Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2002, 19:42
heavinly
heavinly is offline
Hoe ga jij met zenuwen om? Heb je uberhaupt las van zenuwen?

Op zich ben ik nooit zo zenuwachtig als ik moet zingen, alleen mijn stem gaat in het begin erg trillen en dat is dus helemaal niet mooi! Heeft iemand hier een tip voor? Zodat ik dus minder last heb van een trillende stem als ik moet zingen.
Advertentie
Oud 23-09-2002, 19:24
Yamyam
Yamyam is offline
Ik heb eigenlijk niet zo'n zenuwen voor een optreden.
Gaat gewoon erg lekker.
Oud 26-09-2002, 18:56
Reemz
Reemz is offline
Toen ik optrad was ik beetje zenuwachtig (de seconden ervoor dan)

Ik kreeg fles water van iemand en gooide mezelf gewoon maar nat in me gezicht, soort oppepper... werkte wel beetje,

optreden ging

mzzls
Oud 27-09-2002, 08:58
STP
STP is offline
Gewoon gaan...

Je moet een waas voor je ogen creeeren zodat het publiek niet opvalt en dan gewoon net doen of je voor de spiegel staat

(mijn optreden gaan nooit gepaard met zenuwen btw)
Oud 27-09-2002, 19:15
scala
scala is offline
je moet maar zo denken dat het gezonde spanning is en dat kan helemaal geen kwaad sterker nog, het verhoogd alleen maar de adreline, het geweldige gevoel tijdens&daarna iig positief denken zodat je er zin in hebt en met energie ervoor gaat! en dus niet van help ik kan het niet blabla een paar x diep ademhalen wil ook wel helpen, zodat je die spanning eruit zucht ofzo ahah ik weet niet gewoon er voor gaan en en het gaat vanzelf weg...dat heb ik altijd
Oud 29-09-2002, 10:08
alpha
alpha is offline
een minuut van tevoren achter het doek word ik helemaal gek, wanneer ik eenmaal op het podium sta met die lichten op mij is dat helemaal weg. Ik ben dus even van tevoren zenuwachtig, maar dat ik fijn zenuwachtig, snap je
Oud 29-09-2002, 19:57
Sade
Sade is offline
*zet lerarenstem op* 'De zenuwen komen door de adrenaline die je bloed aanmaakt. Deze adrenaline zorgt ervoor dat je lichaam optimaal kan presteren.'

Blablabla... Hahaha Nee ff serieus, ben zelf ook altijd doodzenuwachtig, zeker laatste toneelstuk waar ik in speelde. Was allemaal te snel gegaan en kende tekst dus nog niet 100%, en was zoooo bang dat ik het op toneel uiteindelijk niet meer zou weten. Maar ging helemaal goed en zodra je de premiere hebt gehad gaan de keren daarna
Dat trillen van je stem had ik trouwens ook altijd last van... Ik denk toch dat het vanzelf over gaat hoe meer je op het toneel staat. Live zingen blijft moeilijk. Mja, die adrenaline is dus echt nodig
Oud 01-10-2002, 19:07
Tampert
Tampert is offline
ik heb zeker zenuwen
daarom speel ik ook makkelijker... soms
Oud 04-10-2002, 08:34
Starfish
Starfish is offline
Als je op t podium staat moet je eerst ff rust nemen, naar de grond kijken, diep adem halen en denken: mensen, hier sta ik, ik ga mijn liedje zingen, wat jullie van me vinden doet me nix, want ik vind t gewoon leuk om te zingen! Dan heb je meteen een goede uitstraling te pakken en gaat t zeker lukken! Wat heb je te verliezen? Nix toch? Nou, zing je longen uit je lijf, en laat die mensen maar s horen wat je kan!
Oud 12-10-2002, 18:52
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
bij zingen heb ik echte faalangst en kan ik echt niet meer op mijn benen staan. Ik moet nou eenmaal verplicht op onze school solozingen voor een groep mensen en het lukt me gewoon niet. Ik kan niets dan op dat moment..

Bij toneel heb ik totaaal geen last van zenuwen. Een hele kleine portie misschien om me allert te houden.. voor de rest niet
Oud 15-10-2002, 17:51
Balance
Balance is offline
als ik 't moet doen voor mensen die ik ken (denkt aan toneeldocenten die me beoordelen ofzo) wordt ik wel erg nerveus. Is 't een gewone repetitie of een 'gewone voorstelling' dan niet.
Bij zang ben ik btw wel altijd zenuwachtig wanneer 't in m'n uppie moet. Zo erg, dat ik helemaal shake en echt niet verder kan gaan . Daar wil ik echt nog eens vanaf, want ik kan (op dat na dus) best zingen.
Oud 15-10-2002, 21:19
Tampert
Tampert is offline
zenuwen werkt in mijn geval stimuleren. Ommezelf eens te laten zien dat het helemaal niet eng is...

Regels voor berichten