Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2002, 18:50
NY152
NY152 is offline
Ik zit met een klein probleempje, ik heb tot nu toe altijd hollandse vriendinnen gehad en was daar altijd te vreden over. Zal ook eerlijk zeggen dat ik mezelf niet met een donker type had gezien (dit niet hatelijk bedoeld), maar ik heb op mijn nieuwe werk wat turkse meisjes leren kennen waardoor ik nu heel anders tegen hun aan kijk.

Ik voel me ook erg aangetrokken tot eentje, maar ik heb het gevoel dat ik ze niet zo kan benaderen als een normale nederlandse vrouw. Misschien kan iemand die een beetje in die wereld leeft me vertellen of ze al wel met een blanke man mogen stappen en zo ja hoe je dat moet aanpakken ?

Alvast bedankt
Oud 15-09-2002, 19:11
Evito
Evito is offline
Ja ik vraag me dat ook af.
Ik ben echter altijd al enorm aangetrokken geweest tot Turkse meisjes. Er zijn natuurlijk wel moderne meisjes/gezinnen, die het wel toelaten, maar hoe zit dat over het algemeen? Krijg je represailles als het uitgaat?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 19:19
Verwijderd
Wat je in ieder geval níet moet doen, is zomaar op haar afstappen en laten merken dat je haar leuk vindt. Natuurlijk zijn niet alle Islamitische meisjes hetzelfde, maar zelfs de meest gematigden zullen zeer terughoudend zijn met jongens, zeker met Nederlandse jongens.

Ik ben zelf een hele tijd verliefd geweest op een Marokkaans meisje. Ze zat bij mij in de vijfde en zesde klas atheneum. Ik kon ontzettend goed met haar praten, ze droeg geen hoofddoekje, deed dus ook VWO en had heel gematigde ouders. Ondanks dat alles mocht ze niet met een Nederlandse jongen aankomen. Haar ouders zagen gewoon liever dat ze met een Marokkaanse jongen thuis zou komen, omdat dat nu eenmaal beter klikt. Op het eerste gezicht was het gewoon een heel 'Westers' meisje, maar dat is slechts oppervlakte. De cultuurverschillen zijn enorm groot, en dus ook de karaktereigenschappen omdat je karakter toch ook gevormd wordt door de cultuur waarin je opgroeit. Bij ons werkte het gewoon niet.

Ik heb er met dat meisje heel veel over gepraat en ben zo veel aan de weet gekomen. Dat is ook de reden dat ik het je ten zeerste afraad. Je brengt namelijk dat meisje mogelijk ook in de problemen. Stel dat zij ook met jou omgaat terwijl je gek op haar bent. Dan brengt zij zichzelf en dus haar familie in diskrediet, ook al doen jullie helemaal niets. Het was bij 'mijn' meisje zelfs al zo, dat ze onmogelijk een Nederlandse jongen naar huis kon nemen om maar samen aan een werkstuk voor school te werken. Niet omdat haar ouders dat niet goedvonden, maar omdat buren, kennissen en vrienden dan zouden denken dat we misschien iets hadden en dat zou haar een slechte naam bezorgen.

Pas dus heel, heel erg goed op. Je hoort nog wel redelijk vaak van relaties tussen Turkse/Marokkaanse mannen en Nederlandse vrouwen, maar vrijwel nooit van Nederlandse mannen met Islamitische vrouwen. Dat is gewoon een bijna onoverbrugbaar verschil.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 19:28
Evito
Evito is offline
Maar nare man,
is het ook niet zo dat de Marokkaanse gemeenschap over het algemeen wat meer zal staan op uithuwelijking/een man uit dezelfde cultuur, dan de Turkse gemeenschap? Veel Turken hier in Nederland zijn immers van vaak de 3e generatie...Veel Marokkaanse jongeren zijn van de 2e of 1e lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef:
Maar nare man,
is het ook niet zo dat de Marokkaanse gemeenschap over het algemeen wat meer zal staan op uithuwelijking/een man uit dezelfde cultuur, dan de Turkse gemeenschap? Veel Turken hier in Nederland zijn immers van vaak de 3e generatie...Veel Marokkaanse jongeren zijn van de 2e of 1e lijkt me.
Het heeft niet te maken met uithuwelijking. Dit meisje was geheel vrij in de keuze van een jongen, zolang het maar een Marokkaan is...om dezelfde reden dat Nederlandse ouders ook liever niet zien dat hun kroost met een 'buitenlander' thuiskomt. Er zijn gewoon teveel verschillen, dat beseffen die moderne ouders ook wel.

Het is trouwens ook nog zo dat Turken vaak traditioneler in Nederland zijn dan Marokkanen. Marokko is een strenger land, maar Marokkanen in Nederland zijn minder streng praktizerende moslims. Turkije is een seculiere, vrij 'Westerse' staat, maar de Turken die hier naar toe zijn gekomen zijn vrij strenge moslims, over het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 20:13
Evito
Evito is offline
Citaat:
nare man schreef:

Het heeft niet te maken met uithuwelijking. Dit meisje was geheel vrij in de keuze van een jongen, zolang het maar een Marokkaan is...om dezelfde reden dat Nederlandse ouders ook liever niet zien dat hun kroost met een 'buitenlander' thuiskomt. Er zijn gewoon teveel verschillen, dat beseffen die moderne ouders ook wel.

Het is trouwens ook nog zo dat Turken vaak traditioneler in Nederland zijn dan Marokkanen. Marokko is een strenger land, maar Marokkanen in Nederland zijn minder streng praktizerende moslims. Turkije is een seculiere, vrij 'Westerse' staat, maar de Turken die hier naar toe zijn gekomen zijn vrij strenge moslims, over het algemeen.
Dus no chance denk jij kortom?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef:
Dus no chance denk jij kortom?
Ja kijk ik ken de situatie natuurlijk helemaal niet, maar ik zou zeggen dat het in vrijwel alle gevallen inderdaad geen nut heeft om ook maar íets te proberen. Los van het feit dat je een blauwtje loopt op een nogal genante wijze, kun je zoals ik al zei dat meisje ook nogal in de problemen brengen. Zet het dus maar uit je hoofd.

Misschien over nog eens veertig jaar.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:54
NY152
NY152 is offline
Zijn er misschien op dit forum zelf vrouwen afkomstig uit Turkije ?
Oud 16-09-2002, 22:15
Souljah
Souljah is offline
Ik heb een beetje hetzelfde probleem, ik zit in een nieuwe klas, waar ook een marokkaans meisje inzit. Ik voel me heel snel aangetrokken tot buitenlandse meisjes, misschien wel omdat ik zelf halfbloeds(marokkaans/nederlands) ben, ik kan me ogen ook bijna niet van haar afhouden, heel vaak hebben we oogcontact in de klas en soms glimlacht ze dan naar me. Ik heb me voorgenomen om wat meer contact met haar te krijgen en als het goed gaat haar bij me thuis uitnodigen of iets anders leuks te gaan doen. Maar nu ik dit lees weet ik eigenlijk ook niet wat nu het beste is om te doen, ik weet verder niet hoe het thuis bij haar is, zoals al eerder hier gezegt ziet ze er heel 'westers' uit, een heel mooi meisje, kleedt zich er goed maar is wel een klein beetje verlegen.
Oud 16-09-2002, 22:22
Maboq
Maboq is offline
Citaat:
nare man schreef:

yup, zo is et pcies, Turkse meisjes in NL gaan liever met een turkse jongen.
en uitgaan doen ze dus 9van de 10 keer niet.
maarja..... je kan et altijd proberen .....
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 11:49
ESCO
ESCO is offline
Ik denk wel dat ze t accepteren als je moslim wordt,maar ik denk niet dat je dat wilt of je ouders.
Oud 17-09-2002, 22:00
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
Evito schreef:
Maar nare man,
Tussen de Turkse en Markkaanse cultuur zitten heel weinig verschillen.. Ook zijn de Turken en Marokkanen tegelijkertijd naar Nederland toegekomen dus dat 1e, 2e, 3e generatieverhaal is voor beiden precies hetzelfde. Uithuwelijking komt zo zeer zelden meer voor, dat het absoluut niet interessant is om het daar over te hebben.

Nu even terug naar het onderwerp.

NY152, Ik ben zelf van Marokkaanse afkomst en ik zal je mijn mening geven over dit onderwerp.

De meeste Turken en Marokkanen zijn Mohammedanen (islamitisch) en de islam speelt een zeer grote rol in ons leven, daarmee ook de keuze van de (huwelijks)partner.
De regels in de Islam zijn namelijk zo dat een man wel met een niet-moslim vrouw mag trouwen, maar dat de vrouw NIET met een niet-moslim man mag trouwen. Tenzij de man zich bekeert tot de Islam.

Ik zou het eerlijk gezegd niet eens in me hoofd moeten halen om met een niet-moslimse jongen thuis te komen, want no doubt dat mijn ouders dat zullen afkeuren. Ik ben niet de enige die zo denkt, nee zo zullen ongetwijfeld bijna alle Turkse en Marokkaanse meisjes denken. Let wel op : bijna alle!

Ik kan je namelijk genoeg voorbeelden geven van meiden die ik ken die een Nederlandse of Surinaamse/Antiliaanse vriend hebben. Deze relaties zijn wel heel zwaar en de meeste meiden zijn vooral bang om het aan hun ouders te vertellen en het om die reden dus simpelweg verzwijgen.

De meeste meiden kiezen daarom voor de simpele weg: iemand uit dezelfde cultuur met dezelfde geloofsovertuigenis en dezelfde ideeen. Maar ook persoonlijke smaak speelt daar natuurlijk een rol bij. Want de een voelt zich aangetrokken tot blonde jongens en de ander tot donkere jongens.
Maar dat beketent niet dat het niet kan om met iemand een relatie te beginnen uit een andere cultuur!

Weet wel waar je aan begint, want uiteindelijk zal ze zeer waarschijnlijk gaan vragen om je te bekeren tot de Islam. En dat is een grote stap waar jezelf ook voor 100% achter moet staan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en ik wens je veel succes.

Voor vragen, kan je me hier vinden.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 09:18
Evito
Evito is offline
Citaat:
MåBøQ schreef:
yup, zo is et pcies, Turkse meisjes in NL gaan liever met een turkse jongen.
en uitgaan doen ze dus 9van de 10 keer niet.
maarja..... je kan et altijd proberen .....
Cool;
qua uiterlijk denken sommigen dat ik een Turk ben en ik ga zelf ook niet uit!

anywayz,
moet je van de Islam ook niet hoofddoekjes dragen? En ik zie hier vrij weinig Turkse meisjes dat nog doen! Of mag je dat wel opeens afschaffen?
Ik zou me btw nooit bekeren tot een geloof voor een vrouw,
als ze dat zou willen, zou ze namelijk niet eens de ware voor me kunnen zijn...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 18:03
icegirl.com
icegirl.com is offline
Ja ik ben wel turks.. maarre heb liever een ned vriend denk ik..
Maarre jij doet nu net alsof turkse mensen donker zijn ofzo.. maar ze zijn gewoon licht getint.. dus gewoon blank.
Maar okej.. ik denk dat je haar niet te speels moet benaderen.. maar ja ligt er eigenlijk aan wat voor persoon het is.
Vooral aardig, vriendelijk tegen haar doen.
En of zij met een ned jongen mag hebben.. ligt eraan hoe streng ze gelovig is. En hoe haar ouders zijn. Je hebt turkse ouders waarvan het mag.. zij vinden het geen enkele probleem.. maar je hebt ook ouders die het absoluut niet willen.
Als je haar wat beter kent, moet je haar er is naar vragen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 19:41
NY152
NY152 is offline
Oke dank jullie wel voor jullie reactie, ga eens overwegen wat te doen nu

Mocht ik nog wat vragen hebben Miss_Maroc zal ik ze zeker aan je stellen.
Oud 20-09-2002, 18:16
icegirl.com
icegirl.com is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

De regels in de Islam zijn namelijk zo dat een man wel met een niet-moslim vrouw mag trouwen, maar dat de vrouw NIET met een niet-moslim man mag trouwen. Tenzij de man zich bekeert tot de Islam.

Ik kon dat echt niet geloven.. wat jij had geschreven.. dus ik vroeg het aan mijn moeder en zij zei dat het waar was.
Wat vind ik dat onzin hej!!! De mannen mogen zowat alles in de islam, maar vrouwen... ho stop maar! Die mogen niks.
Het slaat gewoon helemaal nergens op.
Als de een het mag.. mag de ander het ook vind ik.
Wat een kutregeltjes allemaal!!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 10:18
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
icegirl.com schreef:
Ik kon dat echt niet geloven.. wat jij had geschreven.. dus ik vroeg het aan mijn moeder en zij zei dat het waar was.
Wat vind ik dat onzin hej!!! De mannen mogen zowat alles in de islam, maar vrouwen... ho stop maar! Die mogen niks.
Het slaat gewoon helemaal nergens op.
Als de een het mag.. mag de ander het ook vind ik.
In de westerse culturen en religies is dat net zo, alleen zijn de regeltjes vaak nét iets beter verborgen.
Oud 21-09-2002, 11:13
robijnbeertje
robijnbeertje is offline
bulshit,

vrouwen en mannen mogen net zoveel
Oud 21-09-2002, 12:27
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
robijnbeertje schreef:
bulshit,

vrouwen en mannen mogen net zoveel
mógen ja. Maar er zijn nog steeds veel dingen die niet geaccepteerd worden als ze of door het ene of door het andere geslacht gedaan worden, terwijl het andersom wél geaccepteerd wordt.
Oud 21-09-2002, 13:57
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
icegirl.com schreef:
Wat vind ik dat onzin hej.Wat een kutregeltjes allemaal!!
Begrijp je ook wat de achterliggende gedachte is?

Citaat:
icegirl.com schreef:

Tja, een typische uitspraak van een alevietje....

Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef:
Begrijp je ook wat de achterliggende gedachte is?
Nee, ik begrijp het niet? Leg eens uit? Ik heb namelijk wel een aantal vragen.

- Waarom weegt de getuigenis van een vrouw maar half zo zwaar als die van een man?
- Waarom moet een Islamitisch meisje wel met een Islamitische man trouwen, maar niet vice versa?

En wat is volgens jou de achterliggende gedachte? Ik denk dat veel kaaskoppen zich dit wel afvragen. Schep duidelijkheid s.v.p.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 20:46
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
nare man schreef:

- Waarom weegt de getuigenis van een vrouw maar half zo zwaar als die van een man?
- Waarom moet een Islamitisch meisje wel met een Islamitische man trouwen, maar niet vice versa?

En wat is volgens jou de achterliggende gedachte? Ik denk dat veel kaaskoppen zich dit wel afvragen. Schep duidelijkheid s.v.p.
Het is zo ingewikkeld en moeilijk om dit uit te leggen aan mensen die maar zo weinig van de Islam af weten.

Mujahideen, ik geef aan jou de eer...........
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 21:34
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Maar ik probeer het dan toch...

Het zat hem in de kracht van de man om zijn niet-moslima vrouw te bekeren naar de Islam. De moslimvrouw wordt niet in staat geacht haar niet-moslim man te bekeren tot het Islamitische geloof.

Daarnaast is het ook zo dat de kinderen de vader volgen.

Dit is een behoorlijk zwak antwoord... Maar in grote lijnen komt het hier dus op neer.

Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 23:59
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Nog een poging...

it is not ever permissable for someone to marry his Muslim daughter or sister or any Muslim woman for whom he is a guardian to a kafir.

Islam must be exhalted and cannot be subjugated, so how could a Muslim woman be put under the care of a kafir man, when the man is normally naturally in a stronger position? In such a situation he could cause her to corrupt the practice of her religion or force her into subdual by causing her to live a life of oppression with him. He could also prevent her from practicing some of her religious rites. These are among the reasons for the aforementioned ban expressed in the previous ayaat. wallahu a'lam (and Allah is the most knowledgable).

Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid

(Bron: www.islam.com )

Deze regel is er gewoon ter bescherming van de vrouw.

Ik hoop dat het al wat duidelijker wordt, Mujahideen HELP ME OUT!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 15:19
Evito
Evito is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Nog een poging...

it is not ever permissable for someone to marry his Muslim daughter or sister or any Muslim woman for whom he is a guardian to a kafir.

'his Muslim daughter'
daarmee wordt al meteen de vrouw zelf verwaarloosd door haar te benoemen als dochter en niet als vrouw

Citaat:
Islam must be exhalted and cannot be subjugated, so how could a Muslim woman be put under the care of a kafir man, when the man is normally naturally in a stronger position? In such a
situation he could cause her to corrupt the practice of her religion or force her into subdual by causing her to live a life of oppression with him.
Als iemand iemand anders ergens toe dwingt, heb je toch altijd nog politie etc.?
Als je ervan uitgaat dat de man de vrouw zomaar dingen op kan dringen,
kan de vrouw nooit meer trouwen. Zo kan de man haar bijvoorbeeld opdringen zich uit te sloven in het huishouden,
constant orale seks bij hem uit te voeren,
maar er bestaan geen regels dat de vrouw een man moet trouwen die dat niet zal doen he...

Citaat:
He could also prevent her from practicing some of her religious rites. These are among the reasons for the aforementioned ban expressed in the previous ayaat. wallahu a'lam (and Allah is the most knowledgable).
Waarom zou een vrouw met een man willen trouwen die haar niet vrijlaat?

Islam Q&A

(Bron: www.islam.com )

Citaat:
Geloof je daar zelf ook in?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2002, 17:00
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef:

Dit is incorrect. De getuigenis van man en vrouw wegen even zwaar mee. Wat zou dit trouwens met de het onderwerp van deze topic te maken hebben?

Citaat:
nare man schreef:

Nee, nee. Het is de moslimman wel toegestaan om met een christenvrouw of een joodse vrouw te trouwen, mits de kinderen islamitisch opgevoed worden. De moslima is het niet toegestaan om te trouwen met een niet-moslim.
Let wel, er staat in de Quran dat het voor de moslimmannen geoorloofd is om kuise vrouwen van de volkeren van het boek te trouwen. Maar het is raadzaam voor mannen om gewoon met een moslima te trouwen, aangezien dat ook minder complicaties met zich meebrengt.
Als een vrouw met een niet-moslim trouwt, brengt ze het geloof van haar toekomstige kinderen op het spel. Het Christendom en het Jodendom erkennen de Islam niet, zodat de ongelovige echtgenoot zijn geloof op de kinderen kan opleggen, aangezien de man de het hoofd binnen het gezin is.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 17:03
Mujahideen
Mujahideen is offline
Miss_Maroc, volgelingen van de Islam noem je moslims, geen Mohammedanen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 17:05
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Evito schreef:
Krijg je represailles als het uitgaat?
Ken je het incident uit Veghel nog. Ik zou zeggen proberen: vraag een Turks meisje uit eten. Als je geluk hebt eindig jij niet als het hoofdmenu.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 17:08
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
ESCO schreef:
Ik denk wel dat ze t accepteren als je moslim wordt,maar ik denk niet dat je dat wilt of je ouders.
Heb je het nu over trouwen of over kalverliefde?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 17:09
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

Het zat hem in de kracht van de man om zijn niet-moslima vrouw te bekeren naar de Islam. De moslimvrouw wordt niet in staat geacht haar niet-moslim man te bekeren tot het Islamitische geloof.

Sorry, dit heeft er niks mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 17:10
Mujahideen
Mujahideen is offline
Evito, is alles wat je schrijft serieus bedoeld?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 18:11
icegirl.com
icegirl.com is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

Kijk dan wat je doet. Je doet net alsof vrouwen niets kunnen, alsof ze zwak zijn. Alsof mannen meer kunnen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef:
Dit is incorrect. De getuigenis van man en vrouw wegen even zwaar mee. Wat zou dit trouwens met de het onderwerp van deze topic te maken hebben?

Nee, nee. Het is de moslimman wel toegestaan om met een christenvrouw of een joodse vrouw te trouwen, mits de kinderen islamitisch opgevoed worden. De moslima is het niet toegestaan om te trouwen met een niet-moslim.
Let wel, er staat in de Quran dat het voor de moslimmannen geoorloofd is om kuise vrouwen van de volkeren van het boek te trouwen. Maar het is raadzaam voor mannen om gewoon met een moslima te trouwen, aangezien dat ook minder complicaties met zich meebrengt.
Als een vrouw met een niet-moslim trouwt, brengt ze het geloof van haar toekomstige kinderen op het spel. Het Christendom en het Jodendom erkennen de Islam niet, zodat de ongelovige echtgenoot zijn geloof op de kinderen kan opleggen, aangezien de man de het hoofd binnen het gezin is.
Maar dat gaat toch helemaal niet op, aangezien de man in de westerse samenleving absoluut niet het hoofd van het gezin is, maar de ouders gelijk zijn in 'macht'. Dus als een moslima (noem je een moslimvrouw zo?) met een atheist, christen of jood zou trouwen, zou dat helemaal niets uitmaken...

Ik vind het sowieso een beter idee om kinderen zelf hun religie te laten kiezen, maarja.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 17:09
Lizzy-x
Lizzy-x is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Nog een poging...

Islam must be exhalted and cannot be subjugated, so how could a Muslim woman be put under the care of a kafir man, when the man is normally naturally in a stronger position? In such a situation he could cause her to corrupt the practice of her religion or force her into subdual by causing her to live a life of oppression with him. He could also prevent her from practicing some of her religious rites. These are among the reasons for the aforementioned ban expressed in the previous ayaat. wallahu a'lam (and Allah is the most knowledgable).

Islam Q&A

Ter bescherming van de vrouw?! Ter bescherming van het geloof zal je bedoelen. Een vrouw mag niet met een niet-moslim trouwen omdat het kan gebeuren dat hij haar onderdrukt en vervolgens haar zijn geloof op legt. Er wordt er dus al vanuit gegaan dat de man de vrouw onderdrukt, iets wat in veel culturen ook de normaalste zaak van de wereld is.
Maar als de vrouw zelf voor de Islam kiest en ernaar verlangt de rituelen en gebruiken uit te mogen oefenen, dan kan zij toch gewoon een man zoeken die haar hierin vrij laat? In de islamitische cultuur worden vrouwen nog vaak uitgehuwelijkt, tja dan heb je het niet voor het kiezen en ben je misschien opeens getrouwd met een dictator. Ik denk eerlijk gezegd dat de kans dat je onderdrukt wordt vele malen groter is bij uithuwelijking met een islamitische man dan bij het kiezen van een nederlandse man. Over bescherming van vrouwen gesproken.
Ja, ik weet wel dat de Koran zeer lang geleden geschreven is en 'kiezen' toen nog geen mogelijkheid was maar de samenleving is toch verandert en waarom zou je je eeuwig vast blijven houden aan oude regels die al lang geen functie meer hebben?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 14:19
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
De Turkse/Marokaanse meisjes van nu hebben schijt aan wat hun ouders zeggen, en als ze je echt leuk vinden dan nemen ze met je of ze vinden je gewoon niets..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 14:55
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Heb je het nu over trouwen of over kalverliefde?
trouwen ja
Reageren

Regels voor berichten