenwoordig...van elk systeem en elk soort spel....
dat verklaart wel worom ik ongeveer 2 legale heb en ongeveer 160 illegale games....... WAAROM 50 euro dokken voor iets terwijl je het voor 5 kan krijgen en de kwaliteit er niet onder lijdt...beetje stom eigenlijk...
||
Citaat:
ff voor de mensen die nogniet aan de euro gewent zijn: 50 = 110 gulden 70 = 154 gulden 50 euro is dusgoedkoper dan de psx games vorig jaar...maar 70 euro is veel teveel... En dan is 70 Euro voor een PS2 game et minimum...MGS2 was 75 euro...en dat is al 165 gulden...
|
Ik noem wel ff wat spellen op waarvoor ik achteraf zoveel geld gerechtigd had gevonden (op basis van lol/speeluren) - note dat ik ze waarschijnlijk niet had gekocht als ze zoveel hadden gekost
![]() Half-Life 100 - 1000+ uur speelplezier, met clan ook erg veel diepgang gehad en blijft leuk op LANs Red Alert (1 dus, niet 2) 60 - 2 jaar lang gespeeld (was ook enige spel dat ik had ![]() nu al op?... ohnee, UT 75 Maar ik ben blij dat ik ze heb gekocht voor: HL - fl.60,00 RA - fl.80,00 UT - fl.95,iets B&W was ut niet waard; nja, en nog een paar. Ik denk 25% van mijn legale games was geld niet waard. (ik koop de legale games erg selectief en nooit zonder een half boekwerk aan reviews en 20+ uur demo) - met uitzondering van x-craft reeks (warcraft, warcraft II, starcraft, warcraft III)
Laatst gewijzigd op 28-09-2002 om 18:49. |
![]() |
|
het is ook veel te duur:
PC games E50,-- (F110) NGC games E60,-- (F122) PS2 games E70,-- (F155) X-BOX E70,-- (F155) vinden ze het gek dat er veel gebrand wordt maar met de meeste prijzen van spellen kan ik nog wel leven, maar bijvoorbeeld: the Sims: 6x45 Euro = 270 Euro (= 570 Gulden) b&w: 2x50 Euro = 100 Euro (=220 gulden) ra2: 2x50 Euro = 100 Euro (=220 gulden) etc etc ik vind btw dat consumentenbladen ( ![]()
||
Citaat:
maar welke N64 game was dan f229,-??? iets van Pokemon ofsow??
|
echt goede spellen koop ik samen met de groep gamers waarmee ik af en toe LAN-party's heb.
somige andere met ιιn vriend zo heb ik ondertussen toch een aardige collectie van 70+ legale games. de meeste wat ouder, toen de games nog redelijk betaalbaar waren. Laatste aanwinsten: Global Ops Emperor - BFD Alice dus echt vaak koop ik de afgelopen 1½ jaar geen games mee, gewoon omdat ze te duur zijn. hetzelfde verhaal met cd's, maar daar koop ik toch in verhouding veel meer legaal omdat die dan nog wel een beetje te betalen zijn
||
Citaat:
![]() En voor een arm studentje als ik is meer dan zo'n 4 games per jaar toch echt niet op te hoesten.....
||
Citaat:
en Mortal Kombat Trilogy en NBA Hangtime en nog wat andere Midway spellekes waren toentertijd f229,- gha, echt veeelste duur. ![]()
|
Verwijderd
|
Ja, spelletjes zijn veel te duur....Des te meer omdat het aantal uurtjes gameplay niet opwegen tegen het aantal euro's wat je ervoor moet neertellen...Met name op adventuregames ben je snel uitgekeken omdat er vaak maar ιιn manier is om het uit te spelen en dan heb je het wel gezien. Wanneer games wat langer meekonden, verpakt werden als een collector's edition, zou ik er nog wel 45 euro (?) voor willen betalen (mits het spel mij aanspreekt natuurlijk)...maar voor een spel dat je in 3 dagen uitspeelt, in een standaard doos zit met verder niks extra's, is het het geld niet waard.
|
![]() |
|
spellen zijn idd veel en veel te duur
50 euro voor een spel is niet normaal (door die stomme euro zijn ze ook nog duurder geworden) geen wonder dat mensen zoveel kopieren en de detailhandel en gamedevelopers maar zeiken dat ze hun spellen goedkoper maken of ze nu 1 miljoen games voor 50 euro verkopen of 5 miljoen games vooor 10 euro dat maakt echt geen ruk uit
||
Citaat:
|
![]() |
Jah idd lang met je spellen doen is een goed Advies, koop de spellen van blizzard en je bent zowiezo een jaar zoet .. maar nog ff een vergelijking, een NGC spel = 54 een GBA spel 51 !! MAN ik vind dit echt te ver gaan die GBA spellen zijn echt veel te duur !
||
Citaat:
1 miljoen spellen kost dan dus 2.000.000 + 250.000= 2.250.000 als je die verkoopt voor 50 per stuk heb je dus 50.000.000 - 2.250.000 = 47.750.000 winst . 5 miljoen spellen kost dan 10.000.000 + 250.000= 10.250.000 als je die verkoopt voor 10 per stuk heb je dus 50.000.000 - 10.250.000 = 39.750.000 winst als je 1 miljoen duurdere spellen verkoopt heb je dus 8.000.000 meer winst dan wanneer je 5 miljoen goedkopere spellen verkoopt. het maakt dus wel een ruk uit. ![]() haha waar houw ik me nou tog oit mee besug ? ![]()
|
Spellen waren ook al 99 gulden voordat warezen groot werd. Nu zijn ze nog wat duurder, zoals alles duurder is geworden. En van WC3 zijn nog steeds vele miljoenen kopien verkocht. Dus het is eerder warezen vanwege de prijs dan de prijs vanwege het warezen.
|
Verwijderd
|
Mwoah. De 'grote' games haal ik toch eerst van internet af. Vervolgens bepaal ik of ik ze wil kopen of niet. Neverwinter Nights en Morrowind zijn mijn laatste legale aanschaffen.
