Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2002, 16:10
Miracle
Miracle is offline
Heeey,
Hebben jullie als es wat overbelast gehad? Ik ben er sinds gister achter dat ik m'n enkels overbelast zijn, k moet nu dus voorlopig rustig aan doen. waar ik flink van baal. maarem wie heeft dit ook wel es gehad en hoelang duurde het bij jullie?

Gister heeft m'n trainster ernaar gekeken en die zei dat het overbelast is. vandaag heeft m'n gym lerares ernaar gekeken en die vond hetzelfde. is het nou nog nodig om naar de huisarts te gaan??? T hoeft van mij opzich niet namelijk en het lijkt me allemaal vrij duidelijk. Maar weet hij meer over dat soort dingen dan gym leraren?? of zou hij ineens iets anders vast kunnen stellen ofzow. ik ben er een beetje onzeker over omdat het misschien fout zou zijn om er nog mee door te lopen (ik doe dan wel rustig aan, maar ik moet toch redelijk veel lopen). naja iemand advies???
ik hou er nietvan om gelijk als ik iets heb naar de huisarts te gaan, maar misschien dat het nu dus wel nodig is.
Alvast bedankt

Kuzzzzz
Oud 26-09-2002, 17:06
Roos
Roos is offline
Misschien is het goed om van die strakke banden voor om je enkels te kopen
Oud 26-09-2002, 19:30
utopian me
utopian me is offline
wanneer die leraren of jij weten hoelang je rustig aan moet doen kun je het wel zo laten ja, als dat niet zo is zou ik toch nog even naar je huisarts gaan. tis ook jammer als je weer te vroeg gaat sporten en het terugkomt of dat je van sport afgaat terwijl het uiteindelijk niks ernstigs blijkt.
die strakke banden van rosi is misschien ook wel wat? en kniebanden ofzo (en armen, hmm, wordt wel heel gedoe elke keer )
ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan om te kijken waar ik aan toe zou zijn.
Oud 26-09-2002, 20:14
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
utopian me schreef:
wanneer die leraren of jij weten hoelang je rustig aan moet doen kun je het wel zo laten ja, als dat niet zo is zou ik toch nog even naar je huisarts gaan. tis ook jammer als je weer te vroeg gaat sporten en het terugkomt of dat je van sport afgaat terwijl het uiteindelijk niks ernstigs blijkt.
die strakke banden van rosi is misschien ook wel wat? en kniebanden ofzo (en armen, hmm, wordt wel heel gedoe elke keer )
ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan om te kijken waar ik aan toe zou zijn.
Ehm neej m'n lerares heeft geen idee hoelang het gaat duren. Dus ik denk dat ik toch maar ga dan naar m'n huisarts. kan ik meteen ff tips vragen enzo. want ik heb er nou weer super veel last van. Mja sporten zit er nu dus ff niet in. k was hard (te hard dus) aan het trainen voor de coopertest maar dat kan ik nu wel vergeten (vandaar dus dat m'n enkels overbelastzijn).
Ehm ik bedoelde m'n topic titel anders, meer over het algemeen zeg maar. niet dat ik dat allemaal heb hoor. Maar misschien zijn die bandage dingen wel een goed idee, ff vragen aan m'n huisarts hé.

Iig bedankt
Kuzzzz
Oud 26-09-2002, 20:33
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
dreen schreef:
Ehm ik bedoelde m'n topic titel anders, meer over het algemeen zeg maar. niet dat ik dat allemaal heb hoor.

Iig bedankt
Kuzzzz
ah, stom. ik zie het
succes ermee! en graag gedaan
Oud 27-09-2002, 08:17
Marshall
Marshall is offline
heeft ook zwakke enkels

anyways.. als t erg is moet je maar drie weken zware belasting voorkomen en wat gaan zwemmen.. worden je enkel banden sterker van ... t is t verstandigst om zonder brace (enkelband) weer te gaan sporten anders zou je enkel weleens afhankelijk kunnen worden van die brace..

er zijn ook verschillende oefeningen die jezelf kan doen en een beetje looptraining kan ook geen kwaad.. moet je maar even naar informeren bij je trainer..

kuzzz
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 11:54
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Marshall_Mathers schreef:
heeft ook zwakke enkels

anyways.. als t erg is moet je maar drie weken zware belasting voorkomen en wat gaan zwemmen.. worden je enkel banden sterker van ... t is t verstandigst om zonder brace (enkelband) weer te gaan sporten anders zou je enkel weleens afhankelijk kunnen worden van die brace..
er zijn ook verschillende oefeningen die jezelf kan doen en een beetje looptraining kan ook geen kwaad.. moet je maar even naar informeren bij je trainer..

kuzzz
Key thanx. k ben nog niet naar de huisarts geweest, me ma vind dat ik het weekend maar moet afwachten. ik doe gewoon rustig aan maar vermijd het lopen niet. want dat is volgens mij ook niet handig. Alleen als ik nu gaan hardlopen doet het heel erg zeer, dus dat nu maar ff niet. Maar nogmaals bedankt voor t advies
Kuzzz terug
Oud 30-09-2002, 10:13
Plien
Plien is offline
idd rustig opbouwen en niet met braces ofzo gaan werken. Een tip is om nadat je gerust hebt, weer rustig te beginnen, dernoods met tapen... en dan het tapen langzaam afbouwen, heb ik ook gedaan (had mijn enkelbanden gescheurd) is wel iets anders, maar denk dat het toch ff stevigheid geeft, totdat je banden zelf die stevigheid hebben. succes!
Oud 30-09-2002, 10:22
Verwijderd
Idd zoveel mogelijk braces (en tapen) vermijden, de kans dat je enkels (ed) daar afhankelijk worden is er idd. Gewoon ff rustig aan doen en daarna weer langzaam op gaan bouwen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 14:26
notorious ikke
notorious ikke is offline
kan nie sporten zonder (enkel)braces
en kan nie zonder sporten

Regels voor berichten