Verder helpt behoorlijk om zo nu en dan eens in die rommelbakken van Intertoys en Blokker te neuzen; zo scoorde ik daar een poosje geleden voor een tientje (ja, guldens) American McGee's Alice. Prachtspel! |
![]() |
|
2/3 van de bezitters van een spel hebben m illegaal
als de prijs van een spel van 50 naar 10 euro daalt zal nog ca. 1/3 m illegaal nemen, en er komt nog een deel mensen bij die het spel anders helemaal niet zouden nemen.... maar bij elkaar denk ik dat een spel maar 3x zoveel verkocht zou worden als ie maar 10 euro was, dus zullen ze toch echt 50 euro blijven vragen ![]()
|
![]() |
IK denk zelf ook dat er erg weinig aan te doen valt en dat zo al tegen de grens liggen en niet veel lager kunnen ivb met de kosten etc... daarin tegen lopen ze heel veel geld mis door ''ons'' en zullen ze zelfs duurder moeten worden zou je denken.....
|
Verwijderd
|
Ik heb de Engelstalige Alice, kopie gekregen van iemand
![]() Wel grappig spel, maar erg eentonig (lopen, springen, schieten, schieten, springen, lopen, schieten) en ongelooflijk lineair. Er is gewoon geen enkele manier om verdwaald te raken, het is zo duidelijk waar je heen moet. Doorloop de levels, ontrafel het pre scripted verhaal....Gewoon totaal geen speelvrijheid. Maar wel mooie graphics op 1280x960, echter wel ietwat hoekig, en dat voor een op Q3 gebaseerde engine... Oh en het duurste spel wat ik ooit heb gezien was ruim 500 gulden. 't Is haast niet te geloven, maar het is toch echt waar. In 1993 was er de NeoGeo, een spelcomputer (volgens mij een grote flop), maar de spellen waren wel ZO duur...de titel die ik met die prijs heb gezien was Samurai Showdown. Laatst gewijzigd op 01-10-2002 om 16:39. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb zelf KOF '96 ervoor en die was iets van 60,- ,dus dan dat spel vast geen 500 gulden gekost hebben. (Was misschien 2e hands.)
||
Citaat:
Die mensen zijn uit op winst. 1 spel totaal is 3,00. De ontwikkelingskosten: gemiddeld 20 programmeurs, 30 per uur, 40 uur per week, 6 maanden lang (is toch echt minimum) => 20*30*40*4*60 = 576.000 - management kosten brengen het geheel wel naar 600.000 met transport enzo en de uitgevers en winkels die ook winst willen maken krijgen ze de helft van de kosten van het spel dan zeg ik nu even dat alleen top-games de miljoen verkopen halen Ik ga uit van 500.000 dus 500000*((50-3)/2)-600000 = 11.150.000 Met jouw 10... en 3* zoveel verkoop 1500000*((10-3)/2)-600000 = 4.650.000 dus niet meer winst. Bovendien is die aanname 3x nergens goed verantwoord. Ze huren zelf wel economen in om prijs te bepalen waarbij winst maximaal is.
||
![]() |
Citaat:
all1 al het vakantiebaantje kost de werkgever 20 voor programmeurs die 75 verdienen schoon is de werkgever makkelijk 125-150 kwijt daar komt een management bij van minimaal 7 personen die ook op 125 voor de werkgever zitten daarnaast duren die projecten een jaar of 3 dus totale PERSIONEELSKOSTEN komen all1 al uit op 42 * 7 * 27 * 135 = 1.071.630,- daar komt huisvesting computers faciulitaire dienst logistiek fabricatie extermne adviezen ezn enz. ik zal je matsen en er 2 miloen van maken de softwaregroep krijgt miss 20 voor dat hele spel de rest gaat naar tussenpersonen, en BTW enz dat houdt dus in dat ze 100.000 stuks moeten verkopen om all1 al uit de kosten te zijn ewn dat moet elke game dan draaien ![]() als je ze wil afbranden op de prijs doe dat wel met reele getallen ok?? daarnaast denk ik dat de muziek en gamesindusrtie internet en illegaliteit als een concurent moeten zien. cker een concurent die goedkoop is maar niet het echte gevoel biedt, geen service, geen 8ergronden, geen klantenbinding, geen informatie, geen mooiie hoezen, en totaal geen extra's daar zijn de mogelijkheden om de games en muziek industrie te onderscheiden. ze zullen de prijs omlaag moeten halen maar ook op bovenstaande punten zich onderscheiden
Laatst gewijzigd op 02-10-2002 om 06:20. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Sterven onder de zon. ExpoRules | 9 | 26-04-2011 14:11 | |
Games |
Verbeter de wereld en win de reis van je leven Ypci | 0 | 29-09-2009 09:33 | |
Games |
Het algemene Sims 2 topic # 6 freakinaround | 500 | 14-09-2008 20:12 | |
Games |
leuk spel meldt je nu aan!!! hellsalit | 0 | 26-09-2007 15:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Flora & Fauna |
Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?) Eend | 301 | 06-01-2005 10:12 